Monthly Archives : jún 2011

Keď je v Írsku leto


Horúčavy, ktoré v posledných týždnoch potrápili Európu a vyvrcholili krupobitím a búrkami nás šťastlivo obišli. Teda, aj my sme mali dážď, ale to počasie okolo pripomínalo skôr november. Ako hovoria Íri, v našej krajine je leto, keď svieti slnko a je teplo a to môže byť aj jeden víkend alebo týždeň v apríli. Íri si radi pospia. Na rozdiel od…

Read More »

Mackove kulinárske občasenky – Tutmanik


Milí moji. Je to už nejaký čas, čo som sa vám podobným spôsobom prihováral z blogu SME, kde sme na striedačku s mojim Medveďom každú nedeľu presne o 12.00 hodine uvádzali naše kulinárske pokusy. Zhruba od januára Medveď na blogu osamel, nakoľko som mal pocit, že to síce bolo fajn, ale všetko má svoj vývin a aj koniec. Čo však,…

Read More »

Ako sa skáče cez kozu (26. časť)

By

Vždy som mala problém čokoľvek vybaviť. Len taký jednoduchý úkon, ako: . A) chytiť telefón, . B) vyťukať číslo, . C) povedať kto som a čo chcem, vyžadoval poctivú trojdňovú prípravu s rétorickými cvičeniami pred zrkadlom. Zvyčajne som na prvý pokus zvládla len fázu A) a B), preto sa dodatočne ospravedlňujem všetkým známym i neznámym ľuďom v rôznych inštitúciách, ktorí…

Read More »

Človek vo svetle Buddhu


Buddha je zakladateľom výnimočného nábožensko-etického učenia, ktorého znakom je aj to, že samotný Buddha svoje učenie odmietol nazývať náboženstvom alebo systémom. Dovolil by som si dokonca tvrdiť, že Sidhártha Gautama Buddha je prvým hlásateľom aktívnej lásky a aktívneho konania dobra. Jeho učenie nadväzuje na indické myslenie založené na karme a znovuzrodení, pričom akékoľvek znovuzrodenie považuje za strasť a utrpenie, teda…

Read More »

Poklad na jazere Annecy


Z Versailles sa presunieme smerom na juhovýchod, do oblasti Horného Savojska. Annecy je od roku 1860 hlavným mestom tohto departmentu, ale jeho história siaha až do 10. storočia, kedy ho začínajú osídľovať prví obyvatelia. Domáci dokonca hovoria, že potomkovia niektorých starobylých rodov tu žijú dodnes. Bývalé sídlo ženevského grófstva sa nachádza na jazere Annecy, v malebnom prostredí medzi Ženevou a…

Read More »

People are strange


when you´re stranger „Je úplne iný ako som chcela…“ Supermatka je v strese. Obetavá mamička si zúfa. „Výchovne som zlyhala!!!“ Nie, jej puberťák neprišiel povedať, že čaká so spolužiačkou dieťa alebo že ho chytili pri vykrádaní trafiky. Ani ho nechytila fajčiť trávu alebo vychádzať z gay baru. Ja hovorím, že sa nestalo skoro nič… „Ty všetko zľahčuješ, keby sa to…

Read More »

Ako sa skáče cez kozu (25. časť)

By

Kapitola 12 Keď je žena v úzkych (a nejde len o nohavice) Keď je žena v úzkych, urobí hocičo. Ja som odviezla Anetku k matke. Viete, za normálnych okolností by som jej bez dozoru nezverila ani zatúlané mača. Niežeby sa oň nevedela postarať, božechráň. Ona sa postará. Nakŕmi, umyje, oblečie (dieťa, nie mača) a uloží do postieľky. Akurát to urobí…

Read More »

Niečo málo o ostrovných rytieroch


Ja teda neviem ako vás, ale mňa ostrovné krajiny priťahujú. Je pravda, že som tam nikdy nebol, nikdy som nedýchal voňavý, zelený vzduch. Prostredníctvom kníh, príbehov a nejakej takej tej svojej snílkovskej tuláckosti, som tam bol už mnohokrát. Keď sa hovorí o Írsku, okrem skupiny The Corrs, mi príde na um čosi voňavé. Stromy, druidi, Kelti, rinčanie mečov, rytieri, bardi…

Read More »

Indiánska večera


„Mama, ktorá všetko vie, je veľmi nebezpečná.“ (z rozprávky Vlk a sedem kozliatok) „Ako sa volá táto rieka?“ „Apollo.“ „Nie, to je most. Ako sa volá táto rieka?“ „Dunaj.“ „Správne.“ „Do akého mora sa vlieva Dunaj?“ „Do Čierneho…“ Daniela sa s pýchou rozhliadla okolo seba, ale zdalo sa, že jej rozhovor so štvorročným synom si nikto nevšímal. Veď počkajte! „Výborne,…

Read More »

Ján Rozner: Sedem dní do pohrebu


Málo si uvedomujeme, aký krátky čas prešiel odvtedy, keď kultúrnym a politickým centrom tohto národa bol Turčiansky Svätý Martin. Mesto, cez ktoré ešte na začiatku prvej Československej republiky chodili kravy na pašu a diviaky rozrývali záhrady hrdých mešťanov. V onej heroizovanej dobe politiku a kultúru robilo pár rodín, ktoré si síce na tomto honore zakladali, ale väčšina z nich sa…

Read More »

Pokračovaním v prezeraní stránky súhlasíte s používaním cookie. viac info

Na účely prispôsobenia obsahu a reklám, poskytovania funkcií sociálnych médií a analýzy návštevnosti používame súbory cookie. Informácie o tom, ako používate naše webové stránky, poskytujeme aj našim partnerom v oblasti sociálnych médií, inzercie a analýzy. Podrobnejšie informácie o ochrane súkromia a cookies nájdete na stránke O sieťovke

Zavrieť