Monthly Archives : november 2019

Malá krajina

Gaël Faye: Malá krajina


Hlavný hrdina Gabriel žije už roky v krajine, kde je mier, kde zvuky vojny a šialenstva sveta doliehajú len z veľkej diaľky. Počas snov sa často túla uličkami svojho detstva a v tých snoch o stratenej krajine počuje spev pávov a vzdialené volanie muezína. Spolu so sestrou Anou žijú vo Francúzsku, kam na poslednú chvíľu utiekli počas genocídy v Rwande a nezmyselného vraždenia v ich rodnej krajine Burundi. No…

Read More »
Jeremy Dronfield

Jeremy Dronfield: Chlapec, čo nasledoval otca do Osvienčimu


Vydavateľstvo Tatran publikuje jednu výbornú novinku za druhou. Tentoraz prichádza na trh so skutočným príbehom otca a syna, ktorí prežili nepredstaviteľné utrpenie v koncentračných táboroch. Knihu pre slovenských čitateľov preložila Zuzana Gáliková. Prečítala som veľa kníh o 2. svetovej vojne, o utrpení v nacistických lágroch, o strachu civilného obyvateľstva, o masovom vraždení a bojoch. No tento román som prežívala najintenzívnejšie, pretože som…

Read More »
Simona Vinci

Simona Vinci: Prvá pravda


Prvý román talianskej autorky Simony Vinci O deťoch sa nič nevie sa okamžite stal literárnou senzáciou. Na Slovensku však zatiaľ nevyšiel, no vydavateľstvo Inaque prišlo na náš knižný trh s jej ďalším výborným dielom Prvá pravda, ktorý skvelo preložila Ivana Dobrakovová. Román získal sedem ocenení a jedným z nich je prestížna cena Premio Campiello. Nestačilo porozprávať príbeh tohto miesta, aké bolo teraz, nafotiť…

Read More »
Sebastian Fitzek: Darček

Sebastian Fitzek: Darček


Horúcou novinkou vydavateľstva Tatran, ktorá práve teraz zohrieva pulty kníhkupectiev, je nový román nemeckého autora Sebastiana Fitzeka Darček. Za preklad vďačíme Márii Mlynarčíkovej. Sebastian Fitzek je najúspešnejším a najpredávanejším nemeckým autorom psychotrilerov. Jeho knihy boli preložené do dvadsiatich štyroch jazykov. Ako prvý nemecký autor získal Európsku cenu za kriminálnu literatúru. Vo vydavateľstve Tatran vyšli jeho knihy: Balík, Terapia, Pasažier 23,…

Read More »
Magický advent podcast

Zuzka Šulajová: Magický advent – podcast


 Sieťovka napriek svojmu veku nechce zaostávať a preto prichádzame aj my s podcastom. Blížia sa Vianoce a tak sme nazreli do knižnej novinky slovenskej spisovateľky Zuzky Šulajovej a jej Magického adventu, ktorý vychádza vo vydavateľstve Tatran. Aký je, dozviete sa v našom prvom vydaní.

Read More »
Dragomán

György Dragomán: Biely kráľ


György Dragomán patrí medzi najprekladanejších maďarských autorov. Narodil sa v Rumunsku, no ako pätnásťročný s rodičmi opustil kvôli režimu domovinu. Začali žiť v Maďarsku. Pred odchodom z vlasti sa snažil zapamätať si čo najviac, všetky pachy, chute a obrazy z rodného Rumunska, v ktorom sa žilo naozaj veľmi ťažko. Keďže bol veľmi dobrý pozorovateľ, svoje spomienky zúročil v dielach Hranica a Biely kráľ. Vyrastať v Rumunsku, kde tvrdou rukou…

Read More »
Glendy

Glendy Vanderahová: Kde sa les dotýka hviezd


„Tento nádherne ľudský príbeh nám pripomína, že by sme sa občas mali pozrieť ponad koruny stromov na hviezdy a vpustiť do svojho života trochu ich svetla.“ New York Journal of Books Vo vydavateľstve Tatran sa roztrhlo vrece s výbornými knižnými novinkami. Jednou z nich je debut Američanky Glendy Vanderahovej, ktorý do slovenčiny preložila Simona Klimková. Musím povedať, že ma uvedený román s poetickým názvom…

Read More »
David Machado

David Machado: Priemerný index šťastia


David Machado pochádza z Lisabonu. Je vyštudovaný ekonóm, no momentálne sa venuje písaniu románov, poviedok a detskej literatúry, za ktorú získal viacero ocenení. Za román Priemerný index šťastia Machado získal Cenu Európskej únie za literatúru. Vďaka Portugalskému inštitútu a prekladu Zuzany Greksákovej si ho môžu vychutnať aj slovenskí čitatelia. Šťastie je rovnica s mnohými premennými, ktorej zložitosť si vyžaduje trochu reflexie. Keby sa mi…

Read More »

Pokračovaním v prezeraní stránky súhlasíte s používaním cookie. viac info

Na účely prispôsobenia obsahu a reklám, poskytovania funkcií sociálnych médií a analýzy návštevnosti používame súbory cookie. Informácie o tom, ako používate naše webové stránky, poskytujeme aj našim partnerom v oblasti sociálnych médií, inzercie a analýzy. Podrobnejšie informácie o ochrane súkromia a cookies nájdete na stránke O sieťovke

Zavrieť