Monthly Archives : február 2014

Jedovatá figa babičky Lívie


Tak vám tam chystajú ústavný pás cudnosti, panáčikovia, ako počúvam. Moja rodina by na Slovensku zamestnala dva okresné súdy a zaplnila menšiu basu. Keď si predstavím koľkokrát by slovenskú Ústavu zozadu porušil Tiberius a ten magor Caligula z každej strany, radšej ani nepomyslieť na tie náklady za právne služby. Zlatý zvrhlý Rím aj s jeho občianskymi princípmi. Vaša babička Lívia

Read More »

Živel Lustig


Knihy Arnošta Lustiga nečítam. Som z rodiny, ktorá holokaust absolvovala na vlastnej koži, spomienky blízkych na sebatrýzeň úplne postačujú. Okrem toho, je tu súčasnosť plná veľmi živého antisemitizmu, človek má jednoducho určitý limit, po ktorý je schopný tieto témy absorbovať bez toho, aby si ohrozoval duševné zdravie. Napriek tomu, cítim výčitky, že sa tomuto veľkému českému spisovateľovi vyhýbam. Preto som si…

Read More »

Jedlom k zdraviu, alebo paleo životný štýl


Na Paleo som len náhodne narazila pred niečo vyše rokom. Pod mierne záhadným názvom grain-free dairy-free bol tento životný štýl prezentovaný jednou americkou trénerkou. Keďže podobných životných štýlov a odporúčaní je asi toľko, čo športových trénerov v Amerike, tak som ani tomuto veľkú pozornosť nevenovala. Čo ma však časom zaujalo, bola neustále sa opakujúca spojitosť s týmito stravovacími návykmi a zlepšením zdravotného stavu…

Read More »

Haruki Murakami: 1Q84

By

Haruki Murakami sa už dávno stal mainstreamom, a to neveští nikdy nič dobrého.  Čím viac kníh taký spisovateľ napíše, tým je väčšia šanca, že pod tlakom vydavateľov, predajcov i tých knihomoľov, čo chcú čítať novinky každé Vianoce, začne upadať do stereotypu. Ešte je aj iná možnosť – a to že sa naštve na predajnosť a začne experimentovať. Jedno i druhé…

Read More »

Kjersti A. Skomsvold: Čím rýchlejšie kráčam, tým som menšia


Mathea Martinsenová má pred sebou veľkú úlohu. Vyrovnať sa s tým, že jedného dňa, tak ako každý, zomrie, a že je pritom ako jedna z Číňanov. Najpozoruhodnejšie na nej je, že ju dvakrát po sebe zasiahol na školskom dvore blesk. A to je veľmi nepravdepodobné, ako hovorieval jej manžel Epsilon, teda vlastne Niels. Mathein takmer jediný konverzačný partner celé dlhé roky. Ale nedivím sa…

Read More »

Tomáš Hlaváč: Zaprášené duše


Literatúra je v mnohých smeroch ako hudba, film alebo akékoľvek iné umenie. Keď už máte pocit, že všetko bolo vymyslené, že ste to už čítali alebo videli, objaví sa netradičný postup, melódia alebo dokonca nový žáner. Aj preto sú zaujímavé literárne prvotiny. Sú totižto pozoruhodné práve tým, že pri ich čítaní môžete hodnotiť nielen to, či sa debut vydaril alebo nevydaril,…

Read More »

Pokračovaním v prezeraní stránky súhlasíte s používaním cookie. viac info

Na účely prispôsobenia obsahu a reklám, poskytovania funkcií sociálnych médií a analýzy návštevnosti používame súbory cookie. Informácie o tom, ako používate naše webové stránky, poskytujeme aj našim partnerom v oblasti sociálnych médií, inzercie a analýzy. Podrobnejšie informácie o ochrane súkromia a cookies nájdete na stránke O sieťovke

Zavrieť