Monthly Archives : marec 2012

Dejiny ženy – Sneh


Ivana nikam neodišla. Nedokázala preliezť zábradlie. Sadla na posteľ a odtiekla jej plodová voda. Vystrašene pozerala na mňa, ani sa nepohla. Marta tým istým spôsobom zmeravela a pozerala na Ivanu. Dve sochy, zastavený čas a nutnosť niečo podniknúť. Stláčala som tlačidlo na núdzovom hlásiči pri posteli. Volala som na Martu a tíšila Ivanu, že všetko bude v poriadku. Obe ma určite počuli, ale nehybnosť ich…

Read More »

Návšteva


Stál na verande svojej starej chalupy a v tichosti fajčil. Slnko lenivo vytŕčalo spoza stromov a v doline ešte dopíjala tma. Posledná objednávka. Najskôr narúbe drevo, potom pôjde nakŕmiť zajace. V kuchyni slabo chrčalo tranzistorové rádio a on premýšľal, čo všetko musí urobiť, kým príde. Dnes krátko po šiestej došlo k rozsiahlemu vlakovému nešťastiu.. Jeden zajac je chorý, nežerie. Bude mu musieť zlomiť väz. Nevedel, ako jej…

Read More »

Dejiny ženy – Nezablúdiš


Nasledujúci deň bola nedeľa. S Martou sme uvarili slepačiu polievku a potom  mäso z polievky obalili a vysmažili. K tomu zemiakový šalát. Ivana upiekla koláč. Jednoduchý, chutil by. Chcela som si zapísať recept. Ale niekde som založila okuliare. Po obede, sýte, sme si spoločne zdriemli. Na prejav spolupatričnosti, sme spánok potiahli do neskorého popoludnia. Večer sa nám už spať nechcelo, preliezli sme s Martou naše detstvo.…

Read More »

Dejiny ženy – Dobre


Doktorka vyhodila jablká do koša. Marty sa spýtala či už lepšie spáva a Ivane napravila paplón, pretože padal z postele na zem. Paplón pre tehotné ešte nik nevymyslel. Nič z toho, čo urobila nesúviselo s liečbou. Potom chvíľu stála pri mne a skontrolovala, či mi všetky medikamenty kvapkajú do žíl správnym tempom. Len tak mimovoľne, počas tých úkonov povedala, že moje posledné výsledky sú dobré.…

Read More »

Dejiny ženy – Hovor


Marta začala písať slová na ďalší hárok papiera. Pedantne ťahala papierom linku slova, hrala sa s každým jedným. Opatrne, s vážnosťou, ktorá každému slovu prináležala. Ivana bola taká, ako prvé dni. A asi taká ako vždy i mimo nemocnice. Nezmenilo ju tehotenstvo, ani pobyt v nemocnici. Bola ešte dieťaťom. Ešte sa dokázala hašteriť sama so sebou, prekážala si a bola veľmi kritická. Na každého, no hlavne…

Read More »

Prešporské zákutia: Kníhkupectvo Alexis v Cvernovke


Prešporské zákutia budú príležitostnými podkapitolami Bedekra pre neturnusového návštevníka. Zavedú vás na unikátne miesta v Bratislave, za ktorými ma hnala prirodzená ženská zvedavosť, a o ktorých ste možno ani netušili. O tom, že máme kníhkupectvo, ktoré patrí medzi 20 najkrajších na svete, ma informoval (prekvapivo relevantný) článok istého slovenského periodika. Čokoľvek čo súvisí s knihami je od malička mojou slabosťou…

Read More »

Pokračovaním v prezeraní stránky súhlasíte s používaním cookie. viac info

Na účely prispôsobenia obsahu a reklám, poskytovania funkcií sociálnych médií a analýzy návštevnosti používame súbory cookie. Informácie o tom, ako používate naše webové stránky, poskytujeme aj našim partnerom v oblasti sociálnych médií, inzercie a analýzy. Podrobnejšie informácie o ochrane súkromia a cookies nájdete na stránke O sieťovke

Zavrieť