Monthly Archives : júl 2014

Lauren Kateová: Slza


„Nikdy nevyroň jedinú slzu“ Lauren Kateová nie je v spisovateľskom svete žiadnou neznámou. Na konte má úspešnú sériu Pád, ktorá si aj u nás našla svojich priaznivcov. Teraz prichádza s novou sériou, ktorá nesie tajomný názov Atlantída, Prvá kniha tejto série, Slza, je veľmi dobrým úvodom do nového sveta, ktorý je neopozeraný a jedinečný. Eureke, matka celý život opakuje, aby nikdy…

Read More »

O čom hovorím, keď hovorím o literatúre


Poznáte tie filmy s dlhými zábermi, kde postava mlčky robí zdanlivo banálne veci, neprifarbuje to ani žiadna dramatická hudba, a predsa tušíte, či rovno viete, čo sa deje a že je to dôležité? Tak takto nejako som sa občas cítila pri čítaní Carverových poviedok. Situácie často (zdanlivo) banálne, občas zas naozaj zlomové, no rozprávač napospol málovravný. Bez ohľadu na to,…

Read More »

Sarah Larková: Vysnívaná krajina – Čas ohnivých kvetov

By

Keby som si mala Vysnívanú krajinu vyberať do dovolenkovej batožiny len na základe obálky, asi by sme sa minuli. Bridia sa mi pozliepance akoby strhnuté zo siedmackej nástenky. To, že sme sa nakoniec stretli, je výsledkom nádielky ostatného Ježiška. Poslal mi komínom pod stromec nielen ponožky (áno, aj u nás zúri tento neduh), ale aj novú kamarátku – milo útlu…

Read More »

Nie hviezdy sú na vine…


Raz za čas, keď sa vo svete populárnej literatúry a literatúry pre deti a mládež vyskytne nejaký fenomén, niečo, o čom každý hovorí a je z toho nadšený, rozhodnem sa prečítať si to. Doposiaľ z toho nič dobré nevzišlo a stretla som sa s knižkami, ktoré mi potom ešte dobrých pár mesiacov po ich dočítaní dvíhali tlak. Potom bolo zopár takých, ktoré som nemohla považovať za zlé, len…

Read More »

Cesta pred oponou


Vidím ľudí za oponou. Spustenie opony proti hlúposti a zlobe oddeľuje. Vzďaľuje… Vzďaľujú sa, ich reč je nezrozumiteľná, ich ruky na mňa nedosiahnu, ich tváre nerozoznávam. Samota zohrieva. Ticho lieči. Hmla upokojuje zrak. Nevidím ľudí za oponou. Sú tam ako keby neboli. Neviem k nim nájsť cestu. Bude to tým, že ju nehľadám.

Read More »

Užívajte si život, práve preto žijete


Knižka Na vine sú hviezdy, nie je žiadnou novinkou. Pozorný čitateľ už túto knižku dávno pozná. Hoci som o nej vedela aj ja, až doteraz som sa jej vyhýbala. Bola som presvedčená o tom, že toto nie je druh literatúry práve pre mňa, hoci som stále častejšie počúvala na ňu samú chválu. Nakoniec som sa dala presvedčiť a spravila som…

Read More »

Adriana Macháčová & Róbert Dyda: Šokujúca aféra


Je len veľmi málo ženských románov, ktoré som doteraz čítal a tých, ktoré som aj dočítal, je ešte menej. Šokujúca aféra je kniha, ktorá sa číta veľmi dobre a nie je naozaj žiadny problém zostať pri nej a prečítať ju do konca. Je to dobré oddychové čítanie napríklad na dovolenku a bez problémov ju dámy po tom, ako ju dočítajú,…

Read More »

Adriana Macháčová & Róbert Dyda: Šokujúca aféra


Knihu Šokujúca aféra od autorskej úderky Adriana Macháčová a Róbert Dyda som prečítala takmer tesne po tom, ako vyšla. Hneď na úvod upozorním, s mužskou časťou autorskej dvojice sa osobne poznám a siahla som po nej práve z tohto dôvodu. Dej sa motá okolo pokrútených vzťahov nevernej Adely, jej spočiatku zhovievavého manžela Michala a mladého milenca Alexa, Alexovej dobrej kamarátky Bianky a obrovskej spleti ich…

Read More »

Pokračovaním v prezeraní stránky súhlasíte s používaním cookie. viac info

Na účely prispôsobenia obsahu a reklám, poskytovania funkcií sociálnych médií a analýzy návštevnosti používame súbory cookie. Informácie o tom, ako používate naše webové stránky, poskytujeme aj našim partnerom v oblasti sociálnych médií, inzercie a analýzy. Podrobnejšie informácie o ochrane súkromia a cookies nájdete na stránke O sieťovke

Zavrieť