Monthly Archives : november 2021

Kristin Hannah

Kristin Hannah Proti vetru


Spisovateľka Kristin Hannah je slovenským čitateľom veľmi dobre známa vďaka slávnemu románu Slávik. Vydavateľstvo Lindeni publikovalo jej novinku Proti vetru v preklade Tamary Chovanovej. V románe približuje najhoršiu environmentálnu pohromu v amerických dejinách, ktorá spôsobila kolaps ekonomiky a obrovskú nezamestnanosť s hroznými následkami. Hospodárska kríza v tridsiatych rokoch donútila státisíce ľudí opustiť svoje domovy a hľadať prácu v štátoch „mlieka a medu“. Po rokoch hojnosti po druhej svetovej…

Read More »
Caitlin Doughty

Caitlin Doughty Dym v očiach a iné lekcie z krematória


„Možno ste ešte nikdy neboli na pohrebe, ale vedzte, že na svete každú sekundu zomrú dvaja ľudia. Kým ste prečítali túto vetu, zomrelo ich osem.“ Umierať začíname vo chvíli, keď sa narodíme. To je stará známa pravda. Určite mi dá každý za pravdu, keď napíšem, že už ako malé deti sme všetci zažili chvíle, kedy sme sa zamýšľali nad smrťou.…

Read More »
Claire Keegan

Claire Keegan Všetky tie maličkosti


Bill Furlong je obchodník s uhlím. Žije spolu s manželkou a piatimi dcérami v mestečku New Ross v grófstve Wexford. Nedokáže rodine zabezpečiť luxus, ale sú aj napriek tomu šťastní a vďační za to, čo majú. Bill je štedrý a láskavý, hocikedy podstrčí pár drobných chudákom, hoc žena frfle. Narodil sa slobodnej matke, ktorá iba vďaka priazni a láskavému srdcu pani Wilsonovej neskončila v Magdalénskej práčovni a on bohviekde.…

Read More »
Sandro Veronesi Kolibrík

Sandro Veronesi Kolibrík


Kolibrík je originálna kniha. Verte mi. Prináša nezabudnuteľný literárny zážitok. Uchvátila ma od prvej strany. Publikovalo ju vydavateľstvo Slovart a o výborný preklad sa postaral Stanislav Vallo. Hlavným hrdinom je oftalmológ Marco Carrera, v detstve prezývaný Kolibrík. Prezývku mu dala mama, pretože nerástol ako ostatné deti. Hoci neskôr spĺňal kritériá priemernej výšky, kolibríkom takpovediac zostal. Kolibrík mávne krídlami sedemdesiatkrát za…

Read More »
Slováci prieskum

Podľa čoho si Slováci najčastejšie vyberajú knihy?


Podľa čoho si vyberajú Slováci knihy a ako si ich ukladajú vo svojej domácej knižnici?  Aj toto zisťovalo najväčšie vydavateľstvo na Slovensku Ikar v spolupráci s digitálnou marketingovou agentúrou PS Digital. Spoločne pripravili veľký prieskum medzi čitateľmi. Realizovali ho v októbri 2021 na reprezentatívnej vzorke 1099 ľudí (dáta vážené vek x pohlavie). Všetky informácie o typoch čitateľov a 100 najväčších tipov na vianočné knižné…

Read More »
Samuel Kováčik

Samuel Kováčik Obyčajné zázraky


Vedátor má nové video. Vieš, čo povedal Vedátor? Pošlem ti link, Vedátor ti to zrozumiteľne vysvetlí… toto počúvam už nejaký čas od syna. Vedátor, alias Samuel Kováčik je jeho najobľúbenejší popularizátor vedy. Už aj môj, samozrejme. A preto, keď Slovart publikoval knihu Obyčajné zázraky, neváhala som ani minútu. Hneď ako som ju prelúskala, syn mi ju zabavil. V nápaditej a vskutku vydarenej obálke…

Read More »
Tina Frensttedt

Tina Frensttedt Odložené prípady Cesta 9


S Tinou Frensttedt sa mohli slovenskí čitatelia zoznámiť vďaka vydavateľstvu Lindeni, ktoré v roku 2019 publikovalo prvú časť z pripravovanej série kriminálnych románov Odložené prípady s podtitulom Nezvestná v preklade Kataríny Uhríkovej. Prekladateľka sa podpísala aj pod druhý diel s názvom Cesta 9. Opäť sa stretávame so sympatickou vyšetrovateľkou Tess Hjalmarssonovou a jej skvelým tímom. Kriminálna séria je inšpirovaná skutočnými udalosťami, ktoré sa odohrali v meste Malmö a v oblasti…

Read More »
Evaristo

Bernardine Evaristo Dievča, žena, iné


Kniha britskej spisovateľky s nigérijskými koreňmi Bernardine Evaristo Dievča, žena, iné, ktorú publikovalo vydavateľstvo Inaque, vznikala šesť rokov. Autorka zvolila netradičnú kombináciu prózy a neveršovanej poézie, zbavila text interpunkcie i veľkých písmen, prerušuje riadky, delí ho do kratších aj dlhších odsekov, čím mu dodáva zvláštnu formu a rytmus. Aj napriek tomuto nevšednému spôsobu písania, je ľahko čitateľný a zrozumiteľný. Lucia Halová si s prekladom s…

Read More »
Peter Šloser

Peter Šloser Policajná chobotnica


Keď v roku 2019 vydavateľstvo IKAR publikovalo debutový krimi román Mafiánska poprava dovtedy neznámeho autora Petra Šlosera, len sa tak po ňom zaprášilo. Veľký úspech prvotiny ho podnietil k napísaniu druhej knihy s názvom Polícia v rukách mafie (Ikar 2020) a teraz sa na pultoch kníhkupectiev objavila čerstvá novinka Policajná chobotnica opäť pod záštitou Ikaru. Peter Šloser, vlastným menom Peter Chudý, je bývalý policajný plukovník.…

Read More »
Nicole Kraussová

Nicole Kraussová – Hlboko precítené príbehy ľudí naprieč celým svetom


Poviedka je náročný žáner, no keď sa podarí, vychutnáte si ju ako najobľúbenejšie a najlahodnejšie jedlo na zlatom podnose. Vnučka židovských imigrantov americká spisovateľka Nicole Kraussová píše tak, že pri jej textoch musíte čas od času zavrieť knihu a počkať, čo ten zážitok s vami urobí. Do sŕdc čitateľov sa zapísala románom Dejiny lásky a vydavateľstvo Artforum postupne vydalo romány Veľký dom a Temný priestor lesný,…

Read More »

Pokračovaním v prezeraní stránky súhlasíte s používaním cookie. viac info

Na účely prispôsobenia obsahu a reklám, poskytovania funkcií sociálnych médií a analýzy návštevnosti používame súbory cookie. Informácie o tom, ako používate naše webové stránky, poskytujeme aj našim partnerom v oblasti sociálnych médií, inzercie a analýzy. Podrobnejšie informácie o ochrane súkromia a cookies nájdete na stránke O sieťovke

Zavrieť