Browsing Category : Čitateľský nedenník

Nespútaná duša

Vaša cesta za hranice seba samého. Nespútaná duša


Ako povedal Deepak Chopra, „Singer píše s elegantnou jednoduchosťou. Čítajte túto knihu pozorne a zažijete viac než len záblesk večnosti.“ Kniha Nespútaná duša je napísaná jednoducho, trefne, pútavo a hlavným posolstvom je oslobodiť sa od rôznych kotiev, ktoré nás držia; oslobodiť sa od strachov, odpútať sa od ega, od toho, čo nás zbytočne drží pri zemi, aby sme vyslobodili dušu. Aby…

Read More »
Rahul-Jandial

Odhaľte tajné fungovanie mozgu a dostaňte ho do formy!


Pomocou rýchlych a ľahkých denných cvičení vám Životné lekcie od neurochirurga ukážu, ako si môžete zlepšiť pamäť a oslobodiť vlastnú tvorivosť, ako sa naučiť ovládať stres a emócie či ako sa vyhnúť Alzheimerovej chorobe. A čo je azda ešte dôležitejšie, poskytnú vám zrozumiteľný a ľahko uskutočniteľný návod, ako si až do vysokého veku udržať mozog zdravý a vo výbornej forme…

Read More »
Helena Križanová-Brindzová

Helena Križanová-Brindzová Februárka – more – Artin


Jedna z mojich najobľúbenejších detských kníh bola pútavá, s prvkami tajuplnosti a fantastiky napísaná,  Februárka-More-Artin spisovateľky Heleny Križanovej-Brindzovej z roku 1963. Píše sa začiatok 60. rokov a rodina, ktorá pozostáva zo syna a dcéry okolo dospelosti a dvanásťročného Igora, žijúca na bratislavskej ulici Februárového víťazstva zvanej Februárka (dnes Račianskej),  stojí z dnešného hľadiska pred kurióznou voľbou.  Musí sa rozhodnúť, či…

Read More »
Nakoniec príde smrť

Agatha Christie a zločin pred 4000 rokmi v starom Egypte


„ Dej románu sa odohráva v Egypte na západnom brehu Nílu v Tébach okolo roku 2000 pred Kristom. Na čase ani mieste príbehu v zásade nezáleží, akýkoľvek iný čas a iné miesto by poslúžili rovnako dobre,“ píše Agatha Christie v úvode svojej knihy Nakoniec príde smrť . V tvorbe legendárnej spisovateľky jej patrí výnimočné miesto – je to jej jediná historická…

Read More »
Deti polnoci

Ak chcete pochopiť Salíma, musíte zhltnúť celý svet


Románom Deti polnoci otvára Salman Rushdie portál do fantastickej dimenzie. Hneď po prekročení dvier vás schytí vír jeho majstrovského rozprávania, aby vás poriadne vyčerpaných, vyžmýkaných, ale okúzlených a doplna literárne nasýtených vypľul po šesťsto stranách späť do reality. V každej vete románu potvrdzuje, že patrí k literárnej špičke. Pestrosť výrazových prostriedkov, jedinečný štýl, kompozícia diela, psychológia a charakteristika postáv, irónia a humor – to všetko…

Read More »
Severné more

Katarína Vargová Severné more


Som veľmi milo prekvapená knihou Kataríny Vargovej Severné more, ktorú publikovalo vydavateľstvo Lindeni. Autorka debutovala zbierkou poviedok Šura a dlhoročne viedla literárny projekt Medziriadky. V súčasnej dobe pôsobí ako televízna scenáristka, dramaturgička a kreatívna producentka. V útlom románe Severné more otvára témy vzťahov – toxických aj zdravých. Jej hrdinka sa cíti stratená a osamelá aj v dave ľudí, je zdrvená z ukončeného vzťahu s manipulátorom, sama nevie, čo chce.…

Read More »
Apríl 2024

Aprílové knižné novinky podľa Zuzany Májekovej


Ako rýchlo ten čas beží! Ani sme sa nenazdali a prešiel ďalší mesiac. Stihli ste si v marci kúpiť a prečítať všetko, čo ste si naplánovali? Alebo vás to v krásnom jarnom počasí ťahalo viac von? Verím, že ste našli ten správny balans, pretože v apríli vydavateľstvá opäť nezaháľajú a budú vychádzať ďalšie skvelé knihy, ktoré proste musíme mať v našich knižniciach 😊 Ktoré budú tie vaše…

Read More »
šógun

Kultový román Šógun v novom vydaní aj s krásnou oriezkou


Šógun je kultový historický román o anglickom kapitánovi Blackthornovi, ktorý v roku 1600 stroskotal pri pobreží Japonska, kde ho zajali a on si uvedomuje, že sa dostal do celkom nového sveta. Vzápätí je svedkom prvej popravy harakiri, prežíva neuveriteľné dobrodružstvá a vtiahnu ho do prefíkaných intríg, pretože v hre je titul šóguna, ktorému sa klania celá krajina. Už úvodné strany plavby loďou sú zaujímavé…

Read More »
Stephen King Cujo

Kultový horor Stephena Kinga Cujo v novom vydaní


Stephen King v najlepšej forme. Jeho kultový horor Cujo je krutý, krvavý a nemilosrdný. Neobľúbte si postavy, ani tie „nevinné a roztomilé“, pretože King je proste King a neváha zabiť kohokoľvek. Navyše to nie je klasická buchla, aké King rád píše, ale príbeh má len 370 strán, no každú jednu si užijete. Divoká jazda o vražednom monštre, ktoré sa pokojne môže stať skutočnosťou. Nie…

Read More »
Iskra života

Iskra života je o neľudských podmienkach v koncentračnom tábore


Román Iskra života z roku 1952 vychádza prvý raz v slovenskom preklade, patrí k Remarquovým najsilnejším protivojnovým dielam. Jeho humanistické posolstvo je mimoriadne aktuálne aj v dnešnom konfliktmi zmietanom svete. Román zachytáva príbehy väzňov a ich strážcov vo fiktívnom koncentračnom tábore Mellern, presnejšie v jeho časti zvanej Malý tábor, kam premiestňovali tých, čo už neboli schopní pracovať. Skupina dvanástich „veteránov“…

Read More »

Pokračovaním v prezeraní stránky súhlasíte s používaním cookie. viac info

Na účely prispôsobenia obsahu a reklám, poskytovania funkcií sociálnych médií a analýzy návštevnosti používame súbory cookie. Informácie o tom, ako používate naše webové stránky, poskytujeme aj našim partnerom v oblasti sociálnych médií, inzercie a analýzy. Podrobnejšie informácie o ochrane súkromia a cookies nájdete na stránke O sieťovke

Zavrieť