Monthly Archives : december 2011

Pozdrav katolickým buznám, jazyk a klitoris Mirky Ábelovej, penis pravdy


Dnešný výber 5+1 je sumárom za rok 2011. Nájdete v ňom odkazy na 25 článkov a 5 piktoriálov, ktoré nájviac pritiahli vašu pozornosť. Dočítania v Novom roku ergo zajtra. Kde vládli Slovania, odvrátena strana joggingu a Katarína Kolníková Ako bojovala Katarína Kolníková o šťastie a ako vyzerajú ľudia po joggingu. Pozdrav katolíckym buznám, rozhovor s J.A.Pitinským a najvplyvnejšie knihy Intelektuáli…

Read More »

Silvester v Thajsku, Darwinova cena a digitálne fantasy – 5+1


Jak vypadá oslava silvestra v Thajsku: na každém kroku jídlo a sex Silvestrovská nálada je tady vlastně pořád. Rozjaření turisté se na promenádě mísí s usměvavými Thajci. Ulice je zaplněná popojíždějícími auty, mezi nimiž se proplétají skútry, kola i pěší. Mořská hladina se líně vlní a na pláži nabírají síly dovolenkáři, zmámení předchozí nocí plnou zábavy. Hra na prkno aneb…

Read More »

Čitateľské tipy na 27 a pol roka, Cesária Évora a novoročné bozky – 5+1


Kde ďábel pomohl k nebeským sjezdovkám. Švýcarské Les Diablerets Ďábel vstoupil do názvu švýcarské horské vesničky Les Diablerets ve středověku. Tehdy bylo pár chalup pod příkrým masivem s bizarními skalními útvary čertovy rohy či čertova kuželka považováno za prokletý kout přírody. Dnes je toto místo vyhlášeným lyžařským rájem, ďábelsky krásným. Žijeme v bohatém světě, ale i ten má odvrácenou tvář…

Read More »

Kyril Yeskov: Posledný pán prsteňa


Kultová kniha či filmu musí mať svoje pokračovania, paródie, vydarenejšie či nevydarenejšie remaky. Či sa na nich ľudia smejú, či ich to uráža, alebo treba dokonca dokazovať, že je to fake, je len na vydarenosti parodie, pokračovania či remaku. Tolkienov Pán Prsteňov samozrejme nie je výnimka. Prečítala som Posledný pán prsteňa od Kyrila Jeskova /prečo preboha Yeskova???/. Pravdupovediac, čakala som…

Read More »

Murakami o Prahe, vedecké omyly a zmysel života – 5+1


Nastav ruku, ukážu ti štěstí. Proč Indie miluje hádání a čtení z ruky Na jedné straně bohatí Indové skupují světově proslulé značky, jako třeba Jaguar. Dokonce druhá nejlidnatější země světa buduje vlastní atomový program a v roce 2015 se chystá do vesmíru. Přesto každý druhý Ind věří tomu, že jeho budoucnost je předem jasně daná a nechává si číst z…

Read More »

Prvé vianoce


Nazvať to prekvapením bolo prehnané. Prvá reakcia sa jej následne javila veľmi neadekvátna. „To je kompletná sirota???“… Mladá vyčítavo prešľapovala: „On ešte nikdy nezažil Vianoce.“ V duchu si jednu vyťala. Takto reagovať na túžbu pozvať si hosťa k štedrovečernému stolu, keď je ich bežne viac ako desať??? „Jasné, priveď ho.“ Ani sa nespýtala, či je to moslim či jehovista, veď…

Read More »

Pokračovaním v prezeraní stránky súhlasíte s používaním cookie. viac info

Na účely prispôsobenia obsahu a reklám, poskytovania funkcií sociálnych médií a analýzy návštevnosti používame súbory cookie. Informácie o tom, ako používate naše webové stránky, poskytujeme aj našim partnerom v oblasti sociálnych médií, inzercie a analýzy. Podrobnejšie informácie o ochrane súkromia a cookies nájdete na stránke O sieťovke

Zavrieť