Monthly Archives : jún 2013

Film so Zetkami, ktorý nechcel byť Béčkom


Nestáva sa často, že sa mi podarí dočítať knižnú predlohu tesne pred premiérou jej filmového spracovania. V prípade Svetovej vojny Z sa tak stalo, a preto sa po knižnej recenzii pokúsim aj o krátke hodnotenie rovnomenného filmu, ktorý mal slovenskú premiéru 27. júna 2013. Priznávam sa, že v mojom prípade sa kinorecenzie píšu omnoho ťažšie ako tie knižné, pretože kým knihu môžem listovať, čítať pomaly…

Read More »

Madame Bovary a chlapi


Milá babička Lívia, prečo sú chlapi alebo nudní alebo sviniari ? Tvoja Emma Bovaryová Milá Emma, vidíš to nejako divne. Som presvedčená, že toto názorové postihnutie máš z romantickej literatúry a kláštornej výchovy. Z tejto dvojkombinácie nič dobré vzniknúť nemohlo. Rástla si, dievča nešťastné, na knihách, v ktorých dámy v kuse odpadávali, načisto premohnuté prudkým citom, všetko odhadzovali a na kočoch utekali, tiež sa dali…

Read More »

Těstoviny s hráškovým pestem


Jistě znáte pesto bazalkové, pesto ze sušených rajčat nebo pesto z medvědího česneku. Rozmixovat do podoby pesta se však dá téměř vše – třeba i škvarky nebo mák. Proč tedy nezkusit i pesto hráškové? Mražený hrášek, pokud se rozhodnete ho použít, nechte předem povolit při pokojové teplotě. Pro 4 osoby 1 balíček těstovin penne 400 g vyloupaného hrášku 100 g loupaných mandlí…

Read More »

Utrpenie mladej prozaičky


Odo dňa, kedy sa Adela rozhodla byť spisovateľkou, prečítala ďalšie dva štósy kníh, najmä domácej produkcie. Nechcela predsa opakovať Autorove chyby – čo znamená, ísť do boja nepripravená. Imaginárny protivník, s ktorým mala bojovať, bol zástup literárnych postáv, fikcií a príbehov, ktoré sa jej za roky života usadili v hlave a strašili v najnevhodnejších chvíľach. Teraz sa ich pokúsila, jednak…

Read More »

Minestronka


Ve větším hrnci rozehřejte 3 lžíce olivového oleje. Přidejte 1 mrkev a 1 petržel, obě nakrájné na kostičky, 1 cibuli pokrájenou na drobno a pokud máte, tak i 2 stonky řapíkového celeru, oloupané škrabkou a též pokrájené nadrobno. Za občasného míchání nechte podusit a změknout, zhruba 5 minut. Přidejte 1 větší bramboru, oloupanou a nakrájenou – jak jinak – na kostky, osolte, opepřete…

Read More »

Adela feministka


Rozhodnutie skoncovať s písaním vydržalo Adele presne dva mesiace a štyri dni. Potom si odovzdane sadla k monitoru a vychrlila naň všetko, čo sa v nej nazbieralo za ten čas a nestihlo zmiznúť pod nánosom čerstvejších pamäťových stôp. Lebo Adela si s hrôzou musela priznať, že po celé dva mesiace a štyri dni jej hlava pracovala v zvláštnom „spisovateľskom“móde – všetko, čo zažívala, videla, akási časť jej mozgu zároveň…

Read More »

Byl jsem dětský špion – najkontroverznejšia kniha medzinárodného veľtrhu Svět knihy 2013 v Prahe


Pražské vydavateľstvo Mladá fronta preložilo knihu Bol som detský špión (vydavateľstvo Forza Music) zo slovenského do českého jazyka. Prezentácia sa uskutočnila na medzinárodnom knižnom veľtrhu Svět knihy18.5. 2013, za účasti autora, hlavného hrdinu románu Pavla K., dr. Daniela Povolného z Úradu dokumentácie a vyšetrovania zločinov komunizmu a produkt managera vydavateľstva MF Davida Pazderu, ktorý prezentáciu aj moderoval. Po predstavení autora…

Read More »

Napíšem ti


Našla si ma v nedávny večer. Malá chvíľa, ktorá si pýtala iba prázdnu náruč, pýtala si pozornosť; to malé dieťa, ktoré zo mňa nevyrástlo. Na hodinách takmer pol desiatej, vo mne čas na seba. Skrátka, po vyučovaní som ešte ostala. Ešte som sa potrebovala zastaviť; tu, v celkom prázdnej miestnosti s tichými kútmi, ostať tu s prázdnou hlavou, bez slova,…

Read More »

Vtipnejší vyhráva


„Není nutno, aby bylo přímo veselo, hlavně nesmí býti smutno, natož aby se brečelo.“ A tak nejako mi to pripadá, aj keď sa námatkovo ponorím (od istého levelu, pravdaže) do dnešného sveta písaného slova: počnúc blogmi končiac literatúrou v regáloch kníhkupectiev. Veselých textov akosi nenachádzam, dobrého humoru, alebo hoci aj satiry pramálo. No „nebezpečne“ sa rozmáha vtipnosť. Hovorím si, že sa ľahko…

Read More »

Vrúcny list napísaný švabachom o Šváboch


Píšem Ti z ďaleka, ale o to úprimnejšie. Vopred sa ospravedlňujem za kamarátsky tón môjho listu, ale takto to cítim. Áno viem, husi sme spolu skutočne nepásli, ale mám veľmi silný pocit, že ťa dôverne poznám. Vieš, sledujem Ťa už nejaký ten rok a pred pár dňami som sa dozvedel aj o tvojom thajskom prípade. Harry, v mojej krajine Ťa má veľa ľudí prečítaného od…

Read More »

Pokračovaním v prezeraní stránky súhlasíte s používaním cookie. viac info

Na účely prispôsobenia obsahu a reklám, poskytovania funkcií sociálnych médií a analýzy návštevnosti používame súbory cookie. Informácie o tom, ako používate naše webové stránky, poskytujeme aj našim partnerom v oblasti sociálnych médií, inzercie a analýzy. Podrobnejšie informácie o ochrane súkromia a cookies nájdete na stránke O sieťovke

Zavrieť