Monthly Archives : september 2011

Surrealizmus, staré lásky a najväčšie berlínske gule – 5+1


Neľútostná terapia pre záchrancov planéty Hlavná postava nového McEwanovho románu nie je ani zďaleka človek milión. Nepatrí k tým, čo sa musia denne pozerať v zrkadle na tvár bezvýznamného, neúspešného či zabudnutého muža. Michael Beard je laureátom Nobelovej ceny za fyziku. Pár neprajníkov síce tvrdilo, že v ten rok nebol nikto lepší na ocenenie, tak prišiel rad aj na béčkárov.…

Read More »

Tancuj, tancuj! Inak sme stratení!


Sedieť v kine na filme Pina je pre mňa jedno veľké déjà vu. Je to presne 25 rokov, čo som na našej starej čiernobielej televízii (na jedinom „západňárskom“ programe, ktorý sme mohli pozerať) videl 4 hodinový blok filmov o tejto úžasnej osobe. Dokument o tom ako pracuje, ako tvorí, ako ju vnímajú jej tanečníci a nakoniec jedna z jej najslávnejších…

Read More »

Piata loď, svätováclavský chorál a podmorské vraky – 5+1


Šiesta Anasoft litera pre Piatu loď Porota ocenila na víťaznom diele popri silnom príbehu aj autorkinu skvelú psychologickú experimentálnu štúdiu. Rozpačitá vlna Nové hnutia konfrontujú systém – v mene demokracie. Nedávne protesty v severnej Afrike a v Európe obsahujú iný typ aktuálnosti než hnutia prežívajúe koncom deväťdesiatych rokov závrať z toho, že dejiny neskončili a že možno opäť napadnúť kľúčové…

Read More »

Predstierané orgazmy, nadsvetelné neutriná a nočné dúhy – 5+1


  Miluji tě, ale… všechny orgasmy jsem předstírala! Ako už napovedá názov výstavy Miluji tě, ale… , týka sa zatiaľ posledný projekt Štěpánky Šimlové témy lásky. Ale kto má teraz na jeseň nutkavú potrebu optimistickej vízie plnej vrelého citu, bude sklamaný. Ako môžu byť neutrína rýchlejšie ako svetlo Superrýchle neutrína sú možné a možno neprotirečia Einsteinovi. Ak platí exotická fyzika…

Read More »

Asterix sa vracia, lživý dokument a polárna žiara – 5+1


Od prvoka k člověku Dajú sa napísať dejiny ľudstva, a to od chvíle, keď náš praprapredok po prvý raz vyliezol z mora, a to tak, aby sa vošiel do jedinej knihy? Nepochybne áno, aj keď výsledky sú veľmi odlišné. Prodalo se 350 milionů sešitů s Asterixovými příběhy a vyjdou nové Asterix ožije v nových príbehoch. Oznámil to jeho spolutvorca Albert…

Read More »

Woody Allen, Nirvána a Tolkienova Stredozem – 5+1


Je divný, ale skvělý, chválí hvězdy Woodyho Allena Woody Allen, to je vo filmovom svete mýtus. Šatňami kolujú historky o tom, ako nedáva čítať scenáre a ani poriadne nerežíruje, a každý sa chce presvedčiť, či to je pravda. Výnimkou nie sú ani hviezdy z jeho najnovšej komédie Polnoc v Paríži Michael Sheen, Rachel McAdamsová a Léa Seydouxová. Robbo dal Banksymu…

Read More »

Sorry, I am busy


„Prepáč, Monika, ale fakt to nejde! Šéf ma prenasleduje, máme neskutočný zhon! Prácu si nosím domov. A vieš, aj o rodinu sa musím starať! Veď v lete sa uvidíme! Zorganizuješ takú super grilovačku ako minulý rok. To bude fajn. Ahoj! Musím letieť!“ Tú tú… Keby mala v ruke klasické slúchadlo a nie mobil, určite by mi praskol bubienok. Takmer navlas…

Read More »

Kaviarne vo Viedni, detské nočné mory a rekonštrukcia myšlienok – 5+1


Ve Vídni na ‚preso‘ zapomeňte. Kam zajít? Kaviareň možno definovať rôzne. Ako miesto, kde človek môže byt sám medzi ľuďmi. Alebo nebyť už doma, a napriek tomu eště nie na čerstvom vzduchu. Nahliadnite do miest špecifickej stredoeurópskej kaviarenskej kultury. Ako si plniť sny? Nešťastníci sa zvyknú pýtať, prečo sa ich želania neplnia, keď po nich nielen túžia, ale sa o…

Read More »

Iná láska


A, a, a, a iná láska. A keď niekto nečakane ľúbil, A poznajúc sa, nič láske nesľúbil. A nechtiac niekto ublížil A niečo krásne aj dal. A kvapku vody spievať naučil A radosť z toho mal. A ľúbiť inak nevedel, len láske jej sa smial A nikto o nich netušil, len amor im tajne prial. A smiali sa spolu, častejšie…

Read More »

České knihy desaťročia, ako nepísať zlé poviedky a vesmírna ruža – 5+1


Colombiana: Dívka, která se dobře učila Akčný film Colombiana je ďalší položka knižničky producenta Luca Bessona – červenej a krvavej. Magnesia Litera podtrhla a sečetla: knihu desetiletí napsal Balabán Občianské združenie Litera vyhlásilo najlepšei knihy za desať rokov existencie výročných knižných cien Magnesia Litera (2002 – 2011). V hlavnej kategórii zvíťazila poviedková zbierka Jana Balabána Možná že odcházíme. Knihou desaťročia…

Read More »

Pokračovaním v prezeraní stránky súhlasíte s používaním cookie. viac info

Na účely prispôsobenia obsahu a reklám, poskytovania funkcií sociálnych médií a analýzy návštevnosti používame súbory cookie. Informácie o tom, ako používate naše webové stránky, poskytujeme aj našim partnerom v oblasti sociálnych médií, inzercie a analýzy. Podrobnejšie informácie o ochrane súkromia a cookies nájdete na stránke O sieťovke

Zavrieť