Monthly Archives : november 2020

Fitzek Cesta domov

Sebastian Fitzek Cesta domov


Ak by sa mala do jednej vety zhrnúť podstata nového románu Sebastiana Fitzeka Cesta domov, ktorý vychádza vo vydavateľstve Tatran takmer zároveň s originálom, najlepšie by bolo nechať prehovoriť jednu z jeho postáv: „Kontroluj každý krok svojej ženy, inak stratíš kontrolu nad vlastnými krokmi.“  Je sobota, krátko po 22. hodine.  Jules Tannberg vypomáha na dobrovoľnej tiesňovej linke, na ktorú môžu…

Read More »
Alena Sabuchová Šeptuchy

Alena Sabuchová Šeptuchy


„Ako charakterizovať knihu Aleny Sabuchovej bez emócií, keď v nej poletuje trochu mágie, trochu genia loci z bohom zabudnutého miesta aj trochu spomienok na detstvo?“ vyslovil rečnícku otázku porotca najprestížnejšej literárnej ceny Anasoft litera a dodal, že môže rozdeliť čitateľov na zaprisahaných odporcov a zaprisahaných milovníkov textu. Lepšie by som to neformulovala. Kniha Šeptuchy (Artforum 2019) nebude chutiť a voňať každému. Je však jedinečná,…

Read More »
Lucia Berlin Manuál pre upratovačky

Lucia Berlin Manuál pre upratovačky


Na akých vavrínoch som doteraz spala, že sa mi skvelá zbierka poviedok Lucie Berlin dostala do rúk až teraz? Vydavateľstvo Inaque ju vo vynikajúcom preklade Ani Ostrihoňovej publikovalo prvý raz v roku 2016 a pre veľký záujem čitateľov opäť nedávno vyšla v krásnej obálke z dielne Barbory Šajgalíkovej. Minulý rok som čítala knihu Vitaj doma, kde Lucia Berlin opisuje miesta, na ktorých strávila prvých…

Read More »
Lucinda Rileyová Mesačná sestra

Lucinda Riley Mesačná sestra


Konečne si môžeme vďaka vydavateľstvu Tatran a prekladu Márie Kočanovej prečítať v poradí piatu knihu zo série Sedem sestier Mesačná sestra. Fanúšikovia historicko-romantickej ságy už na príbeh Tiggy netrpezlivo čakali. V Lancashire Evening Post napísali, že Lucinda Rileyová naplno využila svoje imaginatívne schopnosti a vyrozprávala rodinnú históriu plnú dobrodružstiev, krutosti, tragédií, vášní a predovšetkým hudby, rytmu a ducha španielskej komunity gitanos. Dve dejové linky zaručujú napätie…

Read More »
Vesmíry kvíz planéty

Vesmírny kvíz – ako dobre poznáte planéty?


Merkúr – obeť, ktorej čoraz intenzívnejšia slnečná energia vzala život, Venuša – kedysi sa o nej predpokladalo, že je obývateľná a úrodná, dnes vieme, že je uväznená v žeravej toxickej atmosfére, Mars – červená planéta odsúdená na stratu vlastnej atmosféry, Jupiter – dvakrát väčší ako ostatné planéty, ale veľmi podstatný, Saturn – ohromujúca nebeská krása, klenot našej slnečnej sústavy, Urán…

Read More »
Richard Pupala ženy aj muži, zvieratá

Richard Pupala ženy aj muži, zvieratá


Napísať dobrú poviedku je kumšt. Niekde som čítala, že je to náročnejšie ako napísať tristostranový román. Dvojnásobný finalista ceny Anasoft litera Richard Pupala ma presvedčil, že je majstrom vo svojom fachu. Jeho trinásť poviedok zo zbierky ženy aj muži, zvieratá sú ukážkou veľkého literárneho talentu. Skôr ako sa pustím do písania o zbierke, musím vyzdvihnúť prácu Romana Juhása, ktorý navrhol obálku.…

Read More »
Robert Bryndza

Robert Bryndza Temné piesky


Vydavateľstvo Lindeni vie, ako urobiť fanúšikom krimi románov radosť. Na pultoch kníhkupectiev sa čoskoro objaví nová kniha Roberta Bryndzu Temné piesky, ktorá je dvojkou zo série trilerov so súkromnou vyšetrovateľkou Kate Marshallovou. O preklad sa postaral Vladislav Gális. Hlavná hrdinka vstúpila na scénu v knihe Deväť brestov. Hoci ste ju možno nečítali, vôbec nebudete mať problém začítať sa do novinky. Autor totiž pripomína…

Read More »
Pavol Rankov Princezné a princovia

Pavol Rankov Princezné a princovia


„Každá rozprávka je čarovným zrkadlom, Ktoré odráža kúsok z nášho vnútorného sveta.“ (Bruno Bettelheim) Rozprávky majú všetci radi. Či je to dieťa alebo dospelý. Formovali každého z nás. Najkrajšie spomienky na ne sa mnohým spájajú práve s obdobím detstva. Vo svete detí má tento žáner nezastupiteľné miesto. Dospelý človek už pri čítaní či počúvaní rozprávky nikdy neprežije to, čo malý…

Read More »
Kate Elizabeth Russell Ty krásna, temná Vanessa

Kate Elizabeth Russell Ty krásna, temná Vanessa


Osemnásť rokov. Toľko trvalo autorke, kým napísala silný a šokujúci román Ty krásna, temná Vanessa, ktorý si môžeme prečítať vďaka vydavateľstvu Lindeni a prekladu Iny Martinovej. Verše v ňom citované preložila Jana Kantorová-Báliková. Autorka nás v úvode informuje, že všetko v románe je vymyslené a akákoľvek podobnosť so skutočnými osobami je náhodná. Hoci si celý príbeh vyfabulovala, je jasné, že dievčat…

Read More »
Connely Výstraha

Michael Connelly Výstraha


Michaela Connellyho milovníkom kvalitných kriminálnych románov azda netreba ani predstavovať. Preslávil sa najmä bestsellermi s románovým detektívom Harry Boschom. Za knihu Temná ozvena dostal v roku 1992 cenu Edgar Award za najlepší kriminálny debut. Vydavateľstvo Slovart publikovalo jeho najnovší román Výstraha v preklade Patricka Franka. Tentoraz však nie je vyšetrovateľom detektív Bosch ale novinár Jack McEvoy, ktorý po odchode z L. A. Times…

Read More »

Pokračovaním v prezeraní stránky súhlasíte s používaním cookie. viac info

Na účely prispôsobenia obsahu a reklám, poskytovania funkcií sociálnych médií a analýzy návštevnosti používame súbory cookie. Informácie o tom, ako používate naše webové stránky, poskytujeme aj našim partnerom v oblasti sociálnych médií, inzercie a analýzy. Podrobnejšie informácie o ochrane súkromia a cookies nájdete na stránke O sieťovke

Zavrieť