Monthly Archives : apríl 2013

Humor bez nežiaducich účinkov


Nevidel som všetky filmy Woodyho Allena, ale tie, ktoré som mal možnosť zhliadnuť, boli buď vtipné alebo niečím iným zaujímavé. Woody Allen je však okrem iného aj výborný poviedkar. Nečítal som síce všetky jeho poviedky, ale tie, ktoré som mal vďaka slovenskému vydavateľstvu Tatran možnosť čítať, boli buď vtipné alebo inak zaujímavé. Zbierka poviedok s názvom Nežiaduce účinky obsahuje 17 kratších textov,…

Read More »

List Oľge – dnes nielen o futbale


Ešte jedna červená skombinovaná s čiernou, hovorí po zvládnutí viacerých ťažkých úderov komentátor Majstrovstiev sveta v snookri a Ronnie O´Sullivan by mal viesť o tri frejmy 8:5 – samozrejme, Ronnie Raketa po niekoľkých skvelých úderoch netrafil ľahkú čiernu, zostáva na 61 bodoch a keďže Ali Carter má dnes formu, stiahol náskok na jediný frejm. Prepínam na iný program, lebo ak…

Read More »

O tom, ako sme nedostali Novinársku cenu

By

Kto by nebol rád, keby dostal cenu? Ja teda som. Zatiaľ mám nad posteľou zarámované tretie miesto v triednom kole Puškinovho pamätníka, Diplom účastníka školského orientačného behu na trase Čermeľ – Alpínka (omylom som skončila na Bankove) a Rad zlatej krupicovej kaše od syna. Žijem si takto zľahka, bez stresov a nádejí, súc si vedomá, že nikdy nevieš, kedy to…

Read More »

Aké je Prázdne miesto J.K.Rowlingovej?


Rozhodne nečakajte Harryho Pottera. Porovnávaniu sa nevyhne nikto, ani ja, aj keď mnohí hovoria opak. Chápem však, že po dlhých rokoch písania o neviditeľných plášťoch, lietaní a krajine čarov potrebovala Rowlingová prejsť do reálneho sveta ľudí z mäsa a kostí. Podarilo sa jej to. Prázdne miesto je drsnejšie, často trpké, nemilosrdné a plné krutosti i beznádeje. Ako život sám. Z…

Read More »

Jaro Filip: Vodca či Osobnosť? (archív)


Denne sa zasypávame mailami o tom, kto by mal byť vodcom opozície, kokceme tu čosi o tom, že treba nájsť pendant k Mečiarovi a jeho charizme. Neviem v čom tkvie podstata Mečiarovej charizmy, ale nadobúdam dojem, že rovnako charizmatický by mohol byť aj telegrafný stĺp, ktorý ukážeš priemernemu Slovákovi a povieš magické slová: Toto je tvoj vodca! A priemerný Slovak…

Read More »

Stephenie Meyerová – Hostiteľ


Kniha Hostiteľ od Stephenie Meyerovej sa mi dostala do rúk zvláštnou zhodou okolností, ktorých keby nebolo, tak od autorky ságy Twilight by som si asi v živote nič neprečítal. Kým upírska sága bola primárne určená pre dospievajúcu mládež, román Hostiteľ bol po vydaní prezentovaný ako kniha určená pre dospelé čitateľské publikum. A hoci v USA kniha vyšla ešte v roku 2008, druhé slovenské vydanie…

Read More »

Rozprávka o vyzlečenom tričku


Ani som si ráno nevšimol, čo si vzala. Keď som sa vymotal z postele, bola už preč. Šiel som si kúpiť raňajky do pekárne. Inak bol deň v práci pokojný, na obed sme mali špenát a k nemu citrónovú malinovku. Zrazu mi prišla esemeska od nej, že by bolo v rámci spoločenskej zmluvy a čistoty nepoškvrnenej duše vhodné zájsť na piknik. Utekal som…

Read More »

Françoise Saganová: Máte rada Brahmsa alebo môžem si začať s mladším mužom, milá babička?


Literárno-ľúbostná poradňa babičky Lívie „Paula si prezerala tvár v zrkadle a pozorne sledovala vrásky, čo sa jej nazbierali za tridsaťdeväť rokov, nie však s hrôzou a s trpkosťou, ako to už býva v takomto prípade, ale pokojne a takmer ľahostajne…Sadla si k zrkadlu, aby zabila čas a – pri tej myšlienke sa usmiala – zistila, že práve čas ju pozvoľna…

Read More »

Séria článkov zo Sieťovky sa dostala do finále Novinárskej ceny!


Hoci by nadpis v nebulvárnom článku nemal mať výkričník, tentokrát musíme urobiť výnimku, lebo ide o o prelomovú udalosť. Séria článkov Predvolebné minútky od Danka Berana je nominovaná na Novinársku cenu 2012, v kategórii najlepší článok publikovaný na blogu. Po tom ako bola vlani udelená Cena Google za inovatívnu občiansku online žurnalistiku, sa tak blogy opäť vrátili medzi oceňované kategórie,…

Read More »

O príslovkách a prívlastkoch


V jednom americkom filme, ktorý bol, ako inak, o slobode, náčelník akéhosi afrického kmeňa povedal o jazyku bielych ľudí niečo v tomto zmysle: Aký je to jazyk (dodávam: a jeho užívatelia), kde každé slovo musí byť nejaké? Hoci si názov filmu už nepamätám, občas si na to spomeniem a predstavujem si, ako sa dorozumievame takým jazykom, ktorý barly, ani ozdoby nepotrebuje. Myslím, že by to…

Read More »

Pokračovaním v prezeraní stránky súhlasíte s používaním cookie. viac info

Na účely prispôsobenia obsahu a reklám, poskytovania funkcií sociálnych médií a analýzy návštevnosti používame súbory cookie. Informácie o tom, ako používate naše webové stránky, poskytujeme aj našim partnerom v oblasti sociálnych médií, inzercie a analýzy. Podrobnejšie informácie o ochrane súkromia a cookies nájdete na stránke O sieťovke

Zavrieť