Monthly Archives : máj 2020

Motýlia izba

Lucinda Rileyová: Motýlia izba


Môžeme ale aj nemusíme veriť, že existuje dokonalá rodina. Mnohokrát sa človek cíti previnilo, lebo závidí iným, aké majú skvelé životy, že svet je pre nich gombička. No pozor! Nik naozaj nevie, čo sa deje za zatvorenými dverami. Životy nie sú idylky z filmov. Väčšina rodín je viac či menej komplikovaná. Kráľovná historických rodinných príbehov si na chvíľu oddýchla od práce…

Read More »
Demi Moore

Demi Moore: Moja spoveď


Svetoznáma úspešná hollywoodska herečka Demi Moore krátko pred päťdesiatkou zostala sama ako prst v prázdnom dome. Muž, ktorého nadovšetko milovala, ju podviedol a opustil, bývalý manžel a otec troch spoločných dcér sa z priateľského vzťahu vytratil, ba dokonca sa jej chrbtom otočili aj vlastné deti. Vychudla na kosť a deň čo deň zúfalo rozmýšľala, čo robiť. Toto je život? Pretože ak áno, končím. Vedela,…

Read More »
Gambler

Rasťo Kubis: Gambler


Som v ranom štádiu závislosti, stále mi vŕta v kotrbe, čo spravím s korisťou. Gambler to už berie inak. Nesmie si za výhru kúpiť ani zápalku, stávkuje preto, aby mohol pokračovať v tipovaní s ešte vyššími vkladmi. Peniaze zo stávkových kancelárií prestávajú byť platidlom, stávajú sa z nich imaginárne poukážky, vstupenky do hry, žetóny, čísla. Začítajte sa do príbeh Gambler.…

Read More »
999 žien

Slovenská vláda poslala 999 žien na istú smrť!


„Inšpiráciou na napísanie tejto knihy boli aj svedectvá tých, čo prežili, ktorí po mnohých rokoch sprostredkovali svoje spomienky,“ tvrdí Heather Dune Macadam, uznávaná autorka z USA. Pred pár dňami sme si pripomenuli 75. výročie ukončenia 2. svetovej vojny. Pri tejto príležitosti vyšla vo vydavateľstve Ikar jedinečná kniha s názvom 999: Neobyčajné ženy z prvého židovského transportu zo Slovenska do Osvienčimu. „Spoločnosť…

Read More »
Are Kalvø Antiturista

Are Kalvø: Antiturista


Stand-up komik s vlažným vzťahom k prírode mieri do hôr Ja som za posledných tridsať rokov nebol na jednej jedinej túre – či už v horách, alebo v lese. Dospelo to do bodu, keď si musím položiť otázku: Môže byť chyba vo mne? Takto sa vyznáva v úvode vtipnej knihy o nástrahách turistiky sám autor. Are Kalvø, popredný nórsky stand-up komik, spisovateľ a satirik, nikdy nezahorel láskou…

Read More »
Machado de Assis

Machado de Assis Pán Mrzút


Ak si chcete užiť výnimočnú klasiku brazílskej literatúry, mali by ste vziať do ruky knihy Machada de Assis, ktorý už cez sto rokov ovplyvňuje spisovateľov a umelcov po celom svete. Jeho tvorba presahuje hranice jazykov, štátov i storočí. Je majster ilúzie a irónie. Slovenskí čitatelia sa s ním môžu zoznámiť vďaka Portugalskému inštitútu, ktorý publikoval zbierku poviedok Kľukatá cesta do Ria a voľnú trilógiu románov…

Read More »
Sebastian Fitzek

Sebastian Fitzek – veľký kvíz


Sebastian Fitzek je jeden z najobľúbenejších nemeckých autorov, hoci jeho príbehy sú plné napätia a hrôzy. Za štrnásť rokov od debutu sa mu podarilo prepracovať medzi absolútnu špičku bestsellerových spisovateľov v krajine. Aj na Slovensku mu s každým novým prekladom rastie základňa fanúšikov. Ak patríte k nim, pripravili sme pre vás kvíz, v ktorom si môžete overiť svoje znalosti, prípadne…

Read More »
Virginie Despentes: Život Vernona Subutexa 1

Virginie Despentes: Život Vernona Subutexa 1


Na začiatku milénia svojimi kontroverznými románmi rozbúril hladinu francúzskej literatúry Michel Houllenbecq. O Virginii Despentes (vlastným menom Virginie Daget) môžeme povedať, že vykročila v podobných šľapajach a stala sa výnimočnou rebelkou a ikonou súčasnosti. Jej romány sú kontroverzné, provokatívne a autentické. Život Vernona Subutexa sa vo Francúzsku stal bestsellerom, získal viacero ocenení a v roku 2018 sa dostal do užšieho výberu Bookerovej ceny. Je…

Read More »
kate quinn Lovkyňa

Kate Quinn: Lovkyňa


Nebola zvyknutá, že na ňu poľujú. Vždy lovila ona. No nie zvieratá, ako by ste si mysleli, lež ľudí. Žena nazývaná die Jägerin – Lovkyňa počas 2. svetovej vojny vraždila tých, ktorí nepredstavovali žiadnu hrozbu, takých, čo sa jej iba priplietli do cesty. Neštítila sa zabíjať ani deti. Po vojne sa po nej zľahla zem. Ian Graham, bývalý vojnový novinár…

Read More »
zhltli môjho otca

Jedinečná prechádzka dielami klasickej literatúry


Dobrá kniha by mala mať viac než len jednu vrstvu kože, mala by mať niekoľko poschodí naskladaných jedno na druhom. Schody a schodiská, písmená nad nimi a písmená pod nimi. Prízemie literatúre nestačí. Dielo portugalského autora Afonza Cruza Knihy, ktoré zhltli môjho otca disponuje parametrami niekoľkoposchodového domu. Primárne je určené detskému čitateľovi, no potešenie prinesie aj skôr narodeným. Získal za neho ocenenie…

Read More »

Pokračovaním v prezeraní stránky súhlasíte s používaním cookie. viac info

Na účely prispôsobenia obsahu a reklám, poskytovania funkcií sociálnych médií a analýzy návštevnosti používame súbory cookie. Informácie o tom, ako používate naše webové stránky, poskytujeme aj našim partnerom v oblasti sociálnych médií, inzercie a analýzy. Podrobnejšie informácie o ochrane súkromia a cookies nájdete na stránke O sieťovke

Zavrieť