Monthly Archives : január 2014

Pavel Vilikovský: Prvá a posledná láska


Pavel Vilikovský je môj najobľúbenejší žijúci slovenský autor. Smelo poviem dokonca spisovateľ. Pôvodne som na tomto mieste chcela odcitovať Pišťankov trefný komentár zo zadnej strany obálky, ale snáď zvládnem oslavu Vilikovského spisovateľských schopností aj sama. Takže na úvod vlastné vyznanie. Raz som počula s mojím obľúbencom rozhovor v rádiu – farba jeho hlasu, spôsob reči, ba aj obsah odpovedí boli presne také,…

Read More »

V Rohane už nie je žiadna nádej


Stojím niekde v druhom rade Eomérovej družiny. Naše polia sú bohaté, na pasienkoch sa vlní vysoká tráva, naše kone sú stále rovnako krásne a hrdé. Naše deti majú čo jesť a bezprostredne nehrozí žiadne krviprelievanie. Ale naše hlavy sú sklonené. Naša radosť vyhasla. Ďalej obrábame pôdu, pasieme dobytok, vyrábame nástroje, staviame domy a vychovávame deti. Navonok je všetko tak ako…

Read More »

Môj kultúrny rok: D. Beran


Keď som mal len tak zhodnotiť svoj rok 2013, po dlhom premýšľaní som nakoniec sucho konštatoval: „Dalo sa to prežiť.“ Taká nejaká bola moja základná emócia na konci roku. Únava. Vlastne až keď som si prečítal kultúrne roky autoriek na Sieťovke, napadlo mi, že vlastne v mojom roku 2013 boli asi najsvetlejšie práve zážitky z oblasti kultúry. Film. Tak toto…

Read More »

Samantha Shannonová – Zber kostí


Priznám sa, že nie som veľký fanúšik fantasy, vlastne nie som fanúšikom tohto žánru vôbec. Ak vynechám môj vlažný vzťah k mysterióznemu a mystickému svetu, na fantasy literatúre mi prekáža určitá šablónovitosť. Do typickej schémy tohto žánru patrí totižto nielen boj dobra a zla, ale aj veľmi podobná osídlenosť postavami z celej plejády rás, národov alebo mýtických postáv. Pre tento typ literatúry je však…

Read More »

Môj kultúrny rok: Elena Eleková


Rok je dobré obdobie na bilanciu, ako sme na tom s kde-čím. A tak zisťujem, že napriek svojej sociálnej izolácii skrz rodičovskú dovolenku sa mi podarilo aj v gubernskom mestečku ako-tak kultúrne vyžiť. Tak napríklad knihy, tie sa dajú čítať takmer vždy a všade a bolo ich ozaj dosť. Ale the best bol asi Plechový bubienok. Komu by sa náhodou nechcelo prehrýzať hrubou bichľou,…

Read More »

Môj kultúrny rok: Beáta Beregrad Grünmannová


Monsieur Bob sa ma anketovo opýtal, ktorá hudba, knihy a filmy ma zaujali v roku 2013. Upadla som do ľahkých rozpakov, pretože zrejme nevysypem žiadny zoznam človeka s prstom na pulze doby. Nebol to rok extrémnej konzumácie, naopak skôr vypúšťania, retro nálada. Celoročne ma prenasledoval pocit, že noviniek a informácií je priveľa, že musím selektovať, že v záplave nového sa úplne zabúda na veci trvalej…

Read More »

Robert Sabatier: Švédske zápalky


21.storočie je zavalené knihami. Vlastne každý môže napísať knihu, kníhupectvá praskajú vo švoch stále novými titulmi. Už sa naozaj nedá povedať, prečítal som „všetko, čo tento rok vyšlo“, čo som neskutočne obdivovala v detstve u jednej známej. Ja som sa zas vybrala proti prúdu. Proti prúdu času – objavovaním starých bestsellerov, ktorých slávu odniesol čas, Dan Brown a zatemnelí upíri.…

Read More »

Môj kultúrny rok: Diáda

By

Prepánajána, zase končí rok a ja mám odpovedať na otázku, čo ma počas neho oslovilo, ba priam ovalilo po hlave z oblasti kultúrnej, spoločenskej a vôbec? A veru odpoviem. Dve knihy, tri filmy, plus jeden herec vhodne doplnený sympatickou slovenskou kapelou. Začnem literatúrou. Tá je vskutku užitočná, dokonca ňou podopriete kývajúci sa stôl (najmä ak vaša obľúbená šálka nechce držať polohu kávy vo vodorovnom…

Read More »

Pokračovaním v prezeraní stránky súhlasíte s používaním cookie. viac info

Na účely prispôsobenia obsahu a reklám, poskytovania funkcií sociálnych médií a analýzy návštevnosti používame súbory cookie. Informácie o tom, ako používate naše webové stránky, poskytujeme aj našim partnerom v oblasti sociálnych médií, inzercie a analýzy. Podrobnejšie informácie o ochrane súkromia a cookies nájdete na stránke O sieťovke

Zavrieť