Monthly Archives : február 2009

Pihovata divka a Pavel Novak …


Dostalo se mi zpravy ze 11. unora 2009 zemrela soucast nasi minulosti, zpevak Pavel Novak. Neznal jsem ho osobne, byt jsem ho kdysi davno casto potkaval a na par vystoupenich jsem taky byl – byl z Prerova, takze byl mistni hvezda. Tahle poznamka je hlavne pro me ctenare z rad sedivych emigrantu, protoze neverim, ze je nejak znam soucasne ceske…

Read More »

Zúfalý sex v paneláku


Istý čas som sledovala tri seriály. Asi už tušíte – Zúfalé manželky, Sex v meste a Panelák. Choroba zo mňa spravila časového milionára, mohla som si dovoliť takéto úlety. V daný čas zasadnúť k telke, stotožniť sa s niektorou z hrdiniek a prežívať tú necelú hodinu v ich svete, mimo reality, vypadnúť, zabudnúť, byť tak trochu niekým iným.

Read More »

Márnička – úvod a Jaro Filip


Mala som deväť rokov, keď ma babka v noci zobudila a rozospatú ako mača chvatne vytiahla pred telku. Profesionálne smutná moderátorka hlásila smrť „…iba 45-ročného talentovaného hudobníka Freddieho Mercuryho…“ Ničomu som nerozumela (iba 45 ročného?!), ale bolo mi ľúto, že toho fúzkatého pána už niet. Povedala som staršej sestre: Aká škoda, že zomrel a nikto o ňom nevedel! Spražila ma…

Read More »

Xmichu a qyti…


Uz jsem dlouho chtel napsat neco o pomerne starem filmu, ktery ale stejne temer nikdo u vas nevidel. Local Hero z roku 1983. V hlavni roli Peter Riegert, ktereho si urcite pamatujete (kdyz byl jeste mlady) z Animal House a nebo (kdyz uz byl stary) ze Sopranos a v hlavni vedlejsi roli je Burt Lancaster. Strucny dej je asi takovyto:…

Read More »

No country for old men…


Kdyz William Butler Yeats napsal v roce 1926 basen Sailing to Byzantium, odrazely se tam jeho dojmy z italske Ravenny, sny starodavneho Byzantia a dojmy z Irske svobodne republiky po roce 1922. Urcite nemel na mysli El Paso, Texas a nebo Big Bend National Park, i kdyz to o osmdesat let pozdeji ovlivnilo jeden velice zajimavy film. No country for…

Read More »

Gran Torino – silene smutny film …


Zacatkem unoru jsem zhledl zatim posledni (nekteri rikaji ze UPLNE POSLEDNI) film Clinta Eastwooda Gran Torino a byl jsem mohutne dojat, temer k slzam. Film se odehrava v Detroitu, Michigan behem par tydnu mezi dvema pohrby. Typicka ulicka patrovych predvalecnych domku, jako v centru Kitcheneru nebo Waterloo, neco co znam az prilis dobre. Uz davno jsem si vsiml, ze nejvic…

Read More »

after sunset


Pred sebou má krajinu, pásy polí a kopcov, parky s kočíkmi a hrkálkami, ktoré v tejto zime nepočuť, vidí ľudí smerujúcich kamkoľvek, s taškami, ktoré vytvárajú určitý šum, ich stopy v blate a kúskoch snehu, cesta je pomalá, jej cesta nemá konkrétny cieľ, len tak ide s bielym iPodom vo vrecku ako tisícka ďalších, ako tá, ktorá je uzatvorená do…

Read More »

Pokračovaním v prezeraní stránky súhlasíte s používaním cookie. viac info

Na účely prispôsobenia obsahu a reklám, poskytovania funkcií sociálnych médií a analýzy návštevnosti používame súbory cookie. Informácie o tom, ako používate naše webové stránky, poskytujeme aj našim partnerom v oblasti sociálnych médií, inzercie a analýzy. Podrobnejšie informácie o ochrane súkromia a cookies nájdete na stránke O sieťovke

Zavrieť