Monthly Archives : október 2012

Lokše


Čas plynul a my sme sa medzi sebou častejšie budili. Ja vlastne ani neviem kto si ku komu doniesol veci. Spoločne sme si prali spodné prádlo, či iné drobnosti. Utierali sme sa do spoločných uterákov a jedli zo spoločného krajca chleba. Z nejakého dôvodu sa nám to zapáčilo, dokonca sme na seba preniesli aj svoje slabosti. Volala ma posledným romantikom…

Read More »

Gotlandské tiché noci


Kto len trocha s väčším záujmom sleduje knižný svet, musel si určite všimnúť, že v posledných rokoch v detektívnom žánri kraľujú škandinávski autori. Slovenskému a českému čitateľovi možno nie sú všetci známi ako napr. Jo Nesbø, ale vďaka niektorým knižným vydavateľstvám sa zoznamovací proces zlepšuje, a tak si mnohí autori severských kriminálok nachádzajú cestu do knižných políc a elektronických čítačiek aj slovenských a českých milovníkov tohto žánru.…

Read More »

Kde bolo tam bolo


Prebúdzam sa ráno cestou k bráne V schránke hľadám noviny a list O svete si čítam cestou z vane O tebe nie – Asi nechceš prísť Dopoludnia čakám celkom márne Schválne čakám či mi zavoláš Márne dúfam cestou do lekárne Smutný ako knieža Nikolaj Obed strávim doma – rátam vlaky Keď nie týmto – možno ďalším snáď Možno preto že som práve taký…

Read More »

Stretnutia


Ja neviem čím to je, ale na jeseň človeku prídu do hlavy spomienky a má chuť o nich rozprávať. Sedieť v pivnici, piť medové pivo, voňať cesnakový chlieb a syr jesť o dušu. Na jeseň sa možno povrávajú príbehy, lebo sa vtedy aj konali. A ja mám jeden príbeh, o ktorom túžim rozprávať. Tak sa posadajte okolo misy pirohov a…

Read More »

Škvarková pomazánka


Kráčal som z práce domov a myslel na to, čo ma bude o pár týždňov čakať. Prídu svätomartinské hody a to bude kopec radosti. Husacina a vychladené pivo. Vôňa pagáčov a oškvarkov a isto aj nejaké neposedné dievča, čo sa bude chcieť vykrúcať a zlostiť moje kútiky pri smiechu. Ako som tak kráčal z práce, bola hrozná hmla. Zeleň už…

Read More »
Cirkev

Čomu úradná cirkev nerozumie


Hovoriť o tom, čo sa v cirkevnom prostredí deje sa síce môže v denníku Corriere de la Sera či v denníku La Republica, no hovoriť o tom, ako si cirkev spravuje svoje záležitosti sa nesmie na Slovensku. Ak sa „niekto“ náhodou odchýli od kurzu odobreného a forsírovaného biskupmi a ich mienkotvornými kresťanskými úderkami, začína sa veľké nedorozumenie. Na jeho konci…

Read More »

Knedle pri rieke


Ráno som sa zobudil čerstvý, oblečenie hneď pri posteli a ja som sa usmial. Spomenul som si na to, čo som včera vyvádzal, ako sme rumázgali cestou zo šenku a ako sme odprevádzali dievča. Páčila sa mi, inak by som sa pri nej neperdvádzal. Niektorých vecí sa človek nezbaví, ostanú v ňom. A ona sa mi páčila celý večer. Hádzali…

Read More »

Čokoládová pěna


pro nejvýše 4 osoby 120 g hořké čokolády lžíce másla 3 vejce, rozdělené na žloutky a bílky 4 lžíce cukru moučka 120 ml smetany ke šlehání Ve vodní páře opatrně rozpusťte čokoládu a máslo. Odstavte z vodní lázně a metličkou k čokoládě vešlehejte žloutky. Uložte do lednice zchladnout. V další misce smíchejte bílky s 2 zarovnanými lžícemi cukru moučka a…

Read More »

Fotka


Všetci sme boli kedysi deti, chodievali sme na banány v čokoláde a nosili rozgajdanú košeľu v nohaviciach. Milovali sme cukrovú vatu a pery sme mali polepené od všeličoho. Jedli sme piesok a stromy voňali lepšie ako mamine buchty. Ja som nosil modré tričko a ona farebné šaty. Ani neviem čo som si na nej všimol ako prvé. Človek nevedel ani…

Read More »

Pokračovaním v prezeraní stránky súhlasíte s používaním cookie. viac info

Na účely prispôsobenia obsahu a reklám, poskytovania funkcií sociálnych médií a analýzy návštevnosti používame súbory cookie. Informácie o tom, ako používate naše webové stránky, poskytujeme aj našim partnerom v oblasti sociálnych médií, inzercie a analýzy. Podrobnejšie informácie o ochrane súkromia a cookies nájdete na stránke O sieťovke

Zavrieť