Monthly Archives : jún 2020

Jón kalman

Jón Kalman Stefánsson: Príbeh o Áste


Presnejšie povedané, pravda srdca sa nie vždy zhoduje s pravdou sveta. Preto je život nepochopiteľný. To je tá bolesť. To je ten žiaľ. Sila, vďaka ktorej žiarime. Existujú knihy, z ktorých doslova cítiť jazyk a krajinu, kde sa dej odohráva. Stefánsson vo svojich dielach nikdy neopúšťa Island. Ak sa chcete dozvedieť niečo o tomto krásnom mieste na zemi, v jeho knihách nájdete úžasné živé…

Read More »
Colson Whitehead

Colson Whitehead: Podzemná železnica


Amerika nie je do dnešného dňa poriadne vysporiadaná s témou rasovej otázky. Zhruba pred šesťdesiatimi rokmi ešte stále nemali černosi plné práva a aj teraz sú predsudky voči nim alarmujúce. Trošku kvetnato by sme mohli povedať, že americké mestá sú vybudované na zemi nasiaknutej krvou indiánov a otrokov dovezených z Afriky. V literatúre existuje množstvo kníh s tematikou otrokárskeho obdobia. V roku 2016 sa k autorom pridal aj…

Read More »
Anna Szabó

Anna Szabó T. Pokus Omyl


Ešte som nečítala knihu z vydavateľstva Zelený Kocúr z edície Pevný bod, ktorá by sa mi nepáčila. K literárnym chuťovkám som si najnovšie zaradila knihu rumunskej rodáčky Anny Szabó T. Pokus Omyl. O perfektný preklad sa postarala Renata Deáková. Autorka spočiatku písala iba poéziu a neskôr začala aj prózu. V jej mikropoviedkach je cítiť krásnu poetiku. A to ja veru môžem. Použila som termín mikropoviedky, pretože…

Read More »
Donna Tartt Tajný príbeh

Donna Tartt: Tajný príbeh


Donna Tartt za svoju kariéru napísala tri úspešné romány. Debutovala Tajným príbehom, nasledoval Malý kamarát a posledným je vysoko oceňovaný Stehlík, za ktorého získala v roku 2014 prestížnu Pulitzerovu cenu. Časopis Time ju v tom istom roku zaradil medzi sto najvplyvnejších ľudí na svete. Je špecifická tým, že romány publikuje raz za dekádu. Jej prvotina bola na Slovensku prvý raz publikovaná už v deväťdesiatych…

Read More »
qualityland

Marc-Uwe Kling: QualityLand


Čo ak raz zmizne hranica medzi človekom a strojom? Sci-fi satirická verzia budúcnosti v románe QualityLand vystavaná z prísľubov a hrozieb digitálnej prítomnosti je vizionárska, napínavá a zábavná. Všetky moderné vymoženosti, z ktorých sa dnes tešíme, môžu v budúcnosti spôsobiť, že si budeme držať hlavy v dlaniach a pýtať sa, kde sme urobili chybu. Závislosť na moderných technológiách je už teraz pre niektorých veľkou hrozbou. Román vyšiel vo vydavateľstve…

Read More »
Hmota

HMOTA, ktorá si zaslúži pozornosť a podporu


HMOTA je celoslovenský študentský časopis, ktorý spája a zviditeľňuje mladých žurnalistov a umelcov. Ponúka priestor mladým ľuďom, ktorí radi píšu a tvoria. Cieľom časopisu je podporovať šikovných mladých ľudí a podnecovať ich k zdokonaleniu a zviditeľneniu ich umeleckej tvorby. Zároveň sú súčasťou silnej a úprimnej komunity ľudí s podobnými záujmami. Zhmotňuje svoj pohľad na svet, umenie, kultúru a samotný život.…

Read More »
Louise Boije af Gennäs Krvavý boľševník

Louise Boije af Gennäs: Krvavý boľševník


Nedávna história Švédska je plná škandálov, záhad a nevyriešených zločinov. Niektoré z nich si vzala na mušku spisovateľka a dramatička Louise Boije af Gennäs v napínavom sociálnokritickom psychologickom trileri, ktorý publikovalo vydavateľstvo IKAR (2020) v preklade Jany Obertovej. V dramatickom prológu sme svedkami umučenia a upálenia otca hlavnej hrdinky Sary. Kto a prečo ho odsúdil na takú krutú smrť? Keďže z tela nezostalo skoro nič, polícia prípad uzavrela ako…

Read More »
Chlapec, krtko, líška a kôň, čarovné okno

Prekladateľka Lucia Halová: Chlapec, krtko, líška a kôň je pohladenie po duši


Sú diela, ktoré preletia knižným trhom ako kométy a naopak iné sa stanú kultovými stálicami.  V súčasnosti na pulty prichádza rozsahom síce neveľká, ale obsahom a najmä grafickým spracovaním výnimočná knižočka Charlieho Mackesyho  Chlapec, krtko, líška a kôň, ktorá je momentálne skokanom bestsellerových rebríčkov. Osamelý chlapec stretne krtka, ktorý má rád sladkosti. Spolu sa vydajú na cestu. Čoskoro sa k…

Read More »
Lucia Zamolo červená

Lucia Zamolo: Červená je pekná


Fúj! Pomóc! Mami, krvácam, ja zomieram… Aj takto zvyknú dospievajúce dievčatá reagovať na okamih, keď sa ich detské telo premení na ženské. Áno, domysleli ste si správne, píšem o menštruácii. O nej sa nezvykne veľmi hovoriť a ak áno, tak len potichu. Pri takomto rozhovore vždy v tesnej blízkosti zvykne stáť aj pani Hanba. Ilustrátorka a dizajnérka Lucia Zamolo sa rozhodla prelomiť tabu a napísala a ilustrovala…

Read More »

Pokračovaním v prezeraní stránky súhlasíte s používaním cookie. viac info

Na účely prispôsobenia obsahu a reklám, poskytovania funkcií sociálnych médií a analýzy návštevnosti používame súbory cookie. Informácie o tom, ako používate naše webové stránky, poskytujeme aj našim partnerom v oblasti sociálnych médií, inzercie a analýzy. Podrobnejšie informácie o ochrane súkromia a cookies nájdete na stránke O sieťovke

Zavrieť