Monthly Archives : október 2022

Daniel Katz

Daniel Katz Keď pradedo lyžoval do Fínska


Ako pár vetami opísať taký vynikajúci román? Daniel Katz je famózny rozprávač s neuveriteľným zmyslom pre humor a situačnú komiku. V diele Keď pradedo lyžoval do Fínska opisuje osudy troch generácií jednej židovskej rodiny. Kniha je jeho debutom, publikoval ju už v roku 1969. Na svojom konte má veľa románov, patrí medzi najprekladanejších autorov a ja si určite prečítam jeho…

Read More »
Anya von Bremzen

Anya von Bremzen Umenie sovietskej kuchyne


Anya von Bremzen vyrastala v Moskve v „triumfalistickej, šarlátovej rozprávke o socialistickom nadbytku a úžasných úrodách.“ V roku 1974 spolu s matkou emigrovali do USA. Na pozadí dejín Sovietskeho zväzu rozpráva príbeh o umení varenia a prežitia v otrasných podmienkach, ktoré v krajine vládli. „Príbeh o sovietskom jedle je nevyhnutne kronikou túženia, nevyslyšanej túžby. Čo sa stane, keď vaše najintenzívnejšie kulinárske spomienky súvisia s jedlom,…

Read More »
Miroslava Varáčková

Mirka Varáčková aj v najnovšej knihe otvára témy, o ktorých treba hovoriť


Debutovali ste ženským románom O lásku sa neprosí, nasledovalo niekoľko kníh z tohto žánru, pridali ste k nim dystopiu Prežila som svet a hoci ste dystopické svety celkom neopustili, presunuli ste sa aj do oblasti YA literatúry, do ktorej patrí aj novinka Najmilšie želanie, ktorú nedávno publikovalo vydavateľstvo Slovart . V ktorom literárnom žánri sa cítite najlepšie? Čo bolo prvotnou motiváciou začať písať literatúru pre…

Read More »
Narine Abgarian Simon

Narine Abgarian Simon


Arménsku spisovateľku Narine Abgarian mohli slovenskí čitatelia spoznať vďaka románu Z neba spadli tri jablká, ktorý sa ihneď po vydaní v roku 2015 stal medzinárodným bestsellerom a bol preložený do viac ako štrnástich jazykov. V roku 2022 vyšiel v Artfore a do slovenčiny ho preložila Zuzana Bujačková. V novom diele s názvom Simon (Artforum, prel. Katarína Strelková) si autorka zachovala ľúbeznú poetiku aj štylistiku, ktorou tak nadchla…

Read More »
Božena Lenčová

Božena Lenčová Planina snov


Slovenská spisovateľka Božena Lenčová (*1937) je autorkou mnohých bábkových rozprávok, rozhlasových hier a pôvodných rozprávok pre deti. Lenže tam jej talent a spisovateľské majstrovstvo nekončia. Vydavateľstvo Pars Artem publikovalo v roku 2019 zbierku jej šiestich poviedok, z ktorých päť krasopisne napísaných dlho ležalo v starom, ošúchanom fascikli pod pracovným názvom Čudné poviedky. „Moja stará mama o „Čudných poviedkach“ hovorievala ako o „surovine“, nehotovom,…

Read More »
M. W. Craven Kurátor

M. W. Craven Kurátor


M. W. Craven to zasa pekne rozbalil. Kurátor ma k sebe pripútal od prvej strany a nie a nie ho odložiť. Hneď na úvod tri surové vraždy, šesť odseknutých prstov (tri za živa, tri posmrtne) a žiaden podozrivý. Členovia Národnej kriminálnej agentúry, Washington Poe a Tilly Bradshawová majú plné ruky práce. S nimi, samozrejme, celé oddelenie závažných trestných činov. Vrah…

Read More »
Denisa Fulmeková

Keď starnete, viac kapitol uzatvárate, než otvárate


Denisa Fulmeková sa podľa jej vlastných slov už ako štvorročná hrávala na spisovateľku. Odvtedy uplynulo veľa rokov a dnes patrí medzi uznávané a obľúbené autorky. Na konte má viacero románov, ktoré u čitateľov a čitateliek vyvolali priaznivé ohlasy. Najnovší román Úzkosť sa svojou formou líši od predošlých diel. Ide o fragmentárne rozprávanie ženy po päťdesiatke, ktorá sa okrem iného zamýšľa…

Read More »
Mario Puzo Krstný otec

Mario Puzo Krstný otec


Krstného otca milujem už roky rokúce. Niekoľkokrát som tento svetoznámy román amerického spisovateľa Maria Puza priebehu rokov čítala a ešte viackrát videla filmové spracovanie Francisa Forda Coppolu. Vydavateľstvo IKAR (prel. Tatiana Ruppeldtová) ho práve publikovalo v celkom novom šate. Obálka je krásna a vytvorila ju Monika Juríková. Mafiánsky príbeh rodiny Corleoneovcov je nesmrteľný. Všetky postavy sú bravúrne vykreslené a dej…

Read More »
Maggie O'Farrellová

Maggie O’Farrellová Chlapec, ktorý stratil iskru


Vizuálne i obsahovo krásna detská kniha Maggie O’Farrellovej Chlapec, ktorý stratil iskru si vás podmaní. Vianoce síce ešte neklopú na dvere, ale už sa blížia míľovými krokmi a táto kniha môže byť vskutku krásnym darčekom pre deti (ale aj dospelých). Kubo je smutný, pretože sa so sestrou Vierkou a mamou presťahovali z mesta na vidiek. Nielenže ho trápi strata starého…

Read More »
Conceiҫão Evaristo

Conceiҫão Evaristo Uličky pamäti


S brazílskou spisovateľkou Conceiҫão Evaristo sa slovenskí čitatelia stretávajú po prvý raz. Narodila sa v roku 1946 a detstvo prežila vo favele Pindura Saia, ktorú v sedemdesiatych rokoch zbúrali. Uličky pamäti sú čiastočne autobiografický román. Sama autorka v úvode poznamenáva: „Nič, čo opisujem v Uličkách pamäti, nie je pravda, nič, čo opisujem v Uličkách pamäti, nie je lož. Mojou snahou bolo napísať beletriu, akoby som zaznamenávala prežitú…

Read More »

Pokračovaním v prezeraní stránky súhlasíte s používaním cookie. viac info

Na účely prispôsobenia obsahu a reklám, poskytovania funkcií sociálnych médií a analýzy návštevnosti používame súbory cookie. Informácie o tom, ako používate naše webové stránky, poskytujeme aj našim partnerom v oblasti sociálnych médií, inzercie a analýzy. Podrobnejšie informácie o ochrane súkromia a cookies nájdete na stránke O sieťovke

Zavrieť