Monthly Archives : marec 2020

Jón Kalman Stefánsson

Jón Kalman Stefánsson Letné svetlo a potom príde noc


O človeku sa, mimochodom, dá povedať všeličo. Vo väčšine ľudí možno nájsť krásu i ohavnosť. Človek je komplikované stvorenie, hotový labyrint, v ktorom sa dá napriek vysvetlivkám ľahko stratiť. Islandský autor Jón Kalman Stefánsson, držiteľ mnohých ocenení za literatúru, dostal do vienka veľký dar. Jeho tvorba je nevšedná, pisateľský štýl obdivuhodný a človek má chuť čítať stránky jeho románov znova a znova.…

Read More »
John Boyne

John Boyne: Môj brat sa volá Jessica


John Boyne je slovenským čitateľom dobre známy najmä vďaka románom Chlapec v pásikavom pyžame, Noe na úteku či Neviditeľné besy srdca. Najnovšia kniha, ktorú publikovalo vydavateľstvo Slovart v preklade Aleny Redlingerovej, je určená dospievajúcej mládeži. Nastolil v nej veľmi citlivú tému rodovej identity. Krátko po vydaní zožal pozitívnu aj negatívnu kritiku. Autor akiste vlnu odporu očakával, no nezľakol sa a napísal…

Read More »
Posledný bohém

Slovenský Tom Jones ožil vo výnimočnej knihe


Slovenský Tom Jones, ako Duchoňa často prezývali, by v apríli oslávil okrúhlych 70 rokov, no zomrel veľmi mladý. Pri príležitosti tohto výročia vyšla nádherná kniha Posledný bohém. Výnimočná ako sám Karol Duchoň. Komplet, v ktorom nájdete knihu, platňu, špeciálnu edíciu známok, rukavice. A to všetko v limitovanom počte len 400 kusov! O Karolovi rozprávajú v knihe jeho blízki, priatelia z detstva, prvá manželka Elena a…

Read More »
Tieňová sestra

Lucinda Riley Tieňová sestra


Séria siedmich historicko-romantických románov Sedem sestier vychádza z mytologického príbehu o Plejádach. Tieňová sestra je tretím románom z rozsiahleho cyklu. Slovenskí čitatelia sa už bližšie zoznámili s Maiou z prvej časti a s Ally, ktorej príbeh autorka rozpovedala v Búrkovej sestre. Vydavateľstvo Tatran prichádza s tretím pokračovaním opäť v preklade Márie Kočanovej. Lucinda Rileyová dokonale ťahá za nitky svojho príbehu.…

Read More »
Dicker

Jöel Dicker: Zmiznutie Stephanie Mailerovej


Spomienky na dvadsaťročné vraždy ožívajú V roku 1994 sa v prímorskom letovisku Orphea neďaleko New Yorku stala štvornásobná vražda. Niekto počas divadelného festivalu chladnokrvne popravil starostu s manželkou a synom. Obeťou sa stala aj náhodná svedkyňa. Prípad vyriešili a uzavreli dvaja mladí ambiciózni detektívi Jesse Rosenberg a Derek Scott. Obaja za úspešné dolapenie vinníka zaplatili svoju daň. Akú, to sa retrospektívne dozvedáme s pribúdajúcim dejom. Po rokoch…

Read More »
Obhliadka bytu

Frederik Backman Obhliadka bytu


Autor bestsellerov Muž menom Ove či Medveďovce nezaháľa a minulý rok vydal nový román Obhliadka bytu, ktorý na náš trh prináša vydavateľstvo Ikar v preklade Márie Bratovej. Fredrik Backman sa narodil v Štokholme, ale vyrástol v Helsingborgu. Neváha si s chuťou a vtipom uťahovať zo Štokholmčanov. Určite mu to pod rúškom štokholmského syndrómu odpustia. Napísal skvelý ľudský príbeh o moste,…

Read More »
poklady - Pipi

Aj vy máte zabudnuté poklady na policiach?


Keďže sú teraz školy a škôlky zatvorené, deti majú kopec voľného času. Učiť sa treba, no dôležité je tiež zmysluplne vyplniť deťom čas. Jednou z možností (azda tou najlepšou) je čítanie kníh. Čítanie v detskom veku je mimoriadne dôležité. Na tom sa zhodneme všetci. Kvalitnej detskej literatúry ponúka dnešný trh veľa. No skúsme sa pozrieť na zabudnuté poklady v našich domácich knižniciach. Mnohé z kníh,…

Read More »
Claudel Súostrovie psa

Philippe Claudel: Súostrovie psa


Vydavateľstvo Inaque prišlo na slovenský knižný trh s vynikajúcou prózou Súostrovie psa v preklade Márie Michalkovej-Rovnej. Phillipe Claudel bol pre mňa doteraz neznámym autorom, no po prečítaní románu mám chuť ponoriť sa aj do jeho ďalších diel. Silné posolstvo, ktoré v sebe nesie, vás bude omínať ako tŕň v päte. A to je najlepšia vizitka každej dobrej knihy. Niektoré slová stavajú…

Read More »
Vnútorný hlas

Brian Freeman: Vnútorný hlas


Zohrať víťaznú partiu s vrahom nie je jednoduché Dokážete žiť s klamstvom? Nový román amerického autora Briana Freemana kladie čitateľom túto jednoduchú otázku, na ktorú je však niekedy ťažké odpovedať. Vo voľnom pokračovaní úspešného trileru Nočný vták sa čitatelia dozvedia, čo všetko sa stane, keď s lžou nedokáže žiť inšpektor sanfranciskej polície Frost. Štyri roky po dolapení brutálneho sériového vraha Rudyho Cuttera detektív…

Read More »

Pokračovaním v prezeraní stránky súhlasíte s používaním cookie. viac info

Na účely prispôsobenia obsahu a reklám, poskytovania funkcií sociálnych médií a analýzy návštevnosti používame súbory cookie. Informácie o tom, ako používate naše webové stránky, poskytujeme aj našim partnerom v oblasti sociálnych médií, inzercie a analýzy. Podrobnejšie informácie o ochrane súkromia a cookies nájdete na stránke O sieťovke

Zavrieť