Monthly Archives : september 2013

Literárno-ľúbostná poradňa babičky Lívie: Eugen Onegin


Milá babička Lívia, nevieš, prečo som sa vlastne dal zastreliť? S úctou Múzami pobozkaný Vladimír Lenský, t.č. nebožtík (Alexander Sergejevič Puškin Eugen Onegin) Milý Vladimír, Keby si skončil svoju životnú púť teraz, navrhla by som Ťa na Darwinovu cenu. To je cena za najhlúpejšiu zbytočnú smrť. Umrieť kvôli tomu, že si Tvoja frajerka zatancovala s Oneginom okrem mazúrky aj kotilión? No máš…

Read More »

Žirafia mama alebo rozprávková kronika príšer, inakosti a jedinečnosti


Medzi svetom detí a svetom dospelých rodičov existujú často veľké vzdialenosti. Deti túžia byť samé sebou, ale dospelí rodičia chcú, aby sa ich deti čo najskôr zmenili na ich dospelý obraz. A ono to je všetko ešte komplikovanejšie, pretože deti a rodičia, to nie sú hocijaké deti a kadejakí rodičia, to sú bytosti spriaznené láskou. A preto, aj keď deti nachádzajú odvahu robiť si…

Read More »

Tesla: Človek mimo čas


Poznáte tú dilemu, čítate knihu a je taká dobrá, že by ste najradšej čítali miesto spánku, na druhej strane vám je však ľúto prečítať ju na jeden šup? Tak jednou z takých pre mňa bola kniha Margaret Cheney – Tesla: Človek mimo čas. Veľmi čerstvo si spomínam, ako som sediac na fyzikálnych labákoch ako vždy blúdila očami po miestnosti a sledovala, či nepribudol…

Read More »

Ťaživé spomienky na dobrej adrese


Amanda Hodkingsonová – Britannia Road 22 Už v úvode napíšem, že táto kniha je napísaná skutočne bravúrne. Keby nebola o druhej svetovej vojne, a keby jej autorka nebola mojou súčasníčkou, tak by som váhal, či sa náhodou nejedná o zabudnutý román autora z tzv. „stratenej generácie“. Hoci ide o literárnu prvotinu, niektorí literárni kritici knihu Britannia Road 22 prirovnávajú k známej Sophiinej voľbe a o jej kvalite…

Read More »

Pokračovaním v prezeraní stránky súhlasíte s používaním cookie. viac info

Na účely prispôsobenia obsahu a reklám, poskytovania funkcií sociálnych médií a analýzy návštevnosti používame súbory cookie. Informácie o tom, ako používate naše webové stránky, poskytujeme aj našim partnerom v oblasti sociálnych médií, inzercie a analýzy. Podrobnejšie informácie o ochrane súkromia a cookies nájdete na stránke O sieťovke

Zavrieť