Monthly Archives : december 2022

2023

Šťastný a zdravý rok 2023 vám želá Sieťovka


Drahí naši čitatelia. Ďakujeme všetkým, ktorí ste nás v tomto roku čítali. Želáme vám zdravie, šťastie a úspechy v roku 2023, o ktorých ani nesnívate. A vybrali sme pre vás niekoľko pesničiek, ktoré by vám mohli príchod nového roku spríjemniť. Do čítania v roku 2023 priatelia! ABBA – Happy New Year Postmodern Jukebox Rod Stewart a Ella Fitzgerald Michael Bublé…

Read More »
Michaela Danišová Mareena

Michaela Danišová: Dobrovoľníctvo je obohacujúca skúsenosť


Michaela Danišová (Miška) pracuje v organizácii Teach for Slovakia a má niekoľkoročné rôznorodé skúsenosti s prácou v neziskovom sektore v zahraničí. Momentálne žije v Bratislave a svoj voľný čas venuje aj individuálnemu dobrovoľníctvu. Doučuje dvanásťročnú Khajestu (Khuji) z Afganistanu, ktorá prišla na Slovensko so svojou rodinou v roku 2013. Miška a Khuji sa stretávajú pravidelne už dva roky. Miška pomáha…

Read More »
Filipenko

Saša Filipenko Červené kríže


„Hérakleitos hovoril, že život je smrť, ale podľa mňa má pravdu skôr Proust: Život je úsilie v čase. A my sme sa po celý čas usilovali prežiť.“ Kedykoľvek čítam knihu, ktorej dej sa odohráva v Rusku alebo bývalom Sovietskom zväze, vždy som šokovaná. Vždy. A nebolo to inak ani pri románe Sašu Filipenka Červené kríže. V anotácii som si prečítala, že autor strávil veľa času…

Read More »
Ján Gálik

Ján Gálik Kriedou alebo mečom? (rozhovor)


Škola je neuveriteľne podnetné miesto plné ľudského dobra, súperenia, trápenia, lásky, víl, čarodejníkov, škriatkov a sem – tam aj ohyzdov. Spoločnosť sa zmieta v silnejúcej vlne násilností a šikany medzi školopovinnými deťmi. Riešenie prináša Nová pedagogická fakulta, ktorej absolventi sú vycvičení a podkutí novými metódami na odstraňovanie problémov už v zárodku. Jedným z nich je aj Michael, pedagóg v uniforme s mečom a nožom za pásom, vycvičený zabijak.…

Read More »
Hodiny Michael Cunningham

Hodiny. Nové vydanie knihy ovenčenej Pulitzerovou cenou


Michael Cunningham v románe plynulo prechádza dekádami 20. storočia, aby zachytil jedinečné vnútorné svety troch nezabudnuteľných žien. Výsledkom je vášnivé, hlboké a dojímavé dielo. Román o umieraní, bezmocnosti, ale aj o tom, že aj hlboko nešťastný človek dokáže nájsť kratučké okamihy radosti. To je príbeh Hodiny. Cunningham úžasne popísal hodiny v živote troch žien a vykreslil pestrú paletu emócií. Zdravie a chorobu, lásku…

Read More »
Rumanovský

Matej Rumanovský Príbeh nekonečných koncov


V tomto článku si môžete prečítať recenziu na vynikajúci debut Mateja Rumanovského, ktorá pôvodne vyšla v Magazíne o knihách 12/2022, veľmi zaujímavý rozhovor s autorom a ak rozkliknete nasledovný odkaz, určite vás zaujme reportáž z prezentácie Matejovej knihy, na ktorej vyčíňali dvaja výtržníci. Naozaj pôsobí v Bratislave gang vyžieračov knižných akcií? Román o koncoch, začiatkoch, umení, poznaní a ľudskom bytí Debut Mateja Rumanovského Príbeh nekonečných…

Read More »
Vladimír Horváth Mareena

Vladimír Horváth: Kolektívny šport je naozaj dobrý nástroj inklúzie


Vladimír Horváth je jedným z dobrovoľníkov, ktorý je súčasťou nášho programu angažovanosti v organizácií Mareena. Tento program funguje už niekoľko rokov a od septembra 2022 ho vedie Barbora Harmatová. Dobrovoľníci a dobrovoľníčky, ktorí sú v programe zapojení sa venujú rôznym činnostiam – od individuálnej pomoci s doučovaním školských predmetov či slovenčiny, cez trávenie voľného času až po pomoc pri komunitných…

Read More »
John Boyne Komnata ozvien

John Boyne Komnata ozvien


Román Komnata ozvien bol jedno veľké prekvapenie. Už dávno som sa tak nepobavila. John Boyne ma veľmi prekvapil. Po vážnych a emotívnych románoch ukázal aj tvár komika. Keď publikoval svoj román Môj brat sa volá Jessica, zdvihla sa proti nemu vlna nenávisti a obviňovania. Tí, čo naňho útočili si asi prečítali len nadpis. Ja na tej YA knihe nevidím nič zlého.…

Read More »
Oliver Pötzsch

Oliver Pötzsch Hrobárov almanach


Vo Viedni vyčíňa brutálny vrah. Jediný človek ho môže zastaviť… „Ide o samovraždu istého Bernharda Straussa,“ vysvetlil Stehling. „Ten dobrák sa doma obesil a pred niekoľkými dňami ho pochovali na hlavnom viedenskom cintoríne.“ „A čo?“ Stehling si vzdychol. „Po pohrebe sa odohrala nepríjemná udalosť. Niekto chcel mŕtvolu znovu vykopať a v poslednej chvíli ho prichytili.“ „Takže vykrádač hrobov.“ Kniha Hrobárov…

Read More »
Ivankine Vianočné tipy

Ivankine vianočné tipy pre deti a tínedžerov


Posledný balíček vianočných tipov patrí deťom a tínedžerom. Samozrejme, knihy si môžu prečítať aj dospelí, pretože rozprávok a dobrých príbehov nikdy nie je dosť. V knihách Veroniky Šikulovej to šteboce, trilkuje, píska, vonia, mrví sa, hmýri, myksľuje, jednoducho kypí životom. Nie je tomu inak ani v jej najnovšej knižke pre deti Zelená pošta (Slovart), ktorú ilustrovala Oxana Paliy. Môžete sa spolu s…

Read More »

Pokračovaním v prezeraní stránky súhlasíte s používaním cookie. viac info

Na účely prispôsobenia obsahu a reklám, poskytovania funkcií sociálnych médií a analýzy návštevnosti používame súbory cookie. Informácie o tom, ako používate naše webové stránky, poskytujeme aj našim partnerom v oblasti sociálnych médií, inzercie a analýzy. Podrobnejšie informácie o ochrane súkromia a cookies nájdete na stránke O sieťovke

Zavrieť