Monthly Archives : júl 2021

Francine Jay

Francine Jay Radosť z mála a Ako žiť s ľahkosťou


Vydavateľstvo Lindeni publikovalo dve príručky o tom ako sa zbaviť zbytočnej záťaže, usporiadať si veci a zjednodušiť si život. Ste pripravení zbaviť sa zbytočností? Áno? Tak potom sú knihy napísané pre vás! Autorkou titulov je zakladateľka blogu Miss Minimalist Francine Jay. Píše o tom, ako sa človeku žije s málom. Svojimi účinnými a nenáročnými metódami pomohla veľkému množstvu ľudí, aby si urobili doma poriadok a zjednodušili…

Read More »
Lucinda Riley Slnečná sestra

Lucinda Riley Slnečná sestra


Lucinda Riley si získala srdcia čitateľov v mnohých krajinách. Séria kníh o adoptívnych sestrách, pomenovaných po hviezdach v súhvezdí Plejády, sa stala bestsellerom. Vydavateľstvo Tatran publikovalo očakávaný šiesty diel ságy Sedem sestier v preklade Márie Kočanovej. Slnečná sestra nás zavedie do New Yorku aj do exotickej Afriky. Autorka v sebe opäť nezaprela vášeň pre históriu. Skombinovala vymyslené i historické postavy,…

Read More »
Lana Lux Kukolka

Lana Lux Kukolka


Ani neviem, ako začať. Román Kukolka Lany Lux, rodáčky z Dnepropetrovska (Ukrajina) žijúcej od desiatich rokov v Nemecku, sa mi skutočne dostal pod kožu. Keby len to, zasiahol ma priamo do srdca, pretože utrpenie, ktoré musela od útleho detstva znášať hlavná hrdinka Samira, je nepredstaviteľné. Príbeh je emocionálne náročný a svojou surovosťou a otvorenosťou doslova vyráža dych. Od prvej strany vás pohltí a aj napriek…

Read More »
Drsný kvíz

Drsný kvíz zo zemepisu – dáte ho?


Po literárnych kvízoch sme pripravili pre vás test, ktorý je zameraný na zemepis. V dvadsiatich otázkach si môžete overiť, nakoľko sa vyznáte vo veľkostiach krajín, v mestách, riekach, moriach, kontinentoch ako aj vo vesmíre. Veríme, že sa zabavíte a možno sa aj niečo nové naučíte. Držíme vám palce pri odpovediach! Páčil sa vám kvíz? Skúste aj predchádzajúce! Vesmírny kvíz –…

Read More »
Maggie O'Farrell Hamnet

Maggie O’Farrell Hamnet


Maggie O’Farrell patrí k uznávaným autorkám a jej diela často figurujú v rebríčkoch bestsellerov. Za román Hamnet získala ocenenie The Women’s Prize For Fiction. Naozaj zaslúžene. Dokázala, že aj o najznámejších historických postavách, medzi ktoré bezpochyby patrí aj William Shakespeare, sa dá vyrozprávať celkom nový príbeh z celkom nového pohľadu. Dielo je bravúrnym fiktívnym rozprávaním o tom, ako mohla smrť syna Hamneta podnietiť vznik…

Read More »
Robin Hawdon

Robin Hawdon Zašušťanie v tráve


Robin Hawdon je spisovateľ a uznávaný britský dramatik. Napísal mnoho divadelných hier, ktoré sa uvádzajú po celom svete. Zašušťanie v tráve je jeho debutový román, jedinečný a fascinujúci príbeh plný vzrušenia a dobrodružstva, ktorý sleduje, a teraz sa podržte, život kolónie čiernych mravcov a ich boj s nepriateľským druhom červených mravcov. Nikdy by som neverila, že ma kniha, kde sú hlavnými hrdinami…

Read More »
Susan Faludi

Susan Faludi V tmavej komore


V roku 2018 publikovalo vydavateľstvo Inaque knihu americkej spisovateľky, ocenenej Pulitzerom, Susan Faludi V tmavej komore vo vynikajúcom preklade Lucie Halovej. Nedokážem pochopiť, ako tento strhujúci príbeh mohol vtedy uniknúť mojej pozornosti! Našťastie si ku mne našiel cestu a ja nemôžem povedať iné než: Waw! Autorka na pozadí rodinnej histórie otvára témy mužskosti a ženskosti, feminizmu, holokaustu, transrodových ľudí a identity.…

Read More »
covid

Aké plusy a mínusy priniesol covid slovenským vydavateľstvám


Covid  obrátil naruby všetko, na čo sme boli zvyknutí. Museli sme sa naučiť žiť zavretí doma a odriekať si radosti, na ktoré sme boli zvyknutí.  Na strane tých, čo nám ich poskytovali, museli vznikať zásadne nové riešenia, aby eliminovali svoje straty.  Keďže na Sieťovke sa primárne zaoberáme knižným svetom, obrátili sme sa na slovenské vydavateľstvá s otázkou, aké plusy a…

Read More »
Hans Rosenfeldt

Hans Rosenfeldt: Vlky zožrali človeka. Nehoda, či vražda?!


Mŕtve telo si vždy vyžiada väčšie nasadenie polície. Samozrejme, mohol by sa pokúsiť zabezpečiť, aby telo nikdy nenašli, no skôr či neskôr sa väčšina ľudských obetí aj tak niekde vynorí a polícia vyšetruje zmiznutie človeka naplno. Okrem toho sa týmto prípadom venujú aj médiá. A navyše si bol istý, a bál sa toho, že by mu to zachutilo… Nová severská…

Read More »
Bill Gates Ako sa vyhnúť klimatickej katastrofe

Bill Gates Ako sa vyhnúť klimatickej katastrofe?


Áno, klimatická zmena je skutočná, bude mať vážne následky a disponujeme všetkým potrebným na jej zastavenie. Máme solárnu, veternú či vodnú energiu a niekoľko ďalších nástrojov. Je to len otázka vôle aplikovať ich. Bill Gates. Podnikateľ, jeden z najbohatších ľudí na planéte, filantrop a spoluzakladateľ firmy Microsoft. Posledné roky sa venoval skúmaniu príčin a dôsledkov klimatickej zmeny. Diskutoval s odborníkmi…

Read More »

Pokračovaním v prezeraní stránky súhlasíte s používaním cookie. viac info

Na účely prispôsobenia obsahu a reklám, poskytovania funkcií sociálnych médií a analýzy návštevnosti používame súbory cookie. Informácie o tom, ako používate naše webové stránky, poskytujeme aj našim partnerom v oblasti sociálnych médií, inzercie a analýzy. Podrobnejšie informácie o ochrane súkromia a cookies nájdete na stránke O sieťovke

Zavrieť