Monthly Archives : október 2019

Alice Munroová

Alice Munroová: Ako o život, Na úteku


Alice Munroová patrí s Margaret Atwoodovou k najznámejším  kanadským spisovateľkám. Za svoju tvorbu získala v roku 2013 Nobelovu cenu, ktorej predchádzalo ďalšie významné ocenenie – najprestížnejšia kanadská literárna cena Govenor General´s Literary Award, ktorú získala za svoje zbierky poviedok trikrát. Je laureátkou aj ďalšej významnej literárnej ceny Man Booker Prize. Porota zhodnotila, že autorka vnáša toľko hĺbky, múdrosti a precíznosti…

Read More »
Zuzka Šulajová

Zuzka Šulajová: Magický advent


Magický advent je čarovný svet, kde neistí chalani a neskúsené baby riešia vzájomné vzťahy. V celej svojej naivite a zraniteľnosti sa snažia zapadnúť medzi rovesníkov a zároveň porozumieť svetu dospelých. Hlavná hrdinka, tínedžerka Sofia, zavedie staršieho čitateľa do študentských čias a nezabudnuteľných spomienok. A mladšiemu pripraví vzrušujúcu generačnú zábavu. Keď Sofiin starý otec, ktorý býva na lazoch pri Banskej Bystrici, ťažko ochorie, Sofia…

Read More »
Búrková sestra

Lucinda Rileyová: Búrková sestra


Vydavateľstvo Tatran prinieslo čitateľom 2. diel historicko – romantickej série Sedem sestier pod názvom Búrková sestra. Za výborný preklad opäť vďačíme Márii Kočanovej. Lucinda Rileyová je veľmi úspešná írska autorka. Jej knihy boli preložené do dvadsiatich ôsmich jazykov. Sunday Times a New York Times zaradili jej diela do zoznamu najpredávanejších kníh. Ja som si prišla na svoje. Ak hľadáte oddych a relax…

Read More »
Michael Tsokos Izolovaní

Sebastian Fitzek, Michael Tsokos: Izolovaní


Ďalšia brutálna „lahôdka“ z pera majstra psychotrilerov je už na pultoch kníhkupectiev vďaka vydavateľstvu Tatran a prekladu Andreja Záhoráka. Nevedela som sa dočkať. Všetky Fitzekove romány som doslova zhltla na jedno otvorenie knihy. Inak tomu nebolo ani v tomto prípade. Jednoducho som nedokázala knihu odložiť, kým som neotočila poslednú stránku. Vždy si vychutnám aj netradičné poďakovanie autora. Tentoraz ho vyjadril formou pitevnej správy.…

Read More »
Katarína Tholtová

Katarina Tholtová: S hlavou v mračnách


Katarína Tholtová prichádza na knižný trh so svojím tretím románom. Po úspechu próz Nočné motýle (2010) a Papierové bábiky (2013) jej vo vydavateľstve Marenčin PT práve vyšiel román S hlavou v mračnách. Keď niekto neustále sníva, hovorí sa o ňom, že chodí s hlavou v oblakoch. Ale čo znamená chodiť s hlavou v mračnách? To sa dozviete, keď si prečítate túto nie veľmi…

Read More »
Maja Lunde Snehová sestra

Maja Lunde: Snehová sestra


Autorka bestselleru Príbeh včiel Maja Lunde dokázala, že je nielen vynikajúca spisovateľka pre dospelých, ale detskou knihou Snehová sestra sa zaradila aj k autorom píšucim pre deti. Po dočítaní tohto príbehu dúfam, že bude v tvorbe pre deti a mládež naďalej pokračovať. Snehová sestra sa pre mňa stala najkrajšou vianočnou knihou. Je nádherná nielen vizuálne, ale aj obsahom. Ilustrátorka Lisa Aisato vytvorila…

Read More »
Mia Couto

Mia Couto: Spoveď levice


Mia Couto je mozambický autor píšuci po portugalsky. Jeho dielo Terra Sonambula (v českom preklade Náměsičná země) bolo zaradené medzi 12 najlepších afrických kníh 20. storočia. Za svoju tvorbu získal viacero prestížnych ocenení a zaradil sa aj k finalistom Man Booker Prize. Román Spoveď levice mu priniesol nomináciu na International Dublin Literary Award. Couto sa vo svojich textoch rád hrá s jazykom, vymýšľa…

Read More »
Odyseove cesty

Odyseove cesty – kvíz z antickej mytológie


Odyseove cesty z Tróje na rodnú Itaku patria k tomu najdôležitejšiemu, čo antika v rámci literatúry zanechala. Vyskúšajte si v ďalšom kvíze ako dobre sa v spletitých osudoch prefíkaného kráľa vyznáte. Predchádzajúce kvízy Trójska vojna Mystické príšery Hrdinovia antických bájí Tradičná rodina na Olympe Na počiatku bol chaos

Read More »
Trójska vojna

Trójska vojna – kvíz z antickej mytológie


V ďalšom kvíze z prostredia antických mýtov a báji sa pristavíme pri vojne, ktorú opisuje epos Ílias. Podľa tradície slepý básnik Homér v ňom predstavil všetku veľkosť ale aj malosť vtedajšieho sveta bohov, hrdinov ako aj obyčajných ľudí. Predchádzajúce kvízy Mystické príšery Hrdinovia antických bájí Tradičná rodina na Olympe Na počiatku bol chaos Ilustračný obrázok Devanath na Pixabay

Read More »
Ondjaki

Ondjaki: BabkaDevätnástka a sovietske tajomstvo


Ondjaki, vlastným menom Ndalu de Almeida sa narodil v Angole v meste Luanda. V súčasnosti však žije v Riu de Janeiro. Stal sa prvým angolským spisovateľom, ktorý získal cenu Josého Saramanga pre mladých po portugalsky píšucich autorov. Je autorom niekoľkých románov, zbierok poviedok, poézie, kníh pre deti a napísal aj divadelnú hru. Vďaka Portugalskému inštitútu si môžeme román BabkaDevätnástka a sovietske tajomstvo prečítať aj v slovenčine.…

Read More »

Pokračovaním v prezeraní stránky súhlasíte s používaním cookie. viac info

Na účely prispôsobenia obsahu a reklám, poskytovania funkcií sociálnych médií a analýzy návštevnosti používame súbory cookie. Informácie o tom, ako používate naše webové stránky, poskytujeme aj našim partnerom v oblasti sociálnych médií, inzercie a analýzy. Podrobnejšie informácie o ochrane súkromia a cookies nájdete na stránke O sieťovke

Zavrieť