Monthly Archives : apríl 2020

Jane Harperová stratený muž

Jane Harperová: Stratený muž


Predstavte si, že sedíte uprostred leta niekde na lúke a teplota vzduchu na slnku sa pohybuje nad štyridsať stupňov. Máte? No, myslím, že ešte ste to dostatočne neprecítili, skúste si to ešte chvíľu predstavovať. Áno, tak. A teraz zmeňte lúku za austrálsku piesočnú púšť. Teplota stúpa, že? Tá horúčava sa nedá vydržať, krv v tele doslova vrie, bunky kričia o vodu a na vysušených perách…

Read More »
kate quinn Lovkyňa

Lovkyňa. Po stopách nacistickej vrahyne


Vojnový korešpondent Ian sa vydáva po stopách tých, ktorým sa podarilo uniknúť spravodlivosti a postupne sa sústredí na veľkú rybu: bývalú nacistku, ktorú prezývali Lovkyňa. Lovkyňa je strhujúci príbeh o love na vojnových zločincov, ktorí počas II.svetovej vojny neváhali zabíjať a mučiť. Nina Markovová, rodáčka od Bajkalského jazera a nevšedne odvážna žena, vždy snívala o lietaní. Keď nacisti zaútočia na Sovietsky zväz, riskuje…

Read More »
Emma Donoghuová

Emma Donoghuová: Prevtelenie


Nik nie je taký slepý ako tí, čo odmietajú vidieť. Írsko-kanadská prozaička, dramatička a scenáristka Emma Donoghuová sa so svojím debutom Izba dostala do užšieho výberu na Bookerovu cenu a za scenár k rovnomennému filmu ju nominovali na Oscara. Povesti výnimočnej rozprávačky nezostala nič dlžná ani v románe Prevtelenie, ktorý v preklade Zdenky Buntovej publikovalo v roku 2017 vydavateľstvo Ikar. Vo vnútrozemí Írska akoby v roku 1859…

Read More »
Adeyemi Deti cti

Tomi Adeyemi Deti cti a pomsty


V prvej časti trilógie Deti krvi a kostí vytvorila nigérijsko – americká autorka Tomi Adeyemi svet plný úchvatných rituálov, mágov a fantastických zvierat, pričom čerpala z africkej mytológie a mágie. Kým dopísala prvý diel, preliala potoky sĺz, lebo hoci sa príbeh odohráva vo svete fantázie, inšpiráciou k písaniu boli správy a reportáže o rôznych prípadoch, kedy polícia strieľala do neozbrojených mužov, žien…

Read More »
Čítanie deťom

Čítanie deťom – podcast Knižného kompasu


V posledných týždňoch sa na sociálnych sieťach objavilo množstvo známych tvárí, ktoré čítajú deťom online, cez obrazovky a robia to zadarmo, nezištne a s radosťou. Aby nám, rodičom, trošku pomohli, odbremenili nás a spríjemnili naším deťom pobyt doma. Čítanie kníh je pre deti nenahraditeľné. Či už im čítate vy odmalička, alebo si potom čítajú samé. Knihy rozvíjajú ich potenciál, zlepšujú im rečové a vyjadrovacie…

Read More »
Dulce Maria Cardoso Návrat

Dulce Maria Cardoso: Návrat


Román Návrat z pera najvýznamnejšej portugalskej autorky súčasnosti Dulce Marie Cardoso majstrovsky sprostredkúva dôležitý moment histórie jej rodnej krajiny. Státisíce Portugalcov museli opustiť svoje domovy po tom, ako Angola, bývalá portugalská kolónia, získala nezávislosť. Portugalsko sa veľmi dlho nemienilo vzdať svojej koloniálnej ríše. Situácia v Angole a Mozambiku sa zhoršila koncom šesťdesiatych rokov minulého storočia, keď vypukli ozbrojené konflikty a nabrali rozmery vojny. Bolo…

Read More »
Igor Prokopenko

Igor Prokopenko: Koronavírus


Vírusy sú všade okolo nás, v našom tele, vo vzduchu, v pôde i vo vode. Niektoré sú neškodné, iné ukrývajú smrteľné nebezpečenstvo. V súčasnej dobe sa celý svet pasuje s novým koronavírusom. Koronavírusy predstavujú celú skupinu vírusov, ktorá zahŕňa takmer 40 druhov. Môžu infikovať nielen ľudí, ale aj zvieratá. V súčasnosti sa biológovia snažia vyriešiť hlavnú záhadu, a tou je pôvod vírusov. V tomto ohľade existuje veľa…

Read More »
koronavírus

Koronavírus zastavuje vydávanie kníh na Slovensku


Pandémia s koronavírusom je veľkou ranou aj pre knižný trh. Niekoľko týždňov sú zatvorené kníhkupectvá, vydavatelia odkladajú pripravené tituly, niektorí ich dokonca rušia a distribútori nemajú čo, ani kam rozvážať. „Vplyv pandémie koronavírusu na slovenských knižný trh je naozaj obrovský a pokiaľ sa nebudú prijímať opatrenia – či už na úrovni vlády, ministerstva kultúry, na úrovni Fondu na podporu umenia a ďalších orgánov –…

Read More »
Egypt

Egypt – jeho vládcovia a bohovia (kvíz)


Máte radi staroveký Egypt s jeho bohmi a vládcami. Potom si môžete v našom ďalšom kvíze overiť svoje znalosti. Páčil sa vám kvíz? Skúste aj predchádzajúce! Ako sa vyznáte v literatúre? Odyseove cesty Trójska vojna Mystické príšery Hrdinovia antických bájí Tradičná rodina na Olympe Na počiatku bol chaos Ilustračný obrázok Gordon Johnson na Pixabay

Read More »

Pokračovaním v prezeraní stránky súhlasíte s používaním cookie. viac info

Na účely prispôsobenia obsahu a reklám, poskytovania funkcií sociálnych médií a analýzy návštevnosti používame súbory cookie. Informácie o tom, ako používate naše webové stránky, poskytujeme aj našim partnerom v oblasti sociálnych médií, inzercie a analýzy. Podrobnejšie informácie o ochrane súkromia a cookies nájdete na stránke O sieťovke

Zavrieť