Monthly Archives : december 2012

Tamara Heribanová

Tamara Heribanová: Som fetišista na slová


Spisovateľka Tamara Heribanová je autorkou jednej z najkrajších kníh, akú nájdete tento rok na pultoch kníhkupectiev. Vďaka technologickému pokroku sme sa mohli hlasom a obrazom spojiť na diaľku stovky kilometrov a porozprávať nielen o prísne tajnej misii, ale aj o nemčine, spôsobe písania či o vzťahu k móde. Ktorú otázku máš najmenej rada? (Smiech) Či vnímam ako pozitívum alebo negatívum,…

Read More »

Povianočné obdobie


Keď som býval mladším, nemal som rád to povianočné obdobie. Ježíško zdúchol, jedlo už tak nechutilo a človek rozmýšľal, čo bude robiť. I preto som chodil vonku hrať hokej, zlostil dievčatá a ja neviem, čo všetko. Nemal som rád to obdobie, keď všetko čaro skončilo a mne ostala píšťalka, s ktorou som pískal po sídlisku. Včera som si uvedomil, že…

Read More »
Pamela Courson

Pamela Courson, temperamentná múza Jima Morrisona


Poznáte to všeobecne uznávané porekadlo, že za každým úspešným mužom stojí žena. Hetero aj homosexuálni maliari, hudobníci, básnici, spisovatelia, psychopati, takmer všetci do nohy mali a majú spoločné to, že sa na pretavenie svojich emócií do umenia rôzneho druhu inšpirovali ženami. Matkami, ženami, milenkami, či kurtizánami. Vzťahy s nimi boli zväčša emocionálne kolísavé a natoľko vyčerpávajúce, že by Shakespeare, ak…

Read More »

Švédske Vianoce


Prišiel Štedrý deň a mnoho pokladov ukrytých v ňom. Okrem všetkých vecí si o chvíľku prečítam Vianočný fejtón od Jaroslava Haška, kde sa vytešuje z toho ako sa ľudia dusili rybami a ako Rusi zrušili Vianoce. Dnešným spisovateľom by mohol byť aj Charles Dickens so svojimi legendárnymi príbehmi. Najradšej mám od neho poviedku Začarovaný, ale neviem sa k nej dostať.…

Read More »

Vianočná poviedka


Snežilo v celej dedine už štvrtým dňom, z komínov fučal dym a ja som všade cítil orechy, med a škoricu. Ani neviem kedy zdúchla, napísala mi na lístok, že pečie pirohy a teší sa večer na rozprávku. Vedel som, ktorú jej prečítam, bola to stará klasika, Pamodaj šťastia lavička a potom Kocúra v čižmách. Netušila, čo to bude. Naposledy som…

Read More »

Desať super last minute tipov na knihy pod stromček


Blížia sa Vianoce a dobrá kniha je nepochybne jeden z najlepších darčekov, ktorý môžete svojim blízkym venovať. Okrem už publikovaných tipov vám ešte prinášame na najposlednejšiu chvíľu zoznam zaujímavého čítania. Jonas Jonasson: Stoletý stařík, který vylezl z okna a zmizelMiesto toho, aby oslavoval svoje skutočne okrúhle vyročie, vylezie storočný Allan Karlson z okna domova dôchodcov a ujde. Popri tom sa…

Read More »

Tamara Heribanová Misia Eva, prísne tajné


Nielen missky chcú svetový mier a zachrániť svet. Najväčšími záchranármi sú deti, ktoré dokážu pod svoje opatrovateľské krídla zobrať všetko, čo je v ich okolí ohrozené. Ak ide o rodinu, ktorá je dnes čím ďalej tým viac v rozklade, tak dokážu zabojovať najviac. Presne ako druháčka Eva Šidlová. Jej rodičia sa rozviedli a hoci sa prestali hádať, je jasné, že…

Read More »

Hobit


Škrtám zapálkou a zo sviečky sa dymí akoby z komína. Sypem si čaj do pohára a horúcou vodou ho zalievam. Vonku je pred Vianocami a to je ideálny čas na čítanie si niečoho dobrého. Vytiahnem starý pergamen a čítam na ňom. „In a hole in the ground there lived a hobbit.“ Tolkien nám vytvoril svet hobitov, trpaslíkov, elfov, ľudí, občas…

Read More »

Fascinácia Róbertom Bezákom


Ako slovanistu ma asi nemusia zaujímať problémy, ktoré má momentálne sa zachraňujúci trnavský Spartak – napokon, obhajoba titulu je tak reálnejšia ako by bola, keby boli andelé vo fazóne z vlaňajšej sezóny. Navyše im ide Poór postaviť moderný štadión oveľa férovejšie, ako sa chystá majiteľ Slovana, tak nech im vykypí aspoň z tohto pohára (hyperbola). Ale ako fanúšika dobrého futbalu ma situácia v Trnave…

Read More »

Francúzština


Kráčal som zasneženým mestom, občas mi spadol sneh na gebuľu zo strechy. Vytiahol som si čiapku s brmbolcom a šľapol do hroznej džaby. Až to zašpliechalo nejakú pani v bielych nohaviciach. Tá prejavovala Archimedov zákon, lebo sa tvárila ako ja, keď som z neho mal ísť odpovedať. Utekal som po tej ulici, pokiaľ som si div nerozbil papuľu. Pozrel som…

Read More »

Pokračovaním v prezeraní stránky súhlasíte s používaním cookie. viac info

Na účely prispôsobenia obsahu a reklám, poskytovania funkcií sociálnych médií a analýzy návštevnosti používame súbory cookie. Informácie o tom, ako používate naše webové stránky, poskytujeme aj našim partnerom v oblasti sociálnych médií, inzercie a analýzy. Podrobnejšie informácie o ochrane súkromia a cookies nájdete na stránke O sieťovke

Zavrieť