Monthly Archives : február 2011

Ďalší, rovnakí, iní


Veľa pošty si ma nachádza v posledných dňoch zimy a tie dni sú dlhé, sú dlhšie než na jedno rozpovedanie sa. Začali sa už neviem ktorým ránom (malo celkom iné, minuloročné meno) a skončia niekedy s prvým tušením jari. Veľa dní, veľa pošty a veľa správ v nej. Veľa riadkov, a pritom tak málo skutočných slov, málo živých slov je…

Read More »

Ako sa skáče cez švihadlo – 3.časť


Život vie byť v piatich rokoch značne mätúci. Najmä keď si vás posadia a povedia, že máte neter. Neviete, čo to slovo znamená a myslíte si, že ste zase dostali nejakú chorobu. Potom, čo mi doma oznámili, že mám neter, sa ma v škôlke spýtala učiteľka Ivetka, že kedy do tej Ameriky letíme. Vtedy som si myslela, že keď má…

Read More »

Diletanti


Diletant či diletantka je ten, kto sa len zo záľuby zaoberá niečím, na čo nemá odbornú prípravu, samouk. Diletantizmus je povrchná znalosť, neodbornosť. Priznávam sa bez mučenia a výčitiek svedomia. Som mnohonásobná diletantka recidivistka. Som: amatérska historička študentka čínskej medicíny a cvičenka tajči a čchikungu majiteľka zelenej karty na golf maliarka na hodváb športová strelkyňa pisateľka krátkých textov s ambíciou…

Read More »

Štát a cirkvi – manželstvo z rozumu


Pri úvahách a polemikách o možnej odluke cirkví a náboženských spoločnosti od štátu sa málokedy debata posunie k vecnému rozlišovaniu rôznych úrovní argumentácie. Tí, ktorí sa prihovárajú za oddelenie štátu a cirkví sú spravidla už unavení zo spôsobov, akými najväčšia cirkev na Slovensku presadzuje svoju agendu vo verejnom živote. Cirkvi a štátny rozpočet Oddelenie štátu od cirkvi v tejto rovine…

Read More »

Šance


Bolí ma dnes telo. Duša. Celý človek. Pozerám na titulnú stránku novín. Dospelý muž kráča po ulici. Hrôza v očiach. Malé dievčatko pritlačené na hruď. Má strach. Ona má strach. Nie z toho čo vidí on – z devastácie všade naokolo. Také veci deti ešte úplne nechápu. Má strach z toho, že veci nie sú ako bývajú každý deň. Každodenná…

Read More »

Daren Aronofsky – Natalie Portman – Čierna labuť


Balet je zvláštny druh umenia. Je vlastne jediný, v ktorom je prínos interpreta minimalizovaný. Existujú dokonca názory, že baletka nie je skutočným umelcom, že je len nástrojom a proces tvorby sa odohráva len v hlave choreografa. Výkon baletky sa dá najlepšie prirovnať k výkonu huslí. Baletka vnáša do umeleckého diela ešte menej seba ako herec, alebo spevák. Každý aj ten…

Read More »

Súvislosť medzi homosexualitou a pedofíliou v sexuálnych škandáloch RKC


Keď musí byť výsledok vždy rovnaký, treba manipulovať s premennými. Americký psychiater Richard Fitzgibbons, expert na liečbu kňazov, ktorí sa dopustili sexuálneho zneužívania maloletých, sa postavil na obranu vatikánskeho štátneho sekretára Tarcisio Bertoneho. Ten minulý týždeň uviedol, že existuje súvislosť medzi homosexualitou a pedofíliou. Fitzgibbonsa citovala španielska agentúra ACI Prensa. Keď hľadáme pravdu, alebo sa aspoň pokúšame o nejaký progres,…

Read More »

Kniha, ktorá ma deptá a povznáša zároveň


Márnosť, len márnosť – hovorí Kazateľ. Márnosť, len márnosť, všetko je iba márnosť. Ako zostať optimistom pri vedomí toho, že snaženie, či nesnaženie sa každého z nás bude mať rovnakú koncovku – červíky alebo rozsypovú lúku? Alebo koreničky v košických reštauráciách. To je plán môjho známeho, ktorý chce svojim popolom okoreniť pokrmy spolučlovekov a zapojiť sa tak do večného prírodného…

Read More »

Pokračovaním v prezeraní stránky súhlasíte s používaním cookie. viac info

Na účely prispôsobenia obsahu a reklám, poskytovania funkcií sociálnych médií a analýzy návštevnosti používame súbory cookie. Informácie o tom, ako používate naše webové stránky, poskytujeme aj našim partnerom v oblasti sociálnych médií, inzercie a analýzy. Podrobnejšie informácie o ochrane súkromia a cookies nájdete na stránke O sieťovke

Zavrieť