Monthly Archives : jún 2014

Artefakt detektívky


Znelo to ako prasknutie suchého konára. Nepravdepodobné v podzemnej garáži nákupného centra. Žena padla vedľa svojho auta. Nestihla si pritisnúť ruky na brucho a dvadsať sekúnd udivene civieť do kamery. Toto bol reál. Bolesť trieskala mozog o lebku a odporný pocit tela roztrhaného na kúsky, kde sa každý kúsok triasol a chladol, jej povolil jedinú myšlienku: Kde je to vysoko…

Read More »

Hugh Howey: Silo


Vitajte v Sile. Niekoľko desiatok poschodí vysokej podzemnej budove, kde ľudia žijú, pretože život na povrchu je nemožný, hoci niektorí dúfajú, že to tak nie je. Po tom, ako Juliette – Jules, vymenujú za šerifku celého sila, dá sa do pátrania, prečo sa predošlý šerif dal dobrovoľne na čistenie. To čo zistí je viac ako znepokojivé a preto chce vyjsť s…

Read More »

Čierno-biele QR kódy


V tanci stačí gesto, aby pochopila žena, že točiť sa má. Tak aj na pocity niekedy postačí ti ikona. Ako unavený spisovateľ dívaš sa na námestie, ešte nedoznel tvoj ortieľ, už zvieraš dlane v päste. Prejedáš sa, človek, lebo blíži sa ti doba spotreby? Rýchlo píšeš dodatky do zmluvy, čo privedie ťa do záhuby?

Read More »

Pia Juul – Vražda na Hallandovi


Večer pozerala s partnerom televíznu detektívku. Ona pila kávu, on pivo. On sa potom rozhodol pre nočný spánok, ona pre písanie. On si pre svoju nečinnosť vybral spálňu, jej činnosť sa mala odohrávať v pracovni. Ona po dlhom čase našla v noci inšpiráciu, on skoro ráno stratil to najcennejšie, život. Hovorí sa, že najlepšie je zomrieť v spánku, bezbolestne a vo vlastnej posteli. To však nebol…

Read More »

Najvzácnejšia návšteva za minulý rok


Jediný zvonček vo vchode, na ktorý môžu zazvoniť, kedy sa im zachce. Zojka naň už dočiahne. Občas keď zazvoní, sa dvere aj otvoria. Silvio je pochudnutý. Ale stále má v zásobe čokoládu. Zojka hodí očkom na mamu. Môžeš, hovoria Vandine oči. Silviova korytnačka sa volá Cassiopeia. Nie podľa súhvezdia. Podľa Endovho Hodinového kvetu. Škrečok predtým sa volal Bezuchov. Ten bol jasnejší.…

Read More »

Juraj Červenák – Krv prvorodených


A je to tu! Po Mŕtvom na Pekelnom vrchu je na svete voľné pokračovanie tejto originálnej slovenskej historickej detektívky s názvom Krv prvorodených (Kapitán Stein a notár Barbarič na stope vraha v rudolfínskej Prahe). Priznám sa, že na ďalší Červenákov literárny počin zo série Kapitán Stein a notár Barbarič som čakal ako kura na sopeľ. Áno viem, hnusné prirovnanie, ale…

Read More »

Pokračovaním v prezeraní stránky súhlasíte s používaním cookie. viac info

Na účely prispôsobenia obsahu a reklám, poskytovania funkcií sociálnych médií a analýzy návštevnosti používame súbory cookie. Informácie o tom, ako používate naše webové stránky, poskytujeme aj našim partnerom v oblasti sociálnych médií, inzercie a analýzy. Podrobnejšie informácie o ochrane súkromia a cookies nájdete na stránke O sieťovke

Zavrieť