Monthly Archives : september 2012

Patrik Pašš: Tri. Nie štyri, nie päť (grafický román)


Patrik Pašš na obálke svojho pornografického románu s názvom Tri. Nie štyri, nie päť uvádza, že sa narodil v roku 1974 v Bratislave, a že v roku 1982 získal čestné uznanie za prvé miesto v hode do diaľky. S týmto predčasným úspechom sa podobne ako Macaulay Culkin vraj dodnes nevyrovnal. Jeho úspechy sú v skutočnosti predsa len trocha väčšie, pretože v roku…

Read More »

Těstoviny s pečenou červenou řepou


Řepu sice můžete zasyrova oloupat, nakrájet a péct samotnou nebo společně s jinou podzimní zeleninou, o něco lepší však bude, když celé neloupané bulvy zabalíte po jedné do alobalu a takto upečete. Použít ji pak můžete stejně, jako uvařenou řepu – do salátu, do polévky, na naložení do zálivky nebo třeba do rychlých těstovin k večeři. Řepu lze upéct předem…

Read More »

Pocit konca – Julian Barnes


Pred Pocitom konca som od Juliana Barnesa nič nečítal, no už po pár stranách mi bol autor zvláštne blízky. Nielen príťažlivosťou textu, ale aj akousi tesnou dôvernosťou, ktorá sa vynárala z viacerých obsahových a ideových vĺn textu. Barnesove rozprávanie mi tak od začiatku pripomínalo akúsi syntézu dvoch mojich obľúbených autorov a mojej vlastnej vnútornej reči, akéhosi imaginárneho denníka. Hrdinove spomienky na stredoškolské časy,…

Read More »

Vesmír v tweetech


Komunikácia sa zo dňa na deň zrýchluje a skracuje. Mobily nás nuačili skrátiť myšlienku do 166 znakov, s príchodom sociálnych sietí sa musela jej dlžka ešte viac obmedziť. Twitter ich má len 140. Rýchlosť a interaktivita je však len jednou stránkou tohto novodobého spôsobu rozprávania. Stlačiť názor alebo informáciu do tak krátkeho rozsahu nie je tak jednoduché, ako by sa…

Read More »

Cena Fantázie zverejnila finalistov desiateho ročníka literárnej súťaže


A do finále postupujú… V utorok 18. 9. 2012 boli v Bratislave vyhlásené výsledky prvého kola literárnej súťaže Cena Fantázie 2012. Spomedzi 223 poviedok od 187 autorov do finálovej päťky podľa bodovania poroty postúpili (v abecednom poradí): Martin Hatala z Košíc (s poviedkou „Prianie jazera“), Marja Holecyová z Nitry („Kalkulačka smrti“), Janka Javorka z Nitry („CC 2.0“), Katarína Pivarčiová z Bratislavy („Slovenský Stalingrad“)…

Read More »

Jesenné čítanie


Včera som sa bavil s britským kamarátom o všeličom. Nejako sme došli k vianočnému pudingu, tvrdil mi, že doň ide mnoho alkoholu. Smiali sme sa a keď som mu povedal o Vianočnej kolede od Charlesa Dickensa, jeho oči sa rozžiarili. A tak som ho poprosil, či mi nepovie niečo o vianočnej literatúre. Hovoril mi o poviedke Sneh, ktorú napísal James…

Read More »

Zajačik


Pondelok 23. apríl 2012 „Čo má toto znamenať?“ otŕča mi Miro pred nosom biele boxerky s čiernym playboy zajačikom. Vyprsknem. „Uf, aké sexi!“ „Tak tebe je to ešte aj smiešne, Jela!“ zhrozí sa a nafúkne ako holub pri dvorení. No on má sotva takýto úmysel. Vyzerá skôr akoby sa chcel pustiť do súboja. Našuchorí si pierka a zahrvolí: „Kde sa…

Read More »

Recepty od Florentýny


So šarmantnou autorkou najpredávanejšej českej kuchárky – Kuchařka pro dceru – Janou Florentýnou Zatloukalovou som sa stretol na knižnom veľtrhu Svět knihy. Dohodli sme možnú spoluprácu a dnes sa jej výsledok začína realizovať a v intervale trikrát do mesiaca nájdete aj na Sieťovke jej recepty. Dobrú chuť. Róbert Dyda Medailonky z vepřové panenky s hořčičnou omáčkou Vepřová panenka má všechny…

Read More »

Pokračovaním v prezeraní stránky súhlasíte s používaním cookie. viac info

Na účely prispôsobenia obsahu a reklám, poskytovania funkcií sociálnych médií a analýzy návštevnosti používame súbory cookie. Informácie o tom, ako používate naše webové stránky, poskytujeme aj našim partnerom v oblasti sociálnych médií, inzercie a analýzy. Podrobnejšie informácie o ochrane súkromia a cookies nájdete na stránke O sieťovke

Zavrieť