Monthly Archives : február 2021

Tošikazu Kawaguči

Tošikazu Kawaguči Kým vychladne káva


Po japonskej autorke Hiro Arikawa a jej knihe Zápisky cestujúcej mačky nám vydavateľstvo Lindeni tentoraz prináša knihu Kým vychladne káva japonského spisovateľa, dramatika a režiséra Tošikazu Kawagučiho v preklade Beáty Hornej. Román je jeho prvotinou a vznikol podľa rovnomennej divadelnej hry. Bol nominovaný na literárnu cenu japonských kníhkupcov Hon´ja Taišó 2017. Každý človek čas od času zatúži po návrate do minulosti a napravení starých…

Read More »
Ján Štrasser – Jozef Hašto: Slovo blázon nepoužívam

Dôležité je, aby sme žili plnohodnotne, odkazuje renomovaný psychiater


S psychiatrom si človek zvyčajne dohodne schôdzku, keď má nejaký problém. Pri vzniku knihy Slovo blázon nepoužívam to bolo inak. Slovenský básnik a zvedavý publicista Ján Štrasser vyspovedal už mnoho osobností zo slovenského umeleckého sveta a svoje publikácie rozšíril o rozhovor s renomovaným psychiatrom Jozefom Haštom. Do „vyšetrovacieho kresla“ si tentoraz sadol lekár. Mysliteľ reflektujúci problémy sveta Rozoberajú nielen psychiatrické záležitosti a mediálne známe príbehy,…

Read More »
Nicola Lagioia

Špina, korupcia a smrť v portréte moderného Talianska


Nikto si asi nerobí veľké ilúzie o stave dnešnej spoločnosti. Ľudstvo sa zmieta v rôznych existenčných problémoch a v rýchlo napredujúcom živote sa permanentne pridávajú nové a nové. Korupčné škandály vo svete rozkvitajú viac ako kedykoľvek v minulosti. Tých, ktorí sa ešte stále držia ilúzií a veria v čestnosť za každú cenu, vyvedie z omylu taliansky spisovateľ Nicola Lagioia. V románe Krutosť, ocenenom v roku 2015 prestížnou cenou Strega,…

Read More »
John Marrs

John Marrs Pasažieri


Umelá inteligencia môže byť dobrým pánom, ale aj veľmi zlým sluhom. Rovnako tak inteligentné vybavenia domácností, samojazdiace autá, sociálne siete, počítače, jednoducho všetko, čo nás z elektronického košíka v dnešnej dobe obklopuje. Presvedčíte sa o tom v trileri Johna Marrsa Pasažieri, ktorý publikovalo vydavateľstvo Lindeni v preklade Otta Havrilu. Dej sa odohráva v blízkej budúcnosti. Po cestách jazdia autá bez šoférov, stačí len zadať adresu do…

Read More »
František Kozmon Vlk

František Kozmon Vlk


Čoraz častejšie siaham po slovenských autoroch, aby som jednak podporila slovenskú tvorbu, ale taktiež aj preto, lebo mnohí sa, bez debaty, svojimi dielami vyrovnajú zahraničným autorom. Jedným z milých prekvapení sa stal minulý rok spisovateľ František Frankie Kozmon. Jeho posledný krimi román Červ ma úplne dostal. Ako uvádzam vo svojej recenzii (otvorí sa vám po kliknutí na názov), keby nemali postavy…

Read More »
Sebastian Fitzek Noe

Sebastian Fitzek Noe


Sebastian Fitzek vo svojich knihách zvyčajne upozorňuje na nejaké spoločenské problémy. Nie je tomu inak ani v novinke z vydavateľstva Tatran Noe, ktorú preložila Elena Diamantová. Tentoraz si vzal na paškál hneď niekoľko horúcich tém: hlad a bieda v chudobných rozvojových krajinách, konzumný život moderného sveta, špinavá politika mocných, ba dokonca svetová pandémia, veľmi podobná tej dnešnej. Knihu napísal v…

Read More »
Paríž

Spomínam na Paríž, tie spomienky sú staré – sem sa chcem vrátiť


Spomínam na Paríž nie v útrapách z intelektu a ani neviem, kde mi leží fľaša sektu. Ale podobne ako v slávnej pesničke Jara Filipa s textom Milana Lasicu sa prehrabávam v spomienkach na mesto, ktoré je odo mňa len pár hodín cesty vlakom a predsa nedosiahnuteľné ako pred vyše 30-timi rokmi, než som ho videl po prvý raz.   Všetky…

Read More »
Weronika Gogola Po troškách

Weronika Gogola Po troškách


Na úvod si neodpustím výkriky nadšenia, ktoré sa mi derú zo srdca, keď čítam výnimočnú a výbornú knihu. Po troškách je fantastické dielo, ktoré sa ma hlboko dotklo jazykom, štýlom, príbehom a ľudskosťou. Fantastické, fantastické! Ani neviem, či dokážem v tejto chvíli nájsť správne slová, ktorými by som svoje nadšenie opísala. Vôbec sa nedivím, že autorka za knihu získala množstvo nominácií na rôzne…

Read More »
Vojtěch Matocha Prašina 3 Biela komnata

Vojtěch Matocha Prašina 3 Biela komnata


Na Prašine sa opäť niečo deje. Čierne mračná visia skoro nad zemou a v tichosti sa schyľuje k poslednej bitke. Po prvých dvoch dieloch sa fanúšikovia českej trilógie konečne dočkali posledného s podtitulom Biela komnata. Hlavní hrdinovia – Jirko, En a Tony sa dostanú do veľkého nebezpečenstva. Azda väčšieho než kedykoľvek predtým. Kniha, ktorá je primárne určená mládeži, zapôsobí na všetky vekové kategórie. Ja som…

Read More »
Breitachklamm

Breitachklamm – sem sa chcem vrátiť


Aj vám sa stáva, že si zavretí doma prezeráte fotografie z minulých rokov a v duchu si robíte zoznam miest, na ktoré sa určite musíte vrátiť, keď raz opäť začneme cestovať? Ja si hovorím, že v budúcnosti už  nebudem nič odkladať, lebo naozaj nevieme dňa ani hodiny. Ale kým sa tak stane, rád by som vám predstavil miesta, kam by…

Read More »

Pokračovaním v prezeraní stránky súhlasíte s používaním cookie. viac info

Na účely prispôsobenia obsahu a reklám, poskytovania funkcií sociálnych médií a analýzy návštevnosti používame súbory cookie. Informácie o tom, ako používate naše webové stránky, poskytujeme aj našim partnerom v oblasti sociálnych médií, inzercie a analýzy. Podrobnejšie informácie o ochrane súkromia a cookies nájdete na stránke O sieťovke

Zavrieť