Monthly Archives : apríl 2014

Neva(dí)


Peter Pišťanek je bezpochyby dnes už kultový spisovateľ, patriaci do malého okruhu slovenských autorov, priťahujúcich v 90. rokoch 20. storočia späť k slovenskej próze čitateľov, ktorým sa dovtedajšia prednovembrová  slovenská literatúra zdala nudná, príliš angažovaná alebo až nechutne povinná. Trilógia Rivers of Babylon, zbierka noviel Mladý Dônč, burleskné Skazky o Vladovi, či spoluautorstvo úspešnej zbierky Sekerou a nožom, právom radí tohto autora k tomu najlepšiemu,…

Read More »

Liečiteľ ponúka ako liek rýchlu smrť


Vypnite elektrický prúd, odstavte vodu v kohútikoch, zrušte wi-fi a budeme v stredoveku, stratení, zdesení. Nastane doba dravcov, veľmi rýchlo si overíme Darwinovu teóriu v praxi. Prežijú len zdraví, silní a bezohľadní. Zatiaľ sa knihy zo sveta nachádzajúcom sa v uvedenom stave nazývajú dystopia. Zajtra to bude realita. Povrch planéty sa rozpadá v kŕčoch dažďa, špiny, hladu a epidémií. Ľudstvo maniakálne píli posledný konár na ktorom sedí, pretože…

Read More »

Pravda o afére Harryho Queberta


Marcus Goldman sa stal slávnym spisovateľom a stačil mu na to jeden jediný úspešný román, ktorý sa predával ako langoše na letnom kúpalisku, čím chcem povedať, že sa predával vynikajúco. Po úspechu mu však hrozí to, čo vlastne znepokojuje každého spisovateľa. Musí prosto napísať ďalšiu knihu. Pretože ak svojim čitateľom čo najskôr nenaservíruje nový román on, tak im svoj príbeh…

Read More »

Milá Sue Townsendová

By

Asi teraz stojíš pred nebeskou bránou a nadávaš, že musíš dlho čakať. Nedá sa nič robiť, raj si svojich občanov vyberá naozaj dôsledne – a to môžeš byť ešte rada, že je už apríl, v marci sa čakalo aj týždeň. Zatiaľ si stihneš prečítať môj list. Vieš,  s Tvojím Adrianom som rástla. Už od prvej kapitoly mi bol veľmi sympatický:…

Read More »

Markus Zusak: Posol


Kniha s podnadpisom „od autora svetového bestselleru…“ je asi vždy riziko. Lenže Zlodejka kníh sa mi zdala dosť zaujímavá na to, aby som to s Zusakom ešte skúsila. Začala som však čítať bez varovania, že tento starší titul bol určený pre mladšiu vekovú kategóriu a iba „vinou“ Zlodejky sa na neho zrejme masovo vrhli čitatelia rôznych populačných ročníkov. Skôr ako som si pôvodný…

Read More »

Sidi hľadá tmu


Sidi má slabosť pre stojacie lampy. Pre ich stojaté, nehybné svetlo. Svit Johannovho monitora je príliš živý, pulzujúci, vtieravý. Ako svetlo reklamy na náprotivnej budove, ktoré sa natíska cez štrbiny zavretých žalúzií do spálne. Sidi ho musí uprene pozorovať, kým nezaspí. Aj keď zavrie oči, cíti ho za viečkami. „Vieš, ako vyzerá naozajstná tma?“ pýta sa Johanna. Johann krčí plecami.…

Read More »

Samantha Youngová: London Road (Dublin Street #2)


Nie všetci máme na ružiach ustlané. O tom vie svoje aj Johanna Walkerová, hrdinka knihy London Road. Pomery v jej rodine nie sú vôbec ideálne, ale aj napriek tomu sa snaží byť tou najlepšou sestrou, akú si Cole mohol priať. Jej okolie ju vníma ako zlatokopku, avšak nikto netuší, čo je zatým a prečo sa správa tak, ako sa správa.…

Read More »

Ak to bude nutné, buďme Malala


Malala Jusafzaiová bola pre mňa dievčina, ktorú na jeseň roku 2012 postrelil „ bojovník“ Talibanu. Úvodzovkový hrdina je muž, ktorý vypáli tri guľky na neozbrojenú školáčku a z toho dvakrát trafí jej priateľky. Neskôr, keď sa ako zázrakom vyliečila, som zaregistrovala aj jej vystúpenie v OSN a nomináciu na Nobelovu cenu mieru. Protokolom udalostí jej života je kniha Volám sa Malala, kde je…

Read More »

Vasyľ Škľar: Čierny havran


Každá krajina má nejaké citlivé miesto vo svojich dejinách. Obdobie krátkej samostatnosti Ukrajiny v rokoch 1917 – 1921 medzi také určite patrí. Samostatný štát, ktorý vznikol ešte pred Októbrovou revolúciou dlho nevydržal boj s väčším susedom. Hoci mal spočiatku podporu Nemecka a susedných štátov, po prehratej vojne, vo februári 1919, Rusko obsadilo Kyjev a začala sa najkrvavejšia etapa občianskej vojny,…

Read More »

Pokračovaním v prezeraní stránky súhlasíte s používaním cookie. viac info

Na účely prispôsobenia obsahu a reklám, poskytovania funkcií sociálnych médií a analýzy návštevnosti používame súbory cookie. Informácie o tom, ako používate naše webové stránky, poskytujeme aj našim partnerom v oblasti sociálnych médií, inzercie a analýzy. Podrobnejšie informácie o ochrane súkromia a cookies nájdete na stránke O sieťovke

Zavrieť