Monthly Archives : júl 2011

List z Číny: Skúsili ste si niekedy vymeniť topánky?


Skúsili ste si niekedy vymeniť topánky? Ľavú na pravú nohu a naopak? Pocit spočiatku zvláštny, neprirodzený, nepohodlný, no po čase by ste si zvykli aj naň. Presne ako prvotný kontakt s novou kultúrou. Po troch týždňoch v Číne sa už necítim zvláštne, ale topánky by som si predsa len vymenila. Číňanov je jednoducho veľa. Táto samozrejmá skutočnosť ovplyvňuje pomaly každý…

Read More »

Ako sa skáče cez koňa – ostré streľby


Čitateľom týchto preskokov cez koňa by sa mohlo zdať, že vo svojich spomienkach používam iba pesimistickú optiku. Takže dnes začnem pozitívne. Jediným pozitívom povinnej vojenskej služby boli iba opušťáky (áno opäť to bude o vojenčine). Prideľovali sa hlavne za odmenu, ako prejav pozitívneho výchovného opatrenia, spolu s odfotením pred naštartovanou vétrieskou (V3S). No opušťák ste si mohli aj vystrieľať. Na…

Read More »

Naivná


Zúrivo zabuchnem dvere bytu. Ani neviem prečo, veď som bola presvedčená, že sa s ním nechcem stretnúť. Je však viac ako zrejmé, že po takom veľkom tresku vylezie z izby. Jasné. Päť sekúnd a už na mňa nechápavo hľadí. Mlčí. Ako poväčšine vždy. Zjavne čaká, že ja začnem. Len si čakaj! Prejdem okolo neho ako okolo nezaujímavého exponátu v múzeu…

Read More »

Tvor bez mena


Poznáte zásadu, že ak chováte domáce zviera na skonzumovanie nemá mať meno? Zo starej českej klasiky rada používam citát z poviedky, prečo sa nesmie dať prasaťu meno Franta – „jíst Frantovo ucho? Bych si připadal jako lidojed…“ Nepriateľ nemá mať meno. Flegmatický vojak Macháček z Čiernych baronov by sa s tým nepriateľom nejak dohodol, keby prišiel na dosluch, Švejk kričí…

Read More »

Extrapivoňka ráno se nesměje, słowa są wolne


Literáti sú na cestách, pofajčievajú v rôznych mestách, stretávajú tých istých skalných divákov, trávia hodiny vo vlakoch. To sú očividné dôkazy, že slovenská, česká a poľská literatúra skutočne žijú. Už 12 rokov toto prúdenie a oživovanie kníh oslavuje literárny festival Měsíc autorského čtení. Tento rok sa k Ostrave a Brnu pridali Košice a Wroclaw. Vytvorili nepravidelný štvoruholník medzi ktorého bodmi…

Read More »

Ako sa skáče cez kozu (30. časť)

By

Len krátko pre zábudlivcov. Jožkinu kamarátku sme naposledy zanechali s kvapavkou. Veverička ani nemusela použiť na manžela najkrajnejšie donucovacie prostriedky. Predostrela mu rôzne alternatívy, počnúc amputáciou penisu, končiac fingovaným daňovým megapodvodom, z ktorého by ho nevysekala ani Ally McBealová. Potom už spieval ako kanárik pred zrkadlom. Vyklopil jej všetko. Priznal sa, že na služobných cestách občas navštevoval rôzne „zdravotné strediská“…

Read More »

Ako sa stať lovcom


Som veľká mačka. Trochu nešikovná, ani skočiť poriadne neviem, ale pri troche trpezlivosti a cvičenia zo mňa možno niečo bude. Teda, toto si o mne určite myslí náš Rowdy. Mám už celkom dobrú štatistiku odchytených myší a vtákov, ktoré nám priniesol domov a minulý týždeň sa skóre zase raz zvýšilo. Naša malinkatá bola vo štvrtok na oslave narodenín a keď…

Read More »

Doma dobre


Priznám sa, že som mestský človek, nie z fajnovosti, ale preto, lebo mi to tak vyhovuje. Milujem prechádzku zavčas rána s kávou v ruke po uliciach, po ktorých sa každý ponáhľa do zamestnania, do obchodu alebo sa len tak premáva. Na druhej strane zvyknem v rámci psychohygieny cez víkendy alebo hoci aj v strede týždňa vypadnúť mimo mesta na vychádzku…

Read More »

Pokračovaním v prezeraní stránky súhlasíte s používaním cookie. viac info

Na účely prispôsobenia obsahu a reklám, poskytovania funkcií sociálnych médií a analýzy návštevnosti používame súbory cookie. Informácie o tom, ako používate naše webové stránky, poskytujeme aj našim partnerom v oblasti sociálnych médií, inzercie a analýzy. Podrobnejšie informácie o ochrane súkromia a cookies nájdete na stránke O sieťovke

Zavrieť