Monthly Archives : október 2020

Vanda Rozenbergová

Vanda Rozenbergová Spoločný nočný mier


Kto už mal česť zoznámiť sa s tvorbou Vandy Rozenbergovej, vie, že ho pri čítaní najnovšieho románu Spoločný nočný mier čaká výborný čitateľský zážitok. Kto s jej knihami česť ešte nemal, teraz je ten správny čas. Nech vás neodradí informácia v anotácii, že sa jedná o príbeh mužov schádzajúcich sa v krčme, kde riešia osobné aj medzinárodné vzťahy. To totiž zďaleka nie je všetko. Pod…

Read More »
Aramburu

Fernando Aramburu Vlasť


Cenami ovenčený román Vlasť španielskeho spisovateľa Fernanda Aramburu je svedectvom násilnej histórie Španielska. Nie je to tak dávno, čo polovojenská organizácia ETA vyčíňala vo všetkých častiach krajiny. Španieli a Baskovia boli roky na nože. Vlasteneckí ľavičiari – Baskovia bojovali za nezávislosť a v ich radoch sa častokrát ocitli aj nedospelí chlapci. Radikálne názory im vštepovali od malička. Atentáty, výbuchy a útoky rôznych typov…

Read More »
Martin Kasarda Krajina krásnych ľudí

Martin Kasarda Krajina krásnych ľudí


Predstavte si, že by existovala krajina, kde by boli všetci krásni, šťastní, zdraví, vyšportovaní a mladí. Pekná predstava, že? Ale to iba v prípade, že by sa takí narodili, dospeli, potom zostali vo veku, v ktorom by sa im to najviac hodilo. A keby ich život už omrzel, nechali by sa humánne poslať na druhý svet. V románe Martina Kasardu, ktorý publikovalo vydavateľstvo Ikar,…

Read More »
Barbara Sigmundová

Barbara Sigmundová: Preklad vás núti pochybovať i objavovať


Barbara Sigmundová (1987) je vyštudovaná translatologička, živí sa ako prekladateľka na voľnej nohe. Zo španielčiny preložila napríklad zbierky poviedok Jorgeho Luisa Borgesa Fikcie a Alef, z angličtiny román Juliana Barnesa Jediný príbeh a román Anny Burnsovej Mliekar. Za preklad Fikcií získala Prémiu Literárneho fondu. Venuje sa aj audiovizuálnemu prekladu, najmä tvorbe titulkov pre filmové festivaly a distribučné spoločnosti. Je predsedníčka…

Read More »
Holandský dom

Ann Patchetová Holandský dom


Holandský dom autorky Ann Patchettovej, nominovaný tento rok na Pulitzerovu cenu za beletriu, je dojímavým príbehom dvoch súrodencov Dannyho a Maeve, ktorí sú po zmiznutí matky odkázaní jeden na druhého. Rodinná dráma o láske, zrade, zodpovednosti, obetavosti a citovej závislosti od miesta, z ktorého bol človek vyhnaný, je hlbokou sondou do života hlavných protagonistov a zamyslením nad posadnutosťou minulosťou. Vďaka vydavateľstvu Tatran a prekladu Lenky Cinkovej…

Read More »
Daniel Speck Bella Germania

Daniel Speck Bella Germania


Rodinná sága Daniela Specka Bella Germania sa stala v roku 2016 najúspešnejším nemeckým debutom. Román publikovalo vydavateľstvo Inaque v preklade Paulíny Čuhovej. Dojímavý príbeh tragickej lásky sa odohráva na pozadí dejín gastarbeiterstva a terorizmu v Nemecku. Tri generácie čelia dramatickým zmenám a veľkým citom. Hľadanie koreňov nikdy nie je jednoduché. Prináša radosť, ale aj bolesť. Človek zostáva cudzím dovtedy, kým nespoznáme jeho príbeh. Román sa…

Read More »
Jeanine Cumminsová Americká zem

Jeanine Cumminsová: Americká zem


Román Americká zem sa stal v USA očakávanou knihou sezóny skôr, ako vyšiel. Dostalo sa mu veľkej pozornosti od mnohých spisovateľov. Lenže krátko pred publikovaním sa všetko zmenilo a vyvalila sa vlna kritiky. Autorke bolo, okrem iného, vyhodené na oči, že ako „biela“ neopísala dostatočne problémy týkajúce sa mexických či juhoamerických migrantov prúdiacich do severnej Ameriky a tú vykreslila ako zasľúbenú…

Read More »
tridsiatka literárnych hviezd Rushdie

Tridsiatka literárnych hviezd na Buchmesse vo Frankfurte


Kým to nezažijete na vlastnej koži, nepochopíte, čo presne znamená veta: Buchmesse je hlavne o stretnutí čitateľov s autormi. Najväčší knižný veľtrh sveta ponúkal možnosť osobného kontaktu s kultúrnymi titanmi, ktorých diela ste poznali, ale ich ľudská existencia bola pre vás vzdialená ako bohovia na Olympe smrteľníkom v staroveku. Ponúkam vám tridsiatku literárnych hviezd, ktoré som stretol vo Frankfurte za…

Read More »
Mária Danthine Dopjerová Francúzsko krížom – krážom

Mária Danthine Dopjerová Francúzsko krížom – krážom


Francúzsko sú vinice a poľné cesty so šípkami k románskym kostolom z 11. storočia, námestia pod košatými platanmi a hráči petangu, bistrá so zelenými fasádami a bielymi šálkami po vypitých kávach na stoloch, mätový sirup a starodávne kolotoče, anízový likér za teplých večerov, slnečnice na trhoch, farebné vitráže katedrál, michelinské hviezdy a citrónové sorbety. Francúzsko sú pekárne s koláčmi, ktorých…

Read More »
Nórsko na Frankfurter Buchmesse

Nórsko na Frankfurter Buchmesse snívalo


Päť a pol miliónová škandinávska krajina si nevybrala náhodne motto svojho čestného hosťovania – Sen v nás. V roku 2011 sa podobne prezentoval ich neďaleký sused Island. Nórsko na rozdiel od neho nestojí len na veľkoleposti prírody a tradícií príbehov. Hospodársky rast ho za posledných štyridsať rokov posunul medzi svetovú špičku. Ako sarkasticky poznamenal Tore Renberg jeden zo stovky spisovateľov,…

Read More »

Pokračovaním v prezeraní stránky súhlasíte s používaním cookie. viac info

Na účely prispôsobenia obsahu a reklám, poskytovania funkcií sociálnych médií a analýzy návštevnosti používame súbory cookie. Informácie o tom, ako používate naše webové stránky, poskytujeme aj našim partnerom v oblasti sociálnych médií, inzercie a analýzy. Podrobnejšie informácie o ochrane súkromia a cookies nájdete na stránke O sieťovke

Zavrieť