Monthly Archives : júl 2013

Michal Čierny: Prípad Vendéta


Keby Lev Nikolajevič Tolstoj napísal román o drogovej scéne, možno by začal tým, že všetky príbehy narkomanov sú rovnaké a všetky príbehy o statočných policajtoch osobité svojím spôsobom. Vydavateľstvo Tatran sa popri vynikajúcich svetových bestselleroch rozhodlo aj pre pohľad na domáce prostredie  a uviedlo pred časom detektívku Michala Černeho Prípad Vendéta. V stoštyridsaťštyri stranovom diele sa ukrýva príbeh Tonyho, ktorý po…

Read More »

múza


Dívam sa na jej útlu ruku, ktorou si podopiera tvár – ruku bez manikúry, s nakrátko zastrihnutými nechtami, možno aj ohryzenými, na konci dlhých, štíhlych prstov, máličko zhrubnutých v drobných kĺbikoch. Ruka sa ohýba v útlom zápästí ako labutia šija, no chýba jej grácia bielych krásavíc. Pod tenkou bledou kožou s chorobne žltkastým nádychom presvitajú modrasté žilky. Ten zvláštny nádych má aj…

Read More »

Dvojitá domovina dvojitých priezvisk


Dina Rubina je autorkou viacerých románov, noviel a poviedok, žijúca síce v Izraeli, ale jej literárnym jazykom je ruština. Jej malá zbierka próz s názvom Dvojité priezvisko vyšla vďaka vydavateľstvu Premedia, prvýkrát aj v slovenskom jazyku. Úvodným textom tejto zbierky je práve próza s rovnomenným názvom, zachytávajúca lyrický príbeh o láske, nevere a zamlčanej pravde. Rubina rozpráva príbeh ruského manželského páru, ktorému sa narodí dlhoočakávané dieťa. Biologickým…

Read More »

love


sa vraví, že človek čím je starší, tým menej sa prispôsobuje. Už sa mu nechce. Kým v 20-ke sme tolerovali všetko možné, v 30ke dvihneme obočie, keď sa chlap zdvihne od stola v momente ako sa blíži čašník s účtom, lebo si musí odskočiť, pomaly prevalí stôl. Chyby, nedostatky, čo sa tolerovali pred 10 rokmi, už nie sme ochotní tolerovať, načo.…

Read More »

Šáločka zo Sèvres


„K niektorým ľuďom si nájdeme cestu až po smrti.“ I. Na jej hrobe boli každú nedeľu čerstvé kvety. Všimla som si to, keď som sa prestala vláčiť na cintorín každý deň ako zbitý pes a v duchu zavýjať od bolesti nad vlastnou stratou, vtedy, keď som už prichádzala nenáhlivým krokom a s mamou som začala viesť dlhé nežné dialógy, ktorých repliky sme počuli len my…

Read More »

Balla je ako oko


Ballova próza je vždy na pomedzí snových metafor, lexikálnych halucinácií a príbehu. Aj jeho hrdinovia a postavy akoby vypadli z imaginária alebo potulného panoptika, no Balla im aj napriek tomu vnucuje reálny život, historickú pamäť a súčasnosť. Aj to, čo vyzerá ako absurdita, je vlastne iba magickým okom autora deformované ľudské bytie. Tieto typické znaky Ballovej tvorby nesie v sebe aj jeho ostatná zbierka…

Read More »

Mléčný bulgur s ovocem


Tahle kombinace vás dozajista probudí a nabije energií na celé dopoledne, aniž byste k tomu potřebovali záchranný tým nejmenované značky sušenek. Pozor, návykové. Pro 2-3 osoby 130 g bulguru 500 ml mléka hrst rozinek špetka soli čerstvé ovoce k podávání V kastrůlku smíchejte bulgur, sůl, rozinky a mléko. Přiveďte k varu, minutu povařte, načež zmírněte teplotu na nejnižší možný stupeň (v případě…

Read More »

List Oľge, tentoraz o blondínkach a červenom valci


Načítal som toho, Oľga, od posledného listu kopec, aj Švábov od Jo Nesbøa, ktorí sú v chronologickom poradí druhým a kvalitatívne zrejme jedným z jeho najlepších románov o Harrym Holeovi (azda na tomto mieste spomeniem, že som ho objavil v smečkárskom víkendovom Magazíne, keď uverejnili jeho celostranový text v súvislosti s tým hajzlom Breivikom – a toto bol dôvod, aby som zaostril zrak na autora, ktorý napísal svetovo…

Read More »

Pokračovaním v prezeraní stránky súhlasíte s používaním cookie. viac info

Na účely prispôsobenia obsahu a reklám, poskytovania funkcií sociálnych médií a analýzy návštevnosti používame súbory cookie. Informácie o tom, ako používate naše webové stránky, poskytujeme aj našim partnerom v oblasti sociálnych médií, inzercie a analýzy. Podrobnejšie informácie o ochrane súkromia a cookies nájdete na stránke O sieťovke

Zavrieť