Monthly Archives : november 2011

Železná lady, zabudnuté storočie a farba jazier – 5+1


Soukupová obratně líčí banální pravdu o teenagerech Recenze – Petra Soukupová patří mezi etablované prozaiky nejmladší domácí generace. Narodila se v roce 1982, za debut, novelu K moři (Host, 2007), získala Cenu Jiřího Ortena pro nadějné autory do třiceti let. Za tutéž knihu pak byla nominována na Cenu Josefa Škvoreckého a Magnesii Literu; tu proměnila až o dva roky později,…

Read More »

Pár slov o gýči


Trávil som niekoľko dní v dedine neďaleko Nitry. Nebolo tam čo obzerať, ani čím sa kochať, môj zrak sa po dva dni nezastavil na jedinom krásnom obraze, naopak to, čo som videl ma donútilo zamyslieť sa nad gýčom. Napríklad lesklo nalakovaná drevená brána s imitáciou kovania a so šikmo pripevnenou podkovou, svojou žlto-zelenou krikľavou farbou, vynucujúcou si pozornosť okoloidúcich, hádam…

Read More »

Hudák o meškaní, knižný veľtrh vo Frankfurte a najkrajší vtáci – 5+1


Tomáš Hudák: Prečo sa občas oplatí meškať Meškal som. Mal som tam byť na desiatu a ručičky na hodinkách ukazovali už osem minút po celej. Šliapol som na plyn. Zase som sa hneval sám na seba. O Frankfurte a jeho vplyve V dňoch 12.-16. októbra sa konal v nemeckom Frankfurte už 63. medzinárodný a najväčší knižný veľtrh na svete. S…

Read More »

Čo je pre vás klasika?


Už dlhší čas bádam po tom tajomstve, čomu sa hovorí klasická literatúra. Zväčša samotné slovo klasika predstavuje niečo, čo je kladné. To ako keď si vezmem fľašku, sadnem si, aby som mal parádny výhľad. Je tam so mnou niekto a rozprávame, to je už jedno čo. A obaja sa na seba tak nostalgicky usmejeme a povieme, „To je klasika.“ Nebudem…

Read More »

Alf, cigarety vo filmoch a domáci maznáčikovia – 5+1


Cigaretka na dva… Cigareta vo filme bývala desaťročia striedavo symbolom vitality, sexepílu, tajomstva a elegancie. Dnes má tabak problém. Na plátne fajčia už iba skrachovanci a ako sa zdá, budúcnosť filmu bude bez nikotínu. Chobotnice mohou chodit po souši. VIDEO jako důkaz Je jen málo děsivějších tvorů než chobotnice. Ještě štěstí, že nejsou schopné vylézt ven z moře. I když,…

Read More »

Votrelcov bar, Petr Uhl a surreálne manipulácie – 5+1


Spisovatel Lutz Rathenow: Východoněmecký režim měl hrůzu z pražského jara 1968 V březnu letošního roku byl spisovatel Lutz Rathenow jmenován zemským pověřencem pro dokumenty státní bezpečnosti NDR v Sasku. K takové funkci má takříkajíc historickou zkušenost. S východoněmeckou státní bezpečností Stasi přišel kdysi nejednou do styku. Nedělal nic víc a nic méně, než se snažil skrze literaturu myslet o něco…

Read More »

Bond, Houellebecq a podsvetie – 5+1


Bond po letech zase dostane výbavu od hračičkáře Q Bondovští fanoušci mají další téma k diskuzím o chystané třiadvacáté bondovce, která ponese jméno Skyfall. Do příběhů o agentovi 007 se vrátí oblíbená postava vynálezce Q, který Bondovi navrhoval různé zbraně i udělátka a často agenta 007 peskoval za to, že jeho hračky nevracel v pořádku. Nádherným říčním údolím kolem vinohradů.…

Read More »

Vojna bohov sa (opäť) nekoná


Do našich kín prichádza film, ktorý sa v origináli volá Nesmrteľní (Immortals), ale distribučné spoločnosti ho v Európe premenovali na Vojnu bohov. Zavádzajúci názov, minimálne u tej generácii, ktorá vyrástla na Petiškovych Gréckych bájach a mýtoch, vyvoláva dojem, že môžu čakať apokalyptický boj o vládu nad Olympom v pradávnych časoch, keď o ľudstve sa ešte nechyrovalo. Lenže opak je pravdou.…

Read More »

Woodyho poviedky, úchylný Ír a farby jesene – 5+1


Absurdné poviedky Woodyho Allena sú brilantné Recenzia: Výber poviedok a fejtónov Nežiaduce účinky Woodyho Allena vychádza v slovenčine prvýkrát viac ako tri desaťročia po tom, ako ho preslávili v Amerike. Rozhovor se sestrou Freddieho Mercuryho Před dvaceti lety zemřel zpěvák legendární kapely Queen Freddie Mercury. Čeští fanoušci si jeho památku připomněli už v sobotu 19. listopadu v klubu Mlejn. Na…

Read More »

Schody do neba, U2 a Indiáni – 5+1


Kate Bush zhudebnila zimní náladu duše V roce 1978 se Kate Bush stala vůbec první ženou-interpretkou, která dostala na číslo jedna britského žebříčku vlastní autorskou skladbu. Její singl Wuthering Heights inspirovaný stejnojmenným románem Emily Brontëové (česky Na Větrné hůrce) se stal milníkem popové emancipace ženského vidění světa. Anketa Rolling Stone: Největším kytaristou historie je opět Jimi Hendrix Jimi Hendrix je…

Read More »

Pokračovaním v prezeraní stránky súhlasíte s používaním cookie. viac info

Na účely prispôsobenia obsahu a reklám, poskytovania funkcií sociálnych médií a analýzy návštevnosti používame súbory cookie. Informácie o tom, ako používate naše webové stránky, poskytujeme aj našim partnerom v oblasti sociálnych médií, inzercie a analýzy. Podrobnejšie informácie o ochrane súkromia a cookies nájdete na stránke O sieťovke

Zavrieť