Monthly Archives : december 2010

Ako sa skáče cez koňa: lyžiarsky výcvik


Počas školského vzdelávania som mal možnosť absolvovať až dva školské lyžiarske kurzy. Paradoxne ani na jednom som sa nenaučil lyžovať. Snaha a lyže by aj boli, len vždy chýbalo to najdôležitejšie, sneh. Okrem tohto spoločného menovateľa, teda absencie potrebného snehu, mali oba lyžiarske výcviky ešte jeden spoločný znak a potom už bolo veľa vecí úplne inak. V oboch prípadoch zohrával…

Read More »

Douglas Adams: Dlhý temný súmrak bohov

By

Niekedy sú tie náhody veľmi zvláštne, až sa vám nechce veriť, že sú to náhody. Niekedy sú tie náhody príliš fundamentálne, aby boli náhodami. Nepoužívam cudzie slová často, ale slovo fundamentálne je krásne. Nerozumiete? Nabudúce sa pozriem do slovníka, lebo ani ja nerozumiem. Začnem ale inak. Sedím si takto na letisku Heathrow a čakám na let do Viedne, na tabuli…

Read More »

Pre ľudí, ktorí vidia svet srdcom


Koľkokrát som počula, že všetko zlé je na niečo dobré? Vravela som si hej, hej, frázy a slovná vata, nech sa vzduch trocha naplní iným, ako trápnym tichom. Pretože boli situácie, keď hovoriť o niečom dobrom skôr vyvolávalo potrebu dať dobroprajníkovi jednu po papuli. Ale potom ma vystrelo. Krv sa zdrcla, sformovala útvar a pustila ho smerom do srdca. To…

Read More »

Ako sa skáče cez kozu (11. časť)

By

Kapitola 6 Tri sestry Boli sme tri sestry. Neviete si ani len predstaviť, čo by sme boli dali za to, keby naši rodičia v mladosti čítavali Čechova. Ó, aké šťastné by sme boli za Oľgu, Irinu a Mášu! Nám sudičky nadelili Jozefu, Dušanu a Štefániu. Ja som vyfasovala dedičstvo po dedkovi brániacom posledné vrecko zemiakov v čase vojny, moje dve…

Read More »

Ako sa skáče cez kozu (10. časť)

By

Spomínate si ešte na Kozu? Myslím na Horáca Kozu. Inžiniera. Bol to môj manžel. Nebudem sa teraz úchytkom zaoberať dôvodom použitia minulého času v uvedenej vete, o iné mi ide. Keď sme sa brali, ja som zarábala štyritisíc osemsto korún v hrubom a on sťaby obchodný referent o tisícku viac. Rozdiel medzi našimi platmi nevyplýval z rodovej diskriminácie, vtedy o…

Read More »

Ako sa skáče cez koňa: zlomenina


Keď je človek mladý a nachádzajúci sa niekde pred bránami dospelosti, často chce zaujať svoje podobne sa snažiace okolie. Ja som chcel napríklad zažiť ten pocit, keď môžete hrdo vystavovať niektorú zlomenú končatinu v sadre a každému opisovať ako sa to stalo, aká to bola strašná bolesť a potom si ten sadrový obal nechať popísať uletenými odkazmi od spolužiakov. V…

Read More »

Nepíš!!!!


Po prečítaní dvoch tak rôznych kníh od dvoch tak rôznych ľudí. Mohli to byť ktorékoľvek dve. Videla som tvár človeka. Súhra črt, výrazu. Mohla to byť pekná tvár. Mohla to byť škaredá tvár. Moje sympatie k nemu ovplyvnila hĺbka očí či jamky na lícach. Tvár známeho neznámeho človeka. Ak bola pripekná, vznikol predsudok o namyslenosti, ak priškaredá, o zakomplexovanosti.

Read More »

Ako sa skáče cez kozu (9. časť)

By

Kapitola 5 Chudoba cti netratí (poučný príbeh s malou odbočkou k černochom s bielymi zubami) Môj tato nikdy nebol v strane. Myslím tým v komunistickej strane, však iné strany vtedy síce existovali, ale fungovali skôr ako rybársky krúžok. Niežeby ho nevolali. Bol by perspektívny člen s robotníckym pôvodom a pomerne slušným intelektom, ale on chcel mať svätý pokoj a je…

Read More »

Pokračovaním v prezeraní stránky súhlasíte s používaním cookie. viac info

Na účely prispôsobenia obsahu a reklám, poskytovania funkcií sociálnych médií a analýzy návštevnosti používame súbory cookie. Informácie o tom, ako používate naše webové stránky, poskytujeme aj našim partnerom v oblasti sociálnych médií, inzercie a analýzy. Podrobnejšie informácie o ochrane súkromia a cookies nájdete na stránke O sieťovke

Zavrieť