Monthly Archives : marec 2009

Bill Withers


Ak máte menej ako tridsať, možno vám jeho meno nič nehovorí, na betón však poznáte zopár jeho hitoviek: Just the two of us, Lovely day, Lean on me, Ain’t no sunshine, Who is he and what is he to you… Ako to však býva, najslávnejším sa stáva to, čo sa páči najväčšiemu počtu ľudí. Čo sa Withersa týka, oplatí sa…

Read More »

A veľa veľa šťastných návratov…


Odchody a návraty, straty a nálezy. Balenie, lúčenie, vybaľovanie a zvítavanie. Hrubé čiary za starými zvykmi, nádej nových začiatkov. Emočne vypäté obdobie niekoľkých týžďnov a mesiacov, pretože nič sa nekončí poslednými objatiami ani slzami smútku po ceste ani slzičkou dojatia pri príchode. Sme iní, keď sa vraciame domov? Ako rýchlo noví zapadneme do starého prostredia, ako rýchlo bude všetko ako…

Read More »
Cirkev

Ježiškovci


Jan Werich o náboženstve a fanatizme: „Je to nedostatok statočnosti, strach prijímať svet v jeho zložitosti, cesta k zjednodušeniu života a útek pred zodpovednosťou, ktorú človek prijíma tým, že neustále rozmýšľa a neustále sa rozhoduje“. Neviem, či Ratzi tajne vyhlásil ďalšiu križiacku výpravu smerom na Hronský Beňadik, ale na Slovensku akoby sa vrece roztrhlo s katolíckou propagandou. Noviny a internet…

Read More »

Zitka


Polená, čo nám život hádže pod nohy, prekračujeme rôzne. Niekto si poplače, iný mykne plecom a niekto to vzdá. Niekomu pomôže rodina, inému priatelia, ďalší si pomôže sám či sa obráti na vieru. Rôzne sú aj barličky, o ktoré sa opierame, keď je nám ťažko. Hudba, ručné práce, literatúra, no i alkohol či drogy… Zitka sa dala na

Read More »

Predpoveď počasia


Začiatkom roka som počula predpoveď, že zima bude dlhá. Do polovice marca. Teraz sa dá povedať, že predpoveď vyšla. Jari sa páči oddychovať, namiesto toho aby prišla posiela sneh, dážď a vietor a hoci slniečko sa pokúša nielen svietiť, ale aj hriať, nevydrží viac ako deň.

Read More »

bál


Fúka vietor, tma, pár svetiel pri ceste, mohol by to byť vidiek, lúky, kde sa cez leto pasú kravy a počas zimy sa na tých lúkach ľudia bežkujú, v batohoch termoska s čajom, tí ľudia so zrýchleným pulzom a ich hlavy v čiapkach miznúce v bielej diaľke, za kríkmi, v hájoch, kde – tu svetlo, svetlo tam, kde sa domy…

Read More »

O fialke, sivých myšiach a debilkovi


V kancelárii bol kvetináč. Nebol môj a nikto si už nepamätal, komu patril. Zo suchej zeme vytŕčal pahýľ s dvoma listami, vďaka ktorým sme vedeli, že to bola fialka. Kvet nerástol, ani neumieral. Jednoducho bol – zošúverená stonka, dva sivozelené listy. Upratovačka sa ma pýtala, či ho môže vyhodiť. Prišlo mi ho ľúto. Veď ešte žil. Preniesla som teda zúfalca…

Read More »

Pokračovaním v prezeraní stránky súhlasíte s používaním cookie. viac info

Na účely prispôsobenia obsahu a reklám, poskytovania funkcií sociálnych médií a analýzy návštevnosti používame súbory cookie. Informácie o tom, ako používate naše webové stránky, poskytujeme aj našim partnerom v oblasti sociálnych médií, inzercie a analýzy. Podrobnejšie informácie o ochrane súkromia a cookies nájdete na stránke O sieťovke

Zavrieť