Monthly Archives : august 2011

O skutočne úspešných knihách, ruskej strednej triede a ocenenom filme bez divákov – 5+1


Kdo tady má máslo na hlavě? Knižka Jiřina Švorcová a ti druzí údajne o ničom, z osmdesiatich percent je opísaná a zvyšok tvoria mudrovania typu „herci nastavujú zrkadlo dobe a ľuďom“. Uštrikovať také dielko v dobe internetu je podľa autora článku práca tak na týždeň. Lidové noviny Malick zdraví Darwina (a maminku) Podľa jedných je Terrence Malick geniálny filmár, podľa…

Read More »

Posledný koncert Beatles, nečinný mozog a zostárnutý Harrison Ford v 5+1


Fanoušci Beatles slaví i pláčou: před 45 lety je viděli naposled živě Poslední verejný koncert legendárnej britskej skupiny The Beatles se odohral 29. augusta 1966 na baseballovom štadióne Candlestick Park v San Francisku. Potom sa už liverpoolská štvorica až do svojho rozpadu v roku 1970 venovala len štúdiovým nahrávkam. iDNES Večerní koncerty jen pro vás Každý večer vás Classic FM…

Read More »

Ako sa skáče cez kozu (34. časť)

By

Varovanie pre obzvlášť citlivých čitateľov: Tento text obsahuje ilustrácie zranených sŕdc. Inak ide o pokračovanie predchádzajúcej kapitoly, v ktorej si Jozefa v rámci Štedrého večera zaplakala nad svojím osudom, a vzápätí v nej vzklíčilo rozhodnutie vyprdnúť sa na doterajší spôsob života. Ak sa vám zdá, že na označenie danej situácie existuje mnoho iných, dokonca vhodnejších slovies (napr. vykašľať sa, zanechať…

Read More »

Hyenám vládne samica, o čarodejnici spisovateľke a zle pochopených knihách


O zvláštnostech hyení společnosti V spoločenstve hyen sú všetci jedinci podriadení vedúcej skúsenej samici, ktorá si vďaka svojej autorite udržuje vo svorke poriadok a pri love koristi diriguje kooperáciu jednotlivých členov. Dominantné postavenie samice sa dedí, takže napríklad dcéra vedúcej samice si nemusí svoje miesto zložito dobývať, ale v dospelosti automaticky stojí na sociálnej úrovni svojej matky. Český rozhlas –…

Read More »

Ghostbusters III, Amazonka II, SNP – 5+1 z rss


Aykroyd: Staří Krotitelé duchů předají žezlo mladé krvi Tretí diel Krotiteľov duchov sa mal nakrúcať už v zime 2009 podľa Dana Aykroyda. Potom zase v lete 2010, ako povedal ďalší z hereckej partie Harold Ramis. Režisér Ivan Reitman neskôr potvrdil, že už existuje scenár a bude sa môcť točiť, ale nie skôr ako začiatkom roka 2011. V Production Weekly sa…

Read More »

Kovboji a slizúni


Išlo o Daniela Craiga. A o spomienku na Harrisona Forda v klobúku. Klobúky mali obaja. Keby bol Daniel Craig v pekných westernových šatičkách 100 minút jazdil na koni, dával po papuli nepriateľom, prípadne mi urobil tú radosť a zopakoval scénu v modrých plavkách z Bonda alebo keby sa len bol pekne pomaly točil na podstavci, bolo by to zmysluplnejšie, ako…

Read More »

5 + 1 alebo čo uviazlo v rss


Z Lůna se zrodilo freudovské monstrum Ambiciózne využitie postupov science fiction väčšinou dáva najavo, v akom svete se dielo odohrává. Jeho zákonitosti sú zveličením alebo extrapoláciou vedeckých procesov a společenských konvencií súčasnosti. Takto charakterizuje recenzia portálu Aktuálně film maďarského režiséra Benedeka Fliegaufa Womb s Evou Green v hlavnej úlohe. Boomerangové dítě a tweety – nové přírůstky anglických slovníků Americký výkladový…

Read More »

5 + 1 alebo čo uviazlo v rss


Máte chuť si prečítať niečo zaujímavé, ale nemáte čas? Sieťovka vám bude prinášať pravidelne päť česko-slovenských a jednu inojazyčnú linku, ktoré zachytila moja RSS. Pre lepšiu orentáciu sú nadpisy v pôvodnom znení. Spisovatelé nejsou tak úplně chudí Sú skutočne českí spisovatelia chudobní, ako hovorí zabehané prirovnanie? Časopis Týden prišiel k záveru, že ak nepovažujete za bohatstvo miliardový majetok, nie je…

Read More »

Ako sa skáče cez kozu (33. časť)

By

Prvá verzia zo dňa 24.decembra Tézy: (Nechápem, prečo som použila práve toto slovo?) 1) Keďže sa očividne rozhodol pre ňu, odteraz nebude zasahovať do môjho života: – budem si obliekať veci, ktoré sa páčia mne, aj tie široké hipisácke nohavice, (Keď ma v nich videl prvýkrát, smial sa, že vyzerám ako metla, a odvtedy som si ich na seba nenatiahla.…

Read More »

La môme Piaf


Ši Ši Šimon, ši ši šibe mi! Keby si ma kladivom udrel po hlave alebo kopal do mňa dlhé sekundy, bola by som možno šťastnejšia a neprehrabávala sa tu v tomto hnoji sebaľútosti. Okolo mňa neskutočný bordel, vo mne ešte väčší. Nazdávala som sa, že keď to spočiatku nebolí, už vôbec to nebude? Keď sa mi neozveš, budem láskyplne na…

Read More »

Pokračovaním v prezeraní stránky súhlasíte s používaním cookie. viac info

Na účely prispôsobenia obsahu a reklám, poskytovania funkcií sociálnych médií a analýzy návštevnosti používame súbory cookie. Informácie o tom, ako používate naše webové stránky, poskytujeme aj našim partnerom v oblasti sociálnych médií, inzercie a analýzy. Podrobnejšie informácie o ochrane súkromia a cookies nájdete na stránke O sieťovke

Zavrieť