Monthly Archives : máj 2011

Ecce Homo, alebo kresťanský pohľad na podstatu človeka


Tento text som mal pripravený už pred veľkonočnými sviatkami, ale zámerne som ho podržal, aby nevyznel prvoplánovo. Dôvodom bolo aj to, že v predveľkonočnom čase sú aj menej praktizujúci kresťania viac citliví na určité náboženské dogmy a vieroučné otázky. Jednej takej vieroučnej dogme sa bude venovať aj tento článok. Hlavnou témou bude opäť podstata človeka, vnímaná tentoraz optikou kresťanstva. Samozrejme…

Read More »

Ako sa skáče cez kozu (22. časť)

By

Kapitola 11 Ako ma rodičia nevychovali Môj kamarát Miro má stredne veľkú manželku, dve minideti, jedného maxikocúra a veľmi zvláštnu teóriu. Podľa neho by sme nemali svoje deti vychovávať v šťastnom rodinnom prostredí, lebo im tým nesmierne škodíme. Tiež ste práve schytili prvú papuču, ktorá je po ruke a máte chuť vytĺcť mu z hlavy túto somarinu? Nie, adresu vám…

Read More »

Prázdnota


V noci sa mi prisnilo, že už tu nie si, že si ďaleko. Všade je ticho, ťaživá tma, prázdnota mi na plece usadá. Šepká, “ len, ty a ja, opäť si moja .“ Snažím sa utiecť pred mučivým hlasom, niekam ďaleko, preč od tohto prekliatia. Je neskoro, ona sa mi prežrala hlboko do duše, niet pred ňou úniku, kúsok bezpečia.

Read More »

O Malej Strane a Janovi Nerudovi


Ja viem, pre každého je to mesto iné. Možno v ňom vidíte Karla IV. a jeho činy, možno veže a kostoly, možno Franza Kafku, možno bratov Čapkovcov, čo pobehovali po celej Prahe, až kým si nekúpili dom. Keby ste si chceli spraviť prechádzku po Prahe, navrhujem stanicu metra Želivského a potom sa pýtať ľudí, kde sa nachádza Ulice Bratří Čapků.…

Read More »

Ono no Komači: Do slov má láska odívá se


Na nedávno skončenom pražskom knižnom veľtrhu mala svoju premiéru okrem množstva ďalších diel aj neveľká knižka poézie z nakladateľstva Vyšehrad. Dobrého nebýva veľa, obzvlášť v tomto pľuhavom čase devalvácie slova na frázu a floskulu. V zväzočku sa ukrýva prvý kompletný český preklad veršov pripisovaných literárnym bádaním japonskej poetke Ono no Komači. Verše preložila japanologička Zdenka Švarcová a prebásnil Zdeněk Gerych.…

Read More »

Zúfalstvo Aničky B.


„Dobre, Chrumka, o chvíľu som tam!“ Neverím. Sedí si v kancelárii a ja sa tu idem zblázniť. Dieťa síce spí, ale to sa môže každú chvíľu zmeniť. Čo ak bude hladné alebo sa pokaká? Čo urobím? Cítim sa ako paralyzovaná. Viem, že ak naozaj začne plakať, stane sa niečo strašné. Pohne sa vesmír, vyvrhne ma do ničoty ako nepotrebný element,…

Read More »

Malý krpatý terorista


Nemám na mysli telom krpatého Kim Čong Ila, ani duchom zdegenerované krmivo pre ryby Usámu, mám na mysli Pygmeja od Chucka Palahniuka. Aj keď, pri hlbšom zamyslení, schéma myslenia všetkých je rovnaká. Ako sa dá dočítať na obálke knihy a temer v každom článku o knihe ( zdá sa, že všetci odpisujú od všetkých a najmä od autora ), kniha…

Read More »

Tri lupene pekla


„ Viděl jsem necudnou nahou a vyhublou ženštinu, nečisté ropuchy ji hryzaly a hadi se k ní přisáli, a ta ženština souložila se satyrem, který měl nadmuté břicho a ptačí nohy porostlé zježenými chlupy, a její necudné hrdlo řvalo své vlastní zatracení, a viděl jsem lakomce, ztuhlého tuhostí smrtelnou na své nádherné sloupkové posteli, povolnou kořist kohorty démonů, z nichž…

Read More »

Krakow aj bez krowiek


Európska metropola, čo by kameňom dohodil relatívne z každého kúta Slovenska, ak už máte okukanú Viedeň, Prahu a Budapešť. Pár rokov dozadu pre mňa prívlastok ,,poľský“ znamenal trh, krowky a lyžiari v Alpách diskutujúci o vás v kabínke lanovky a mysliaci si, že im nerozumiete (alebo možno aj áno). Krakow som začala intelektuálne vnímať až po vzhliadnutí filmu Schindlerov zoznam,…

Read More »

Chlad


Keď si odišiel, keď si zhasol plameň, čo by rozohrial aj kameň, nastúpila nová, vyššia moc. Nespal asi nikto v tú noc jeho modré jazyky planuli chceli ma stiahnuť, pálili! Tebe to bolo jedno, ty si bol v bezpečí, ale nepriateľ stále útočí! Nájde ťa, aj keď nebudeme vedno on si vždy nájde svoje obete, nenechá nikoho na žive. Sme…

Read More »

Pokračovaním v prezeraní stránky súhlasíte s používaním cookie. viac info

Na účely prispôsobenia obsahu a reklám, poskytovania funkcií sociálnych médií a analýzy návštevnosti používame súbory cookie. Informácie o tom, ako používate naše webové stránky, poskytujeme aj našim partnerom v oblasti sociálnych médií, inzercie a analýzy. Podrobnejšie informácie o ochrane súkromia a cookies nájdete na stránke O sieťovke

Zavrieť