Monthly Archives : august 2009

8. Konečne úplne seriózne – parížske ostrovy

By

Myslím to vážne! Keď som začínala s prvým článkom o Paríži, mala som predstavu, že to budú tri štyri kúsky o tom, čo treba vidieť a ako sa nestratiť, no keď sa tak na to tak s hrôzou v očiach pozerám, prišiel ôsmy diel a ešte vôbec sa nehovorilo o pamiatkach, kvôli ktorým do hlavného mesta štátu francúzskeho turisti vôbec…

Read More »

7. Ako som si nekúpila Eiffelovku

By

Neznášam nakupovanie na dovolenke. Túto neurózu som si vypestovala už v časoch povinnej školskej dochádzky, keď mi výchova velila z každého školského výletu či pionierskeho tábora dovliecť rodičom nejaký podarúnok, dôsledkom čoho sa náš trojizbový byt postupne zapĺňal rôznymi gýčovitými keramickými taniermi značky Štrbské pleso, drevenými valaškami Liptovská Mara, s ktorými by Jánošík odvisol za rebro hneď pri prvom pokuse…

Read More »

Radosti


Najskôr som si ako správne dieťa 21. storočia založila/obnovila Facebook, veľmi rýchlo som sa stala fanúšičkou napríklad Lou Rhodes, Eliny Brotherus alebo Edwarda Nortona a začali mi prichádzať správy vyjadrujúce prekvapenie, vysvetli nám, čo tu robíš, ty, ktorá si tak nemala rada túto komunitu, zrazu si tu a si z toho paf. Povedala som, že sa meníme, vyvíjame, je to…

Read More »

6. Parížske mŕtvoly celkom ako živé

By

Dnes budem trochu morbídna, ale keďže som tak trochu stúpenec Epikura (viem, že má trochu blbú povesť, ale to sú len klebety), smelo môžem vyhlásiť, že smrti sa báť netreba, lebo keď sme tu my, ona tu nie je, a keď príde, my tu už nebudeme (čo si človek nevymyslí, len aby odohnal myšlienku na to, že spoza hrobky vyskočí…

Read More »

5. Bez práce nie sú euráče ani v Paríži (malá sociologická štúdia)

By

Nemyslite si, že v Paríži žijú len povaľači, čo filozofujú pri káve alebo patlajú krásu na plátno. Si predstavte, že ja som tam videla ľudí i pracovať. Áno, je to možné, presne ako u nás. Len čo som našla svoj hotel, natrafila som na prvú vzorku – slečnu recepčnú. Práve žehlila uteráky a tak som na ňu vybalila svoje dva…

Read More »

3. Hriešni ľudia mesta parížskeho

By

Sú fascinujúci. Sotva vylezieš z lietadla, vyvalí sa na teba čierne, biele, žlté, hnedé, červené a ešte rôzne kombinácie podľa toho, koľko si vypil Amor predtým, ako začal hádzať šípy kade-tade. To viete, istý čas som bývala v malom meste, kde na dvadsaťtisíc obyvateľov pripadali traja černosi, z toho dvaja boli výsledkom rozmnožovania toho prvého. A tu, ľaľa ho!

Read More »

Pokračovaním v prezeraní stránky súhlasíte s používaním cookie. viac info

Na účely prispôsobenia obsahu a reklám, poskytovania funkcií sociálnych médií a analýzy návštevnosti používame súbory cookie. Informácie o tom, ako používate naše webové stránky, poskytujeme aj našim partnerom v oblasti sociálnych médií, inzercie a analýzy. Podrobnejšie informácie o ochrane súkromia a cookies nájdete na stránke O sieťovke

Zavrieť