Monthly Archives : november 2010

Čingiz Ajtmatov – Deň dlhší ako ľudský vek


Prvý Ajtmatovov román, ktorý som čítal, ma naozaj dostal. Bol som okamžite pripravený pustiť sa do ďalšieho. Keď mi kamarát povedal o knihe Deň dlhší ako ľudský vek, ktorá okrem toho, že je od Ajtmatova, tak je aj s prvkami sci-fi, bolo to ako splnený sen. Dva v jednom Ajtmatov aj sci-fi! Vlaky v týchto končinách šli z východu na…

Read More »

Na úvod


Vlastne som chcel, aby môj prvý článok na Sieťovke začínal takto: „Svet je zvláštne miesto. Koľko energie vynakladá na to, aby nás presvedčil, že je strašne zložitý.“ Lenže…, no lenže dve veci. Po prvé, svetu sme v skutočnosti celkom ukradnutí a už vôbec nemá potrebu nás o niečom presviedčať. To len my sami, sebe, seba, si, sa … tak radi…

Read More »

Ako sa skáče cez kozu (5. časť)

By

To, čo sme my, slušné dievčatá, vedeli o sexe, nám dávala Sally. Sally nebola ako naša učiteľka prírodopisu, ktorá prebrala kapitolu o pohlavných orgánoch príliš rýchlo, dokonca aj na písomku z tejto témy nečakane „zabudla“. Sally bola psychologická poradňa v českom týždenníku Mladý svět. V rubrike ste sa najčastejšie dozvedeli, ako postupovať, keď vás prekvapí nečakaná päťstoosemdesiataštvrtá manželská hádka v…

Read More »

Nemám rada upírov. Ale títo ma celkom dostali


Tak hneď na úvod. Nezľaknite sa hrubej a ťažkej knihy. Knihy, ktorá má veľmi, ale naozaj veľmi veľa strán 🙂 Tretí román amerického autora Justina Cronina Priechod sa stal svetovým bestsellerom. Počas niekoľkých mesiacov od jeho vydania ho už preložili do dvadsiatich jazykov, pripravuje sa jeho sfilmovanie a autorovo konto sa dosiaľ zveľadilo o ďalších tri a pol milióna dolárov.…

Read More »

Ako sa skáče cez kozu (4. časť)

By

Kapitola 2 O chlapčenských pipíkoch a sexuálnej výchove mladistvých Moja predstava o mužovi stála v puberte na pleciach učebnice prírodopisu pre siedmy ročník základnej školy z roku 1982. Dovtedy som si typického chlapa predstavovala ako väčšiu verziu spolužiaka Maťa zo škôlky, s ktorým sme si počas povinného spánku pod perinou ukazovali svojho pipíka a cikulku. 3) Aké bolo moje prekvapenie,…

Read More »

Ako sa skáče cez kozu (3. časť)

By

Kolega Eduard Beneš bol o desať rokov starší, doma si pestoval manželku na materskej dovolenke a dve deti predškolského veku. Bol to ten typ, ktorý nepohrdol žiadnou sukňou, ba ani nohavicami. Využíval najmä čerstvo prijaté kolegyne, aby si mastil ego ich (podľa neho) úspešným dobývaním. Dievčatá zvádzal zákerným spôsobom – pod zámienkou, že im ukáže, ako správne používať fax či…

Read More »

Hana Hegerová: Zrelá a preto dobrá


Som malý. Nemám viac, ako sedem rokov. Sedemdesiaty štvrtý, či piaty? Sedím v našom vytúženom novom malom panelovom byte a pozerám sa na našu starú čiernobielu televíziu Dajanu. Nejaký koncert…prichádza štíhla pani v tmavom, so zvláštnym dramatickým výrazom a uprostred javiska si kľakne na kolená. Začne niečo spievať. Nepamätám čo, len viem, že ma to zasiahlo. V časoch, keď na…

Read More »

Ako sa skáče cez kozu (2. časť)

By

V našej rodine dedil meno otca vždy prvorodený syn. Otcov otec a môj dedo Jozef Mrož bol, nanešťastie, rodinný hrdina. Rodičia dúfali, že sa mu bude v hrobe ležať oveľa pohodlnejšie, keď potrestajú hneď svoju prvú dcéru na jeho počesť nemožným a nemoderným menom. Deda som poznala len ako kovový krížik na cintoríne. Umrel si jedného januárového dňa roku 1944,…

Read More »

Odmocnina


V noci sa mi snívalo o mojej bývalej láske. Keby som nevedela, že sny trvajú len pár sekúnd, povedala by som, že som celú noc som kvôli nemu preplakala. A presne tak to bolo, plakala som a plakala a on tam stál predo mnou. Ráno som sa zobudila s jasnou spomienkou na ten sen. „WTF, WTF! Co mi lezeš do…

Read More »

Ako sa skáče cez kozu (1. časť)

By

Kapitola 1 Koza vás dobehne tak či tak alebo načo len ten dedo liezol do pivnice. (Varovanie: Toto je ženská literatúra) Mám sotva štyridsaťtri rokov a ešte som nepreskočila kozu. Spolužiačky z triedy sa vždy len tak zľahka rozbehli, nadvihli pevné zadočky a švihli nohami takým štýlom, že keby tá koza bola živá, od radosti by zabľačala nad toľkou ladnosťou.…

Read More »

Pokračovaním v prezeraní stránky súhlasíte s používaním cookie. viac info

Na účely prispôsobenia obsahu a reklám, poskytovania funkcií sociálnych médií a analýzy návštevnosti používame súbory cookie. Informácie o tom, ako používate naše webové stránky, poskytujeme aj našim partnerom v oblasti sociálnych médií, inzercie a analýzy. Podrobnejšie informácie o ochrane súkromia a cookies nájdete na stránke O sieťovke

Zavrieť