Monthly Archives : júl 2010

Tri spomienky na Jara Filipa


Asi sa budem opakovať, ale Jaro bol generátor energie. Keď sa za niečo zapálil, tak sa nevedel a nechcel zastaviť a občas ho to aj stravovalo. A občas sa vydal nie najsprávnejším smerom. Ale väčšina jeho aktivít bola jasná, čistá a férová. A neústupná. Myslím, že premenil energie za niekoľko ľudí, tak sa musel pobrať skôr. Ale stopa je hlboká.…

Read More »
súmrak

Nehaňte Súmrak náš – nemienkotvorná úvaha


Myšlienku napísať niečo o Súmraku mám viac-menej v hlave, odkedy som videl tretí filmový diel tohto pop-kultúrneho zjavu. Aj keď je to zrejme ako nosenie dreva do mora. Lebo ako vravel kedysi Július Satinský, načo nosiť drevo do mora, keď ho stačí odniesť do lesa. So Súmrakom mám ale problém. Na jednej strane ako človek, ktorý strávil bolestivé dospievanie nenaplneným…

Read More »

Z archivu: Priznani tajne milenky Jara Filipa…


Jara Filipa jsem mel moc rad. A jsem si jist, ze to bylo oboustranne. Kdybych byl zenska s peknou prdeli, tak bych byl urcite Jarovou tajnou (a platonickou) milenkou. Zdenek Seliga napsal „Jaro bol na Teba Ross napojeny tak, ze si bol jeho najlepsim nahravacom, nadhadzovacom…“ Ano, nadhazoval jsem, co mi sily stacily. A to napojeni trvalo mezi osmi az…

Read More »

Planý poplach duše…

By

Pred 25 rokmi som si myslela, že je to taký šašo. Rehotali sme sa s kamoškou z toho, aký je škaredý a vychrtnutý, rozčuľovali sme sa, prečo sa (keď je takýto hrozný) vôbec pchá do televízie. Do televízie sa predsa hodia krásni ľudia, presne takí ako Petr Kotvald alebo ten čiernovlasý z Modern Talking. A keby ho aspoň ukazovali na…

Read More »

Ako sen


Nikdy som sa s ním nestretol. Nikdy nás nikto nezoznámil, nikdy som ho nespoznal osobne. Dokonca som ho ani nikdy nevidel, alebo nepočul naživo. A predsa som mal pocit, že ho poznám. Jeho hudba hučala poriadne nahlas v mojej izbe, lebo niekedy je čas a niektorá hudba musí hučať poriadne nahlas.

Read More »

Jaryk


Sedim a pozeram sa na tu vyzvu. Nechcem a nemozem byt ten co odignoruje spomienku na Jaryka. Rad by som dal dohromady nieco originalne, uzasne, primerane a nic ma nenapada. Snad originalne bude len to, ze som uz mozno jediny co nepouziva diakritiku. Nie kvoli Jarykovi ale z lenivosti. Zaciatky sme-l a Jaryk to splyva. Nieco ako sliepka a vajicko.…

Read More »

Jaro


Zoznámili sme sa prostredníctvom e-mailovej diskusnej konferencie Sme-l. Písal sa začiatok leta 1997. Pracoval som vtedy v bratislavskom Rádiu Ragtime. Vďaka spolumajiteľovi sme mali na tú dobu nevídanú vec – pripojenie na internet prostredníctvom pevnej linky. Niečo ako dnešné DSL či optika. Obyčajne to stálo desaťtisíce, rádio to malo asi za nejakú symbolickú sumu. Normálni smrteľníci museli využívať pripojenie monopolných…

Read More »

Žiť a zomrieť vo svete Joseho Saramaga


Zásadný problém so zásadnými životnými otázkami je ten, že na ne neexistujú správne odpovede, alebo presnejšie, ak existujú, potom sú tých správnych odpovedí stovky. Vyplýva z toho samozrejme ďalšia otázka, ktorá celé predchádzajúce konštatovanie posúva do neznesiteľne začarovaného filozofického kruhu a síce, či sa vôbec oplatí nejaké odpovede hľadať. Keď si ju jedného dňa sám pre seba vyjasním, veľmi mi…

Read More »

Joseph Heller: Hlava XXII

By

Áno, áno, máte pravdu, fakt neviem, čo sa k tomuto skvostu ešte dá povedať, aby som nebola trápna, intelektuálna, nudná, otravná a vôbec, nájdite si tých prívlastkov koľko chcete, ku všetkým sa priznávam. Na svoju obhajobu uvádzam toto: Ľudí na tomto svete delím na tých, čo tú knihu čítali a okamžite sa do nej zamilovali a na tých, ktorí si…

Read More »

Pokračovaním v prezeraní stránky súhlasíte s používaním cookie. viac info

Na účely prispôsobenia obsahu a reklám, poskytovania funkcií sociálnych médií a analýzy návštevnosti používame súbory cookie. Informácie o tom, ako používate naše webové stránky, poskytujeme aj našim partnerom v oblasti sociálnych médií, inzercie a analýzy. Podrobnejšie informácie o ochrane súkromia a cookies nájdete na stránke O sieťovke

Zavrieť