Monthly Archives : máj 2021

Irvin D. Yalom Problém Spinoza

Irvin D. Yalom Problém Spinoza


Emeritný profesor psychiatrie na Standfordovej univerzite nie je len autorom literatúry faktu o psychoterapii, ale píše aj romány a poviedkové knihy. Problém Spinoza je záverečným dielom Yalomovej filozofickej trilógie, v ktorom sa zameral na dve maximálne odlišné historické osoby – židovského filozofa Barucha Spinozu a nacistického propagandistu a pseudofilozofa Alfreda Rosenberga. Týchto dvoch od seba delilo tristo rokov a predsa sa určitým spôsobom ich pomyselné cesty…

Read More »
Irvin D Yalom

Irvin D. Yalom Všetko trvá krátko


Keď v roku 2015 vydavateľstvo Premedia publikovalo knihu Všetko trvá krátko od Irvina D. Yaloma, len sa tak po nej zaprášilo. V roku 2021 vychádza v novom vydaní a v pôvodnom preklade Vladislava Gálisa. Určite mi dáte za pravdu, že najkratšie trvajú najšťastnejšie chvíle. Ak sa nám darí, sme spokojní, žijeme v radostnom opare, čas letí ako blázon. Keď sa boríme…

Read More »

Lucia Mládeková: Náš sen je mať stabilný okruh spokojných kolegov a čitateľov


Kľúčový podiel na tom, čo čítame, nemajú len autori kníh, ale aj ich vydavatelia. Čo všetko obnáša vydávanie a predávanie kníh, sme sa spýtali zástupkyne vydavateľstva Tatran, ktoré na slovenskom trhu pôsobí už vyše sedem desaťročí, Lucie Mládekovej. Aká bola vaša cesta k vydávaniu kníh? Po absolvovaní vysokej školy som odišla na rok a pol do Sydney, aby som si…

Read More »
Trevor Noah

Trevor Noah Vinný od narodenia


Trevor Noah je obľúbený juhoafrický moderátor, politický komentátor, herec a spisovateľ. Skôr ako sa dostanem k jeho autobiografii, v ktorej opísal svoje detstvo a dospievanie, spomeniem ešte, že sa v roku 2011 presťahoval do USA a s veľkým úspechom moderuje The Daily Show. Diváci ho zbožňujú. Vystupuje taktiež ako stand-up komik po celom svete. Knihu Vinný od narodenia publikovalo vydavateľstvo…

Read More »
Tatran máj 2021 Twilight

Májové novinky Tatranu – Fitzek trochu inak a vracia sa Twilight


Vydavateľstvo Tatran prináša v máji opäť zmes titulov, ktoré prinášajú zábavu aj ponaučenie. Upírska sága Twilight spoločne s filmovými adaptáciami predstavovala pred desaťročím fenomén, ktorý obišiel málokoho. Polnočné slnko prerozprávané z pohľadu Edwarda má šancu osloviť novú generáciu čitateľov. Na čitateľov literatúry faktu čaká príbeh, moderátora Trevora Noaha z juhoafrického gheta až do prestížnej talkshow. Sebastian Fitzek je na Slovensku…

Read More »
Frank Tallis

Frank Tallis Žiť sa musí


„Život sa oplatí žiť až do momentu, keď všetok život prestane existovať.“ Doba sa zrýchľuje, sme zahltení informáciami, nevieme (alebo s ťažkosťami) si vybrať, čo je správne a čo nie, motivačná literatúra nás miesto motivácie začína deprimovať, neprestávame sa pýtať, prečo má také množstvo ľudí depresiu, úzkosti a pociťuje permanentnú nespokojnosť. Donedávna sme sa usmievali popod nos a robili si žarty z Američanov, že platia…

Read More »
Cath Crowley

Cath Crowley Slová v hlbinách


Kníh, kde významnú úlohu zohrávajú samotné knihy je viacero, no žiadna ma zatiaľ neohúrila tak ako YA román oceňovanej austrálskej spisovateľky Cath Crowley Slová hlbinách, ktorý publikovalo vydavateľstvo Zelený kocúr v preklade Petry Pančíkovej. Zaujal ma tak veľmi, že som sa od neho neodtrhla, kým som ho celý neprečítala. Život sa niekedy zdá neznesiteľný, no útecha sa dá nájsť v…

Read More »
Flavia Frigeri

Flavia Frigeri Ženy umelkyne


Skôr, ako si prečítate môj text o knihe Flavie Frigeri Ženy umelkyne, ktorú publikovalo vydavateľstvo Slovart v preklade Janky Jurečkovej, na chvíľu sa zamyslite a skúste vymenovať desať výtvarných umelcov a umelkýň. Predpokladám, že padli mená Michelangelo, da Vinci, Monet, Manet, Dalí, Rubens, Klimt či Munch. Vysloviť niekoľko mien mužských zástupcov zo sveta výtvarného umenia asi nikomu nebude robiť problém. Ale čo ženy? Každý…

Read More »
Samantha Bailey

Vezmite si moje dieťa a ľúbte ho namiesto mňa!


Stojí na stanici metra a čaká na vlak. Zrazu k nej pristúpi cudzia žena a so slovami „Vezmite si moje dieťa“ jej podáva bábätko v perinke. Dokonca ju osloví menom a povie: „Nedovoľte, aby jej niekto ublížil. Ľúbte ju namiesto mňa, Morgan.“ Vtisne jej dieťa, urobí pár krokov dozadu a hodí sa pod kolesá prichádzajúceho vlaku. Tak sa začína napínavý…

Read More »
Carlos Calle

Carlos Calle Rozhovory s Einsteinom


Carlos Calle je vedúci výskumník v oblasti fyziky v Kennedyho vesmírnom stredisku v NASA. Napísal viacero kníh o fyzike a konkrétne v diele Einstein for Dummies (Einstein pre začiatočníkov) spôsobom prístupným pre laickú verejnosť sa mu podarilo vysvetliť Einsteinovo dielo. Vydavateľstvo Ikar však v roku 2021 publikovalo jeho útlu knižku Rozhovory s Einsteinom v preklade Nikoly Betkovej. Jedná sa, samozrejme, o fiktívny rozhovor vytvorený na základe životopisu a diela fenomenálneho vedca.…

Read More »

Pokračovaním v prezeraní stránky súhlasíte s používaním cookie. viac info

Na účely prispôsobenia obsahu a reklám, poskytovania funkcií sociálnych médií a analýzy návštevnosti používame súbory cookie. Informácie o tom, ako používate naše webové stránky, poskytujeme aj našim partnerom v oblasti sociálnych médií, inzercie a analýzy. Podrobnejšie informácie o ochrane súkromia a cookies nájdete na stránke O sieťovke

Zavrieť