Monthly Archives : september 2021

Preklad

Pohľad do zákulisia prekladania – neskrátená verzia ankety o tvorbe kníh


Ako vyzerá práca ľudí, vďaka ktorým môžeme čítať v slovenčine zahraničné diela? Prinášame vám neskrátenú verziu odpovedí v rámci ankety Magazínu o knihách zameranej na tvorbu kníh od autorovho nápadu až po čitateľskú poličku, kde na otázky odpovedali Paulína Čuhová, Lucia Halová, Linda Magáthová, Martin Dvojčoš a Andrej Zahorák. Čo v skratke obnáša a neobnáša práca prekladateľa? Paulína Čuhová Práca…

Read More »
Carsten Henn Starec a more príbehov

Carsten Henn Starec a more príbehov


Krásna zvonka i zvnútra, taká je útla knižka Starec a more príbehov nemeckého spisovateľa, dramatika a novinára Carstena Henna, ktorú publikovalo vydavateľstvo Tatran v preklade Jany Petrikovičovej. Ak máte radi príbehy, kde postavy doslova žijú s knihami po boku i v srdci, tak smelo do nej. Nikde som nenašla uvedené, pre akú vekovú kategóriu je určená, no podľa mňa ju smelo môžu čítať deti i dospelí. Dospeláci…

Read More »
Nele Neuhaus Snehulienka musí zomrieť

Nele Neuhausová Snehulienka musí zomrieť


Kráľovná nemeckej detektívky Nele Neuhausová ma dostala minulý rok románom Deň matiek, ktorý publikovalo vydavateľstvo Tatran v preklade Zuzany Kováčikovej. Po veľkom úspechu Tatran zveril prekladateľke ďalší Neuhausovej román Snehulienka musí zomrieť, ktorý v roku 2010 znamenal prelom v autorkinej kariére a konečne si jej talent všimla aj kritika. Slovo „konečne“ som použila preto, lebo dovtedy Nele svoje romány vydávala…

Read More »
Mike Gayle

Mike Gayle Muž, ktorého asi poznám


Danny Allen a James DeWitt sú vynikajúci študenti, športovci a absolventi jednej z najprestížnejších škôl v krajine, ktorí majú našliapnuté k závideniahodnej kariére. Lenže človek mieni, pán boh alebo osud mení. Z jedného sa stane alkoholik a povaľač, druhý skončí so zranením mozgu odkázaný na pomoc iných. Spolužiaci sa po rokoch stretávajú v opatrovateľskom dome. Danny sa spočiatku tvári, že…

Read More »
V. E. Schwab Neviditeľný život Addie LaRuovej

V. E. Schwab Neviditeľný život Addie LaRuovej


Stará žena Estele patrí sebe, všetkým a nikomu. Vyrástla ako strom pri rieke uprostred dediny. Tvrdí, že nový Boh je iba prezdobený porcelán a v srdci stále opatruje staré božstvá. Žije v dedine na francúzskom vidieku, kde sa koncom 17. storočia narodila hrdinka románu Adeline. Dievčatko veľmi rado kreslí, obdivuje stolárske umenie svojho otca a pomaly dospieva. Od starých bohov si neustále niečo praje a obetuje…

Read More »
Simone de Beauvoir Nerozlučné

Simone de Beauvoir Nerozlučné


Plačem dnes večer preto, že ste mŕtva, alebo preto, že ja žijem? Mala by som vám tento príbeh venovať, ale viem, že už nikde nie ste a ja sa s vami rozprávam len vďaka dômyselnému klamu literatúry. Napokon nejde o váš príbeh, ale len nami inšpirované rozprávanie. Neboli ste Andrée a ja nie som Sylvie, ktorá rozpráva v mojom mene. Takto sa v úvode novely Nerozlučné…

Read More »
Pál Závada

Pál Závada Jadvigin vankúšik


Mnohí spisovatelia vedia výborne písať, no niektorí doslova čarujú so slovami. K nim (do svojho súkromného zoznamu), po prečítaní pôvabného ľúbostného príbehu Jadvigin vankúšik, s nadšením zaraďujem maďarského autora so slovenským pôvodom Pála Závadu. Román vyšiel v Maďarsku v roku 1997 a okamžite sa stal najvýraznejšou literárnou udalosťou v krajine za posledné roky. Autor zaň dostal prestížnu Cenu Attilu Józsefa a Cenu Gyulu Krúdiho. Skôr ako sa…

Read More »
Vražda morskej panny

Rydahl a Kazinski Vražda morskej panny


„Dospelých už neprekvapí, keď počujú čosi nové a neuveriteľné. Sú skeptickí voči všetkému, čo nie je vytesané do kameňa či odliate z cínu. Najprv sme deti, naše duše vedia cítiť, rozumieť a veriť, a potom sa to stane. Každý ďalší rok je ako tehla v opevnení. Múr len rastie, až sa stane nedobytným, šeď dní a nešťastné lásky slúžia ako malta. Spája kamene a uzatvára človeka pred…

Read More »
Finkel Posledný pustovník

Michael Finkel Posledný pustovník


Keď zmizne bez slova dvadsaťročný chlapec s určitým rodinným zázemím, akosi predpokladáme, že ho niekto nahlási ako nezvestného. Tu ide len o jednu z mnohých zvláštností prípadu, kedy v letovisku Pin Tree v štáte Maine po pätnástich rokoch pátrania konečne zatknú podivného vlamača, ktorého výčiny trápili trvalých aj príležitostných obyvateľov neďalekej chatovej oblasti pri Severnom rybníku (North Pond). Rozhodne sa mu nedalo vytknúť,…

Read More »
Piknik pri Hanging Rock

Joan Lindsay Piknik pri Hanging Rock


Ďalšia lahôdka z vydavateľstva Inaque v preklade Lucky Halovej nemohla chýbať v mojom čitateľskom portfóliu. Hneď ako mi útly román Piknik pri Hanging Rock austrálskej spisovateľky Joan Lindsay poštárka podala do ruky, neodolala som a pustila som sa doň, pretože anotácia sľubovala skvelý čitateľský zážitok. Svoj sľub splnila do bodky. Do deja vstupujeme ráno na sviatok svätého Valentína v roku 1900. Nadšené, rozchichotané a nedočkavé študentky súkromnej…

Read More »

Pokračovaním v prezeraní stránky súhlasíte s používaním cookie. viac info

Na účely prispôsobenia obsahu a reklám, poskytovania funkcií sociálnych médií a analýzy návštevnosti používame súbory cookie. Informácie o tom, ako používate naše webové stránky, poskytujeme aj našim partnerom v oblasti sociálnych médií, inzercie a analýzy. Podrobnejšie informácie o ochrane súkromia a cookies nájdete na stránke O sieťovke

Zavrieť