Monthly Archives : júl 2012


Si jarný dážď Infiltrujúci inšpirácie Rastlinných motívov Do nedočkavej pôdy Zvlhnutej očakávaním Si jesenné mrholenie Prikrmujúce melancholickú Hnilobu lístia Vlhký smútok Vkrádajúci sa Na husiu kožu Pod košeľou Si večný príboj Vracajúci sa S nočným prílivom Nedá mi spať Núti ma lietať Nad vlnami Vykričať Nevypovedané Jazykom čajky

Read More »

Bezák je Charity Burbage


Čím viacej vyjadrení, názorov i expertíz na tému Bezák čítam, tým viacej začínam rozumieť jednému z najväčších kresťanských mystérií – menovite tomu, prečo mal Vatikán také zásadné námietky voči Harrymu Potterovi – báli sa konkurencie. Čím viacej článkov a blogov na túto tému vychádza, tým viacej sa aj tie minimálne rozdiely medzi Vatikánom a Hogwarthom stierajú. Ostali len drobnosti –…

Read More »

Lido


Drvivá väčšina sme boli odjakživa lidári. Lidár bol človek, ktorý trávil letný deň na kúpalisku Lido. Rozprestieralo sa na petržalskom brehu rieky, približne oproti zimnému prístavu. A chlapci z Dunajskej ulice boli Dunaju verní! Pred druhou svetovou vojnou to bolo parádne kúpalisko. Niekoľko bazénov, mramorové chodníky, palmy, sídlo vodných skautov a elegantných plavčíkov. Keď americké letectvo v roku 1944 bombardovalo…

Read More »

Pohnúť nosorožcom


V jednom z mojich obľúbených filmov, Woody Allenovom Midnight in Paris, sa nachádza jedna z mojich obľúbených filmových scén, v ktorej sa medzi štyrmi ľuďmi pri stole odohráva diálóg: Man Ray: Muž, zamilovaný do ženy z inej éry. Vidím fotografiu! Luis Buñuel: Ja vidím film! Gil: A ja neprekonateľný problém… Salvador Dalí: Ja vidím nosorožca! Do zoznamu obľúbených filmov a…

Read More »

Fifty Shades of Grey: 50 odtieňov nudy


Pondelkové ráno pri školskej bráne pred pár týždňami. Naši malí prváčikovia sa naháňajú po ihrisku, čakajúc kým sa otvorí brána a my mamičky veselo klebetíme, čo nového sa udialo počas posledného víkendu. Jedna z mamičiek je nenápadne ticho, uprene pozerá na obrazovku svojho Kindlu, nevníma svet okolo seba. Pristúpim k nej odzadu a nakuknem zvedavo na husto popísané stránky. „Čo to čítaš?“ „Nič“, narýchlo…

Read More »

Úžasný Spider-man je konečne zábavou s dobrým príbehom


Hollywood sa nikdy nebránil pokračovaniam a v prípade kasového úspechu nové diely oznamuje zväčša hneď s premiérou. Pre prípady, kde to nejde s pôvodným obsadením si vymyslel predpokračovania a v poslednom dobe veľmi obľúbené „reštarty“. V prípade Star Treku, na ktorý sa v televízií už takmer nik nepozeral, to bola viac menej nevyhnutnosť. Bradavky na Batmanovom kostýme Georga Clooneyho by…

Read More »

Béčkarka o 9.A


Cez skúškové je milión dôležitejších vecí ako učiť sa na skúšky. Stavím sa, že drvivá väčšina v istom období pred skúškami zrazu začne zázračne dobrovoľne umývať riad, utierať prach, žehliť, trénovať na maratón,  písať básne a vymýšľať ako dosiahnuť svetový mier. Ja som začala pozerať seriál Trieda 9.A. Držala som Kike palce, aby sa dostala na gymnázium do Tisovca, hnevala som sa…

Read More »

Pokračovaním v prezeraní stránky súhlasíte s používaním cookie. viac info

Na účely prispôsobenia obsahu a reklám, poskytovania funkcií sociálnych médií a analýzy návštevnosti používame súbory cookie. Informácie o tom, ako používate naše webové stránky, poskytujeme aj našim partnerom v oblasti sociálnych médií, inzercie a analýzy. Podrobnejšie informácie o ochrane súkromia a cookies nájdete na stránke O sieťovke

Zavrieť