Monthly Archives : august 2012

360 – Kruh náhod a druhých šancí


V epizodnom filme 360 sa divák vydá na cestu okolo sveta z Viedne do Brazílie a späť. Kruh otvoria a uzavrú Slovenky. Postavy aj herečky. Domino v kruhu Slovenka Mirka (Lucia Siposová) sa rozhodne zlepšiť svoje životne podmienky a nechá sa nafotiť na internetovú stránku escortnej služby akéhosi podivného Viedenčana. Ten si spomenie na istú Blanku, ktorá kedysi prišla ku…

Read More »

Pohnúť nosorožcom


(Obidvom Luciám) Som Hýbateľom každodenných vecí Vecí ktoré pomáhajú prežiť ako napríklad špendlíkov na stole Som tiež Posúvačom okuliarov na nose Prenášačom váhy vlastného tela Z jednej nohy na druhú Dvíhačom lyžice k ústam Okrem prežitia je potrebné žiť: Lepiť perá voskom na krídla A veriť že je možné dotknúť sa Slnka Nájsť Svätý Grál Oblíznuť si lakeť Alebo pohnúť…

Read More »

Neklamať a nekradnúť

By

Tak ma naučili doma, lebo kto klame a podvádza, ten neskôr kradne a vraždí… Koniec augusta 2012 tento výrok dokonale potvrdil. Notorickí klamári, komunistické a postkomunistické štruktúry sa márne snažia 6 rokov dokázať, že Hedviga Malinová-Žáková nehovorí pravdu a ani ma neprekvapuje, že ženu, ktorá hovorí pravdu chcú zavrieť do psychiatrického ústavu. Z tých ich krivých obvinení by sa jeden mohol „zblázniť“…

Read More »

Antonio Tabucchi: Pereira sa domnieva


Presne v správnom čase, kedy je väčšina ľudí okolo mňa sklamaných súčasnosťou, nevidí z nej východisko a rezignuje „po socialisticky“ na to, že sa niečo môže zmeniť, som náhodou (podľa názvu a grafiky) vzala do ruky správnu knihu. Pereira je osamelý vdovec, relatívne úplne spokojný v pomerne bezvýznamnej funkcii kultúrneho redaktora novín Lisboa (čítaj Lisabon) v tridsiatych rokoch minulého storočia…

Read More »

Auyán Tepui


Chcem znovu kráčať Gran Sabanou Nad hlavou supy Štrkáče pri nohách Vyliezť na horu Auyán Dôjsť k Salto Angel Sadnúť na hranu skaly A čakať na správnu chvíľu Kedy sa odraziť … Narodiť sa A žiť krásnych Niečo vyše 14 sekúnd Letieť ponad Dve miliardy rokov Uzavretých v skalnej stene S vetrom vo vlasoch S tvárou mokrou Od rozprášenej vody…

Read More »

Prečo mám(e) radi handmade výrobky


Rečnícka otázka. Keby ste pred pár desiatkami či stovkami rokov našim predkom oznámili, že ručnú a remeselnú výrobu postupne nahradia stroje, klopkali by na čelo sebe aj vám, či je tam všetko v poriadku. Priemyselná výroba nás odbremenila od kusiska práce a uľahčila nám dni tak, že ich nemusíme tráviť od svitu do mrku manuálne pracujúc. Ako sa však hovorí…

Read More »

Meir Shalev: Moja ruská babka a jej americký vysávač


V originále – ťažko povedať, preložené je to z angličtiny a to je veľká škoda. Originál je totiž v novohebrejčine, jazyku, ktorý postupne vznikal spoločne so štátom Izrael. Každý rád spomína na svoju starú mamu či starého otca. Časovým postupom sa stane exotikou i tá najobyčajnejšia minulosť. Ale ak tá minulosť je fakt jedinečná? Ak sa odohráva v čase prvej…

Read More »

Pokračovaním v prezeraní stránky súhlasíte s používaním cookie. viac info

Na účely prispôsobenia obsahu a reklám, poskytovania funkcií sociálnych médií a analýzy návštevnosti používame súbory cookie. Informácie o tom, ako používate naše webové stránky, poskytujeme aj našim partnerom v oblasti sociálnych médií, inzercie a analýzy. Podrobnejšie informácie o ochrane súkromia a cookies nájdete na stránke O sieťovke

Zavrieť