Monthly Archives : október 2010

Jedz, modli sa a miluj

Jedz, modli sa, miluj a never nikomu


Skôr než sa pustím do úvah o knihe a filme Jedz, modli sa, miluj plus veci s nimi súvisiacimi musím sa priznať k pár zásadným veciam. Mám pomerne hlboké pochopenie pre to, čomu sa hovorí ženský román a pár textom som raz radostne inokedy skôr v konečnom dôsledku trúchlivo pomohol dostať sa k širšiemu publiku. Dalo by sa dokonca povedať, že…

Read More »

Malý princ


Vlastne ani neviem ako začať písať o knižke, ktorá patrí medzi všeobecne známe snáď na celom svete. Aj ja osobne mám túto knihu zaradenú medzi mojimi top a ukazuje sa, že nie som sám. Formát „Moja naj kniha“ už vysielali televízie v šiestich krajinách sveta. V troch sa Malý princ umiestnil na piatom mieste, v jednej krajine skončil tretí a…

Read More »
San Francisco Golden Gate

10 vecí, ktoré treba vidieť v San Franciscu

By

Ocitla som sa tam náhodou. Ako fanúšik sci-fi a špeciálne stroja času viem, že sa milión vecí mohlo stať inak (vrátane mávnutia motýlích krídel v inom uhle ako to mal dotyčná moľa na mysli, kým som ju omylom nepriplácla vankúšom o stenu). Normálne by som koniec tohto leta trávila ako vždy, teda nákupmi zošitov, temperových farbičiek a igelitových obalov pre…

Read More »

Nočné múzeá a nemecká dôkladnosť


Už po dvanásty raz pripravila bavorská metropola pre svojich obyvateľov a návštevníkov sobotný večer Dlhú noc mníchovských múzeí. Akcia, ktorá začala večer o 19-tej hodine a končila nadránom o 2.00 ponúkala za 15 EURO vstup do 90 múzeí a galérii po celom meste. Popri majstrovských dielach a exponátoch v Pinkotékach, Bavorskom Nationalmuseum či technických Deutsches Museum a BMV Museum sa…

Read More »

Spolumajiteľ Martinusu: Začneme predávať aj elektronické knihy


Veľtrh vo Frankfurte predstavuje to najdôležitejšie, čím svet knihy žije. Pre mnohých je silnou inšpiráciou ale neraz aj koncom ich snov. Čo znamená pre spolumajiteľa slovenského kníhkupectva Martinus Michala Meška návšteva knižného raja, sme sa ho spýtali priamo na mieste. Má zmysel pre internetové kníhkupectvo prísť sa pozrieť na knižný veľtrh ako je tu vo Frankfurte? Myslím si, že to…

Read More »

Z archívu – Paulo Coelho: Alchymista


Alchymista je útla knižočka – 128 strán formátu A5. V českom preklade, ktorý vydalo nakladateľstvo Jota, aj toľko stoji – 128.- KČ. Paulo Coelho v nej rozprava príbeh španielskeho pastiera Santiaga, ktorému sa vo sne zjaví poklad kdesi pri pyramídach. Zhoda náhod a stretnutí s tajomnými bytosťami ho privedie k rozhodnutiu vybrať sa na cestu. Jeho ďalšie kroky sú sčasti…

Read More »

Pokračovaním v prezeraní stránky súhlasíte s používaním cookie. viac info

Na účely prispôsobenia obsahu a reklám, poskytovania funkcií sociálnych médií a analýzy návštevnosti používame súbory cookie. Informácie o tom, ako používate naše webové stránky, poskytujeme aj našim partnerom v oblasti sociálnych médií, inzercie a analýzy. Podrobnejšie informácie o ochrane súkromia a cookies nájdete na stránke O sieťovke

Zavrieť