Kresťanská politika i homopolitika potrebujú nezmieriteľný konflikt. A čo vy?

Jojojóóój! Čo sa mi to na staré kolená stalo? Ja snáď opäť prispejem do tej mnou tak hlboko a dlhodobo ignorovanej témy zvanej politika. Ale ako už minule, opäť je ťažké zodpovedne povedať, či je môj príspevok skutočne o politike.

Milí moji, ja vám teraz pokúsim vykresliť, ako vnímam pocity obyčajného veriaceho občana, ktorý je pomaly z každej strany bombardovaný protichodnými informáciami, postojmi na jednej strane v prospech tolerancie a pochopenia homosexuálnych zväzkov a na strane druhej proti nim… A verte – neverte, ja mám k obyčajným veriacim veľmi pozitívny vzťah. Veď aj moja mama, a tí čo ma poznajú vedia, aká mi je vzácna, je hlboko veriaca a o to viac to so mnou a mojim bratom, ktorý je tiež gayom, nemala ľahké. Musela sa s touto skutočnosťou vyrovnať v časoch hlbokej totality, keď ako jednoduchá dedinská žena nemala o homosexualite ani minimum dnešných informácií…

Je viac než samozrejmé, že jedna i druhá strana na veriacich vplýva a je jasné, že to nemusí byť príjemné. Viera označuje homosexuálne zväzky ako hriešne. Punktum. Výklad Slova Božieho cirkvou je v tomto smere neúprosný a nepripúšťa diskusiu. Ostatne ako viera samotná, aj keď by mnohí nesúhlasili. Dôležitou súčasťou viery je bojovať proti pochybnostiam, ale hlavne vyvarovať sa hriechu. A tam, kde sa hriech rodí, tam je potrebné najprv hriech pomenovať a potom proti nemu bojovať, alebo aspoň ukázať cestu hriešnemu. Aby cesta k blaženosti bola vydláždená skutkami milosrdenstva k blížnemu, ktorého milujeme ako seba samého. Nepomenovať hriech, ignorovať hriech, teda znamená hrešiť. Nepomenovať hriech blížneho, nepoukázať naň, znamená nesnažiť sa o spásu blížneho svojho, teda láska k blížnemu ťahá za kratší koniec. Viera je jednoducho Viera a tá nepripúšťa nič iné, ako Bohom posvätený vzťah muža a ženy. A tam, kde už nepomôže citovať Slovo Božie, tam sa donekonečna pridávajú argumenty o nenormálnosti ruka v ruke s neprirodzenosťou homosexuality. Neberie to kraja ani konca. Ostatne písal som o tom v tomto článku.

Vráťme sa však k hriechu. Hriech je pre veriaceho niečo, čo ho zákonite dostáva na šikmú plochu, niečo čo mu nedovolí preciťovať Božiu lásku naplno a pokiaľ s ním niečo neurobí, tak zrejme ani Božiu milosť vo svojej dokonalosti… A tu príde druhá skupina, ktorá od veriaceho žiada tolerovať homosexuálne zväzky, žiada akceptovať niečo, čo nie je v Božom pláne, pričom horuje za homosexuálne partnerstvá a poniektorí hriešni jedinci dokonca hovoria o manželstvách.

Mnohí veriaci, ktorí na svoju vieru nahliadajú poctivo sa jednoducho nechcú a nemôžu zmieriť s tým, že by na nich malo byť ‚páchané‘ násilie tolerancie k hriechu, všetky tieto snahy vnímajú negatívne a považujú ich za útok na ich vieru, polená pod nohy na ceste k čistote a blaženosti.

Vidíte, milí veriaci. Ja to predsa chápem. Chápem ten vážny rozpor a viem, že to vôbec nie je pre vás ľahké. Chápem to dokonca natoľko, že vlastne ani nevidím jasnú cestu, ako z toho von. Aj keď ako sa hovorí, keď je problém, tak existuje aj riešenie…

Takže čo ďalej? Neviem si predstaviť inú možnosť, len sa pokúsiť o kompromis. Kompromis, ktorý síce bude pre veriacich naďalej hriechom i keď možno nie až v takej pálčivej forme a pre mnohých homosexuálov polovičatým riešením. Ale kompromis je kompromisom len a len vtedy, ak sa oň pokúsia OBE strany. Je totižto absolútny nezmysel domnievať sa, že by veriaci začali velebiť homosexuálne manželstvá, ktoré nám vnucujú niektorí zástupcovia razantnejších predstaviteľov gay aktivistov, šmrncnutých prevažne politicky ladeným náhľadom pred skutočnou potrebou. Zároveň je nezmyslom myslieť si, že by v roku 2010 mohol veriaci k obrazu svojmu prerobiť homosexuálne cítiaceho človeka, ktorý sa rozhodol žiť, ako mu káže jeho prirodzenosť…

Tým kompromisom by mohla byť nejaká z foriem partnerskej zmluvy keby… kde sa vzal, tu sa vzal objaví sa kresťanský politik. A je úplne jedno, či je to politik v politických súbojoch ostrieľaný a popravde aj z politickej scény ‚dočasne‘ zostrelený, alebo mladý nádejný politik, ktorý sa etabloval na našej politickej scéne nedávno a potrebuje čo najľahšie a podľa možnosti aj najlacnejšie vytrieskať politický kapitál…

Obaja vidia to, čo možno nie je na prvý pohľad každému jasné. Čím viac budú občanom veriacim vykresľovať homosexuálne partnerstvá ako niečo hriešne, nebezpečné a hrozivé a seba ako ochrancov čistoty a spravodlivosti, čím viac budú vykrikovať, akým útlakom a neslobodou sú kresťania na celom svete skúšaní a utiekať sa k príkladom do Írska, Portugalska či Anglicka, tým väčšiu šancu majú, že by snáď mohli jedni ‚opäť‘ a druhí ‚v premiére‘ dostať sa na politické výslnie. Tak veru vážený páni Konzervatívni demokrati Slovenska či Mladí konzervatívni demokrati Slovenska. Používate snáď najstaršiu taktiku na svete. Tú taktiku používala cirkev celé stáročia. Je to taktika strachu. Je to taktika vyvolávania čoraz väčšieho odporu voči skupine ľudí zámerným vyhľadávaním problematických situácií a je úplne jedno, kde sa udiali a ich vykresľovanie v čo najnegatívnejšom svetle. Nech sa len tí už tak dosť ustráchaní veriaci boja a vás nech potom ako záštitnikov kresťanskej slobody volia v nasledujúcich voľbách. Napríklad vykresliť homopartnerstvá ako zlého boba, ktorý príde a zje všetkých kresťanov a upozorňovať na mechanizmus, ktorý v skutočnosti nie je ničím iným, len postupným pribúdaním tých, ktorí v mienkotvornom procese dávajú tolerancii homosexuálom zelenú.

A vy pán Palko ste vo svojej obludnosti dokonalým majstrom. Tak umne pracovať so slovíčkami, hmmm, klobúk dole. V článku Pôjdeš do basy, homofób dokázať namiešať dokonalý koktail protichodných tvrdení a polovýmyslov, to chce veľa kresťanskej „lásky“ a pochopenia. Napríklad za útok na slobodu svedomia kresťana označiť trest za nesplnenie si povinností vykonať akt uzavretia registrovaného partnerstva úradníkom, pritom tento zákon platí vlastne roky rokúce pri akomkoľvek nesplnení úradných povinností spomenutých úradníkov. Vôbec vykonštruovanie celého problému, podsúvanie úvah o nemožnosti uplatnenia výhrady svedomia úradníkom, ktorý napríklad v tomto prípade ani neoddáva dve osoby rovnakého pohlavia, len ich poučí o právach a povinnostiach a dá im podpísať registračné papiere o partnerstve. To čo si z tohto aktu následne urobia samotní partneri, je samozrejme len ich vec…Umné pohrávanie sa s výrazmi „štátne odobrovanie sexuálneho pomeru“, keď to vyznie pre homosexuálov negatívne (veď sexuálny pomer je niečo odporné, odpornejšie ako partnerstvo v dobrom i zlom) s výrazmi „sobášenie dvoch mužov zamestnancom magistrátu, ktorého v živote nenapadlo, že bude musieť sobášiť homosexuálov“ samozrejme vtedy, keď to vyznie pre homosexuálov negatívne, neustále eskalovanie napätia v súvislosti s manželstvami a sobášením gayov aj napriek tomu, že sa mienka gayov aj ostatných ľudí na Slovensku sa vo významnej miere prikláňa k registrovaným partnerstvám. Tak to je dokonalé majstrovstvo v negatívnom ovplyvňovaní verejnej mienky. Pritom prípady ‚diskriminácie‘ kresťanov spomenuté v článkoch, sú ojedinelé prípady, navyše zreteľne nafúknuté tými, ktorí nemajú záujem nás gayov ani len vypočuť, nie ešte s nami o niečom diskutovať. Prípady, ktorých skutočné pozadie nepoznáme a ktorých aktérmi sú ľudia, ktorí len možno nedokázali byť profesionálmi vo svojom odbore, ľudia s vlastnými osobnými problémami a pochybnosťami. Podobným spôsobom už pán Palko zabrnkal na svedomie veriacich občanov vo viacerých článkoch. Pochody gayov končia tyraniou… Tu som sa zas dozvedel, že tolerancia homosexuality je súčasný stav. Doma si môžem robiť čo chcem, takže čo vlastne chcem? Dokonca ma ani nezavrú do cvokárne, keď žijem homosexuálne, či ako to vlastne pán Palko myslel? My nechceme len, aby našu homosexualitu úbohá diskriminovaná väčšina tolerovala (čo robili bez problémov vždy – neuveriteľné toto si prečítať od zástancu normálnosti pred nenormálnosťou), my dokonca chceme, aby nás velebila. Lebo len toto môže na Slovensko priniesť schválenie príslušného zákona o spoločenskom a právnom ošetrení vzťahov homosexuálov, teda bezvýhradné velebenie a chovanie úcty k našim partnerským zväzkom.

Nie, pán Palko, ja za seba môžem prehlásiť, že určite nepotrebujem, aby niekto ako vy môj vzťah velebil. Mám a veľmi som za to vďačný, okolo seba dosť ľudí, ktorí si mňa a môjho partnera vážia a ktorí považujú náš vzťah za velebný aj bez vášho posvätenia.

Problém, ktorý vás trápi, je niekde inde. Vy ste vo svojom uvažovaní natoľko pokrútený, že za diskrimináciu považujete skutočnosť, že vy sami nebudete môcť diskriminovať bez možných následkov homosexuálov, že sa možno čoskoro nebudete môcť len tak mirnix-dirnix negatívne vyjadrovať o živote homosexuálnych občanov, ktorí sú mimochodom rovnako platnými občanmi tejto republiky ako aj vy sám.

Milí veriaci. Obraciam sa preto na vás s prosbou. Obraciam sa na všetkých, bez ohľadu na to ako vnímate nás homosexuálov. Nežiadajte od nás toleranciu vtedy, keď odmietnete splniť si voči nám úradné povinnosti, keď sa rozhodnete neposkytnúť nám svoje odborné služby, alebo keď sa budete vyjadrovať o našich vzťahoch a spôsobe nášho života negatívne, či dokonca s pohŕdaním a dešpektom. Je to niečo, čo vám v žiadnom prípade nemôžeme poskytnúť, je to neľudská a nesplniteľná požiadavka. Nenechajte si od kresťanských politikov vymývať mozgy rečami o ochrane tradičnej rodiny, obrane demokratických slobôd kresťanov pred tými, čo sa snažia žiť svoj život tak, ako im káže ich homosexuálna podstata bez ohľadu, či sa s ňou dokážete stotožniť, alebo nie. Vzťahy s nami riešte presne tak ako s ostatnými ľuďmi, teda individuálne od človeka k človeku. Ak to neurobíte, budú sa konflikty prehlbovať, budú vznikať ďalšie a ďalšie trecie plochy. A kam to povedie? Netrúfam ani domyslieť…

Milí gayovia a lesbičky. Aj vás chcem o niečo poprosiť. Nesnažte sa vyhrocovať svoje požiadavky do nereálnych a neakceptovateľných polôh. Vyššie som sa snažil vysvetliť, prečo sú pre mnohých veriacich tieto polohy neprijateľné. Ak chcete toleranciu, dajte sami toleranciu. Len to čo sami dáte, sa vám vráti a biblické čo zasejete, to budete žať, platí bez výhrady pre obe strany.

Diskutovať môžete len cez facebook profil

x komentované

Powered by Facebook Comments

Pokračovaním v prezeraní stránky súhlasíte s používaním cookie. viac info

Na účely prispôsobenia obsahu a reklám, poskytovania funkcií sociálnych médií a analýzy návštevnosti používame súbory cookie. Informácie o tom, ako používate naše webové stránky, poskytujeme aj našim partnerom v oblasti sociálnych médií, inzercie a analýzy. Podrobnejšie informácie o ochrane súkromia a cookies nájdete na stránke O sieťovke

Zavrieť