Monthly Archives : august 2021

Elisabeth Harrower

Elizabeth Harrower V istých kruhoch


Spisovateľka Elizabeth Harrower bola po smrti novinármi označená za zabudnutý klenot austrálskej literatúry. Najväčšiu slávu zažila v šesťdesiatych rokoch a v roku 1977 sa rozhodla ukončiť kariéru. Román V istých kruhoch bol v tej dobe pripravený do tlače, no na jej pokyn ho stiahli a až v roku 2014 napokon predsa len vyšiel v austrálskom vydavateľstve Text. Slovenskí čitatelia si ho môžu vychutnať vďaka vydavateľstvu Inaque a prekladu…

Read More »
Pascal Engman

Pascal Engman Kráľ potkanov


Vezmi svoj osud, vezmi si život alebo sa pomsti Vydavateľstvo Ikar publikovalo tento rok už druhú časť trilógie švédskeho autora Pascala Engmana v preklade Anny Chelemendikovej. Po Ohňovej zemi si môžeme dopriať dávku napätia v krimi románe Kráľ potkanov. V prvej časti sa vyšetrovanie svojráznej policajnej inšpektorky Vanessy Frankovej točilo okolo únosov detí, obchodu s ľudskými orgánmi a témy prisťahovalectva, Kráľ potkanov sa dotýka kontroverzného…

Read More »
Mieko Kawakami

Letný príbeh. Oceňovaná kniha japonskej autorky Mieko Kawakami


Román Letný príbeh Mieko Kawakami vyšiel v angličtine pod názvom Breasts and Eggs (čiže Prsia a vajcia). Prináša nezabudnuteľnú emocionálnu výpoveď o hľadaní vnútornej sily a rovnováhy. „O takmer každej odeonke hovorím, že je to tá najlepšia kniha…a takou je určite aj Letný príbeh. Popisuje ženský svet, s ním spojené premeny a ponúka naozaj intímny svet súčasnej ženy,“ tvrdí o knihe Barbora Kráľová z vydavateľstva Ikar.…

Read More »
John Hersey Hirošima

John Hersey Hirošima (Desivá katastrofa, ktorá zmenila svet)


Najdesivejšia zbraň, aká bola kedy použitá, ukázala svoju nepredvídateľnú silu 6. augusta 1945 v Hirošime a o tri dni neskôr v Nagasaki. Pri výbuchu atómovej bomby zahynulo len v Hirošime stotisíc ľudí a ďalšie státisíce utrpeli zranenia a doživotné následky. John Hersey vo svojej knihe, prvý raz publikovanej v roku 1946, vyrozprával príbehy šiestich preživších. V novom vydaní sa po štyridsiatich rokoch vracia do Japonska, aby ich vyhľadal a priblížil…

Read More »
John Boyne

John Boyne Putovanie k bránam múdrosti


Írsky spisovateľ John Boyne je slovenským čitateľom dobre známy. Vydavateľstvo Slovart publikovalo všetky jeho knihy pre mládež a román Neviditeľné besy srdca, ktorý sa stretol s veľmi priaznivým prijatím. Medzinárodne sa preslávil knihou Chlapec v pásikovom pyžame, za ktorú dostal niekoľko významných literárnych cien. Novinku Putovanie k bránam múdrosti opäť vydal Slovart v preklade Otta Havrilu. V The Sunday Express Magazine napísali, že autor bravúrne prerozprával…

Read More »
Superjednoduchá biológia

Kniha, ktorá vás nadchne. Superjednoduchá biológia


Ak by ste mali túto knihu v škole, určite by ste biológiu zvládali s chuťou a ľavou zadnou. Vo vydavateľstve Ikar pod značkou Príroda vyšla Superjednoduchá biológia, ktorá je neoceniteľným pomocníkom nielen pre všetkých školákov, ale zaujme aj dospelákov a všetkých, čo už sú zo školy preč. Je to veľmi podrobná a prehľadná príručka pre druhý a tretí stupeň škôl z prestížneho…

Read More »
Frank McCourt

Frank McCourt Andělin popel


„Když se dívám zpátky na své dětství, nedovedu pochopit, jak jsem vůbec mohl přežít. Bylo to bídné dětství, jak jinak: o šťastném dětství nemá cenu psát. Horší než obyčejné bídné dětství je bídné irské dětství, a ještě horší je bídné irské katolické dětství.“ Týmito slovami začína spisovateľ Frank McCourt memoáre zachytávajúce obdobie jeho neľahkého detstva a dospievania v 30. a 40. rokoch minulého storočia. Použila…

Read More »
Maggie O’Farrell Hamnet

Maggie O’Farrell Hamnet


Nik nepíše originálnejšie príbehy ako život. Častokrát také absurdné, že im neveria ani tí, ktorí boli ich účastníkmi. Písanie románov „podľa skutočných udalostí“ má výhodu v tom, že nemusíte vymýšľať postavy a zápletku. Ak je však korzet faktov príliš silno utiahnutý, neostáva veľký priestor na originalitu. Iná situácia je v prípade, že medzi začiatkom a koncom absentujú detaily a fantázia…

Read More »
Claudia Piñeiro

Claudia Piñeiro Kto z nás


Oceňovaná argentínska spisovateľka, novinárka, dramatička a scenáristka Claudia Piñeiro je svetu známa najmä ako autorka románov s detektívnou zápletkou. V jednom rozhovore sa vyjadrila, že ju fascinuje smrť a preto sa v jej dielach tento motív často objavuje. Nie je tomu inak ani v zbierke poviedok Kto z nás, ktorú publikovalo vydavateľstvo Artforum vo výbornom preklade Barbary Sigmundovej. Zbierka pozostáva zo šestnástich poviedok,…

Read More »
Deborah Feldmanová

Deborah Feldmanová Neortodoxná


Citlivý príbeh o dospievaní Debory Feldmanovej v chasidskom spoločenstve vyvolal v kruhoch ultra-ortodoxných židov zúrivé reakcie. Chasidi očierňovali a obviňovali autorku z klamstva a všemožne sa ju snažili zdiskreditovať. Našťastie útoky ustála a silný príbeh z komunity, ktorej pravidlá vzbudzujú údiv a hrôzu, si môžu vychutnať čitatelia i fanúšikovia seriálov, nakoľko spoločnosť Netflix natočila podľa knihy minisériu s rovnomenným názvom. Ja som ju videla skôr, než vyšiel slovenský preklad Martina Kubuša…

Read More »

Pokračovaním v prezeraní stránky súhlasíte s používaním cookie. viac info

Na účely prispôsobenia obsahu a reklám, poskytovania funkcií sociálnych médií a analýzy návštevnosti používame súbory cookie. Informácie o tom, ako používate naše webové stránky, poskytujeme aj našim partnerom v oblasti sociálnych médií, inzercie a analýzy. Podrobnejšie informácie o ochrane súkromia a cookies nájdete na stránke O sieťovke

Zavrieť