Monthly Archives : január 2011

Jeden deň – tak trocha recenzia


Vždy som bola fascinovaná myšlienkou dokumentovania jedného dňa v živote konkrétneho človeka, dvojice, rodiny, či spoločnosti, opakovane, v priebehu dlhého obdobia. Vyber si deň. Vyber si objekt. Každý rok, v rovnaký deň sa vráť k svojmu objetku. Pozoruj. Sleduj. Zdokumentuj. A o rok sa vráť znova. Trocha ako denník. Ibaže fakty nie sú sledované obdeň, ale o rok. Je v…

Read More »

Ako sa skáče cez kozu (15. časť)

By

Kapitola 8 Ako som si hľadala svoje miesto (Upozornenie: Text nevhodný pre milovníkov vidieka) Jedna moja kamarátka tvrdí, že každý z nás má na Zemi miesto, ktoré mu je súdené. Ona tak vraj raz zablúdila do Londýna a hneď vedela, že práve tam sa mala narodiť. Lenže keď pracujete na slovenskom úrade platenom zo štátneho rozpočtu, ťažko môžete zbaliť fidlátka…

Read More »

Shakespeare a styling


Shakespeare bol v svojich časoch absolútne štýlový. V obliekaní, v sukničkárstve, v rozhadzovaní peňazí celkovo dandy star alžbetínskej doby. Dnes by zaručene plnil stránky bulváru, aj keď medzi súčasnými vymetenými celebritami by vysoko trčal. Ale verím, že by to vedel využiť. V ten večer som sa vyštýlovala do peknej, vyleštila lodičky, vytiahla čierne perly a vyrazila do divadla. Na tragédiu.…

Read More »

Kaktusové predavačky bublín – zvnútra sladké, zvonku pichľavé


Predsudkom človek neujde. Preto ak vezmete do rúk knižku dcéry prominentných rodičov, ktorá má podľa prebalu čitateľa zaviesť do sveta tvorby ohováračiek a lží, je pochopiteľné, že tieto začnú pracovať na najvyššie obrátky. Zvlášť ak sa k tomu pridá ružová obálka s Kenom napichnutým na kaktuse ako nejaká voodoo bábika. Najjednoduchšie riešenie je dielo odsúdiť ako zbytočná strata času. Lenže…

Read More »

Zradca, Judáš – bude z teba guláš!


Oto Čenko – Ty nie si náš, teba zožerieme Sú knihy, ktoré si kúpim až vo výpredaji, keď už aj z internetu vyšumia všetky vydavateľské aj čitateľské recenzie. Robím tak hlavne pri debutoch, nepreverených a hlavne pre mňa neznámych autoroch. Do tejto kategórie spadá aj Oto Čenko a jeho absurdný román „Ty nie si náš, teba zožerieme“. V prípade tohto…

Read More »

Dokola, ale dopredu


Ale áno, priznávam, niekedy si ešte pomyslím, že depresia je iba časová slučka, v ktorej som sa zabudla pred pár rokmi. Visím na ktoromsi jej širokom okraji, nebojím sa pádu (žiadny nehrozí, ak nechcem), nebojím sa zostať (nepohnúť sa z miesta neznamená nepohnúť rozumom), nebojím sa, že by mi jedného dňa začala byť priúzka, fádna, nebezpečná. Nebojím sa, lebo to…

Read More »

manželská


keď sa tá tma na tretí deň už nedala vydržať prišla s návrhom povešať hviezdy na rybárske háčiky a tak vyriešiť problém ich inštalovania v byte – ale nie! nie! ako žena tomu zásadne nemôžeš rozumieť! ty máš ale nápady … no … nefňukaj, moja… nehovorím, že nič nevieš, upokoj sa no tak, to nič, moja …

Read More »

Kladný hrdina


Generačná zmena jednej osoby počas zmeny jednej generácie. Kedysi som milovala rytierov bez bázne a hany. Spomínate si na Janka Kosa zo Štyroch tankistov? Krásny, čestný, šikovný, múdry, hrdinský. Ci pana, to bolo, čo? Tisíckrát sme mohli prisahať, ze Timurovcov nemusíme, ale tak či onak sme ich milovali. A chceli sme byť ako oni – kladní hrdinovia.

Read More »

Ako sa skáče cez koňa – povolávací rozkaz


Pamätáte sa ešte, ako som písal o tých absurdnostiach, ktorých bola moja maličkosť svedkom na telesnej a brannej výchove? Možno ste si povedali, čo sa chalanisko sťažuje, však to vždy patrilo ku škole ako takej, že pre niekoho bola strašiakom rovnica o dvoch neznámych a niekto sa zase vydesil už z pachu žinenky. A ešte by ste mohli dodať, že…

Read More »

Pokračovaním v prezeraní stránky súhlasíte s používaním cookie. viac info

Na účely prispôsobenia obsahu a reklám, poskytovania funkcií sociálnych médií a analýzy návštevnosti používame súbory cookie. Informácie o tom, ako používate naše webové stránky, poskytujeme aj našim partnerom v oblasti sociálnych médií, inzercie a analýzy. Podrobnejšie informácie o ochrane súkromia a cookies nájdete na stránke O sieťovke

Zavrieť