Monthly Archives : december 2013

Keď stojím


Keď stojím u okna, mám chuť objať celý svet. Ľudí, vtákov, susedovho psa, susedinho milenca. Aj toho sentimentálneho básnika z podkrovia. Vyšiel som na ulici. Hneď pri bráne ma opľul ožratý domovník. Mám chuť… Stojím u okna a mám chuť objať celý svet, ľudí, vtákov, susedovho psa, susedinho milenca. Aj toho sentimentálneho básnika z podkrovia.

Read More »

krv nie je voda


Ležal som na svojej posteli a pozoroval škvrny na povale mysliac pri tom na teórie Leonarda da Vinciho o maliarstve. Škvrna, ktorá bola nado mnou začala ožívať a neustále meniť tvar. Neobyčajne rýchlo prebehla pred mojimi očami premena. Z bepredmetnej škvrny na mňa hrozivo mávala ruka a nebezpečne ma ohrozovala. Začal som ju prosiť, ale ruka neprejavila žiadne uspokojenie, ale…

Read More »

Čistý príbeh o cintoríne a rozume


Kult mŕtvych a s tým spojené pochovávanie sa objavuje už v dobe kamennej.  Starostlivosť o zosnulých úzko súvisela s vierou v posmrtný život. V histórii ľudstva sa objavilo mnoho spôsobov pochovávania, no v Európe pod vplyvom kresťanstva a s ním spojenou vierou v zmŕtvychvstanie zomrelých, prevládlo hlavne kostrové pochovávanie. Hoci jeden z najvplyvnejších cirkevných otcov sv. Augustín tvrdil, že úcta k mŕtvym je v prvom…

Read More »

o pokore


Neviem kedy to bolo prvý krát. Možno vtedy, keď babka Kadnárka zomierala v nemocnici. Bola som s otcom. Na návšteve. Doktor povedal, že sa asi nedožije rána. Mala som vtedy asi 10 rokov, nerozumela som, čo to znamená, ale biely plášť a otcov výraz, keď prehĺtal slzy ma nejak nútili plakať. Keď sme s tatinom prišli domov, len sa na…

Read More »

lev a ľudia


Keď vidím v cirkuse leva, ako sa producíruje pred davom ľudí, ktorí by sa ho báli, keby bol na slobode, je mi ľúto kráľa zvierat aj ľudí, ktorí sa na jeho cviky pozerajú. Koľko z nás može povedať, že sme slobodní? Ohlúpnuty  lev a ohlúpnutí ľudia sa boja biča a skáču, ako im krotiteľ prikázal. (24.3.1972)

Read More »

Kráľ, džin a dva tablety


Mladý kráľ sa chvíľu díval na fľašu, ktorú vykopol z piesku na brehu. Nevzbudzovala dôveru. Keď z nej nohou oškrabal hlinu, čo uľpela na jej povrchu, nevedel sa rozhodnúť, či je prázdna, alebo nie. Nakoniec sa pre ňu predsa zohol a s trochou námahy otvoril zhrdzavené viečko. Celkom dobre nepochopil, čo sa v tej chvíli stalo. Akoby z fľaše so…

Read More »

Súboj o prezidentský palác získal na dramatickosti

By

Keby sa prezidentské voľby konali tento mesiac, do druhého kola by postúpil Robert Fico so ziskom 34,6 percenta hlasov, a vrece zemiakov, odroda Red Scarlett, s 22,6 percenta. Na treťom mieste by skončil Milan Kňažko s 15,2 percenta, tesne pred ďalším vrecom zemiakov, odrodou Granola, ktorú by podporilo 14,8 percenta opýtaných. Pavol Hrušovský by získal 6,4 percenta, Rado Procházka 4,6…

Read More »

Palacinky alebo o neblahom vplyve literatúry na život priemernej rodiny


Nedávno som na Devíne počúvala poviedku od Vandy Rozenbergerovej Palacinky. Krčmový zážitok s deťmi žobroniacimi o palacinky od asociálnej, opíjajúcej sa matky doviedol rozprávačku k predsavzatiu, že bude svojim deťom, až raz nejaké budú, piecť palacinky každý deň. Ako matka dvoch maloletých som náchylná k sentimentálnym reakciám na podobné posolstvá a keďže palacinky sú jedna z mála vecí (v kuchyni), ktoré som sa vo svojom rodičovskom živote…

Read More »

Zmena času


Dnes, vlastne včera došlo k zmene času. To sa stáva tuším len v EÚ už dlhšiu dobu. Vôbec som to nevnímal. Ráno som vstal s vedomím, že mám dosť času, ale nemal som. Rýchle som si umyl z očí spánok a vyrazil do sveta. Na miesto, kde malo byť školenie dorážam so sedemminútovým meškaním. Na mieste činu sa dozviem, že…

Read More »

Pokračovaním v prezeraní stránky súhlasíte s používaním cookie. viac info

Na účely prispôsobenia obsahu a reklám, poskytovania funkcií sociálnych médií a analýzy návštevnosti používame súbory cookie. Informácie o tom, ako používate naše webové stránky, poskytujeme aj našim partnerom v oblasti sociálnych médií, inzercie a analýzy. Podrobnejšie informácie o ochrane súkromia a cookies nájdete na stránke O sieťovke

Zavrieť